Deze ruin hebben we zelf gefokt (overwegend dressuur), hij wordt een mooie maat ruim over 1,70 en heeft zoals het nu (2,5 jaar) lijkt goede basisgangen. Vanaf z'n geboorte is hij veel in handen geweest, makkelijk tussen de andere paarden, hij is fijn in de omgang, makkelijk bij de smid, luistert goed en heeft een groot vertrouwen in mensen. We willen op die eigenschappen ook zuinig zijn. Hij zal in de toekomst gereden worden door mijn man.
Nu is de situatie zo dat mijn man door zijn werk weinig tijd heeft en het paard alleen in het weekend kan rijden. We willen dus een gemotiveerde bijrijder voor hem hebben. Hoe zouden jullie het aanpakken om een goede bijrijder te zoeken? We willen eigenlijk graag iemand met verantwoordelijkheidsgevoel, die ook echt van dit paard wil en kan genieten. De eerste periode willen we niet dat dit jonge paard teveel moet lopen dus er moet sprake zijn van rustige opbouw. Daarbij willen we zeker iemand die goed kan rijden en ruitergevoel heeft en gemotiveerd is op langere termijn. We hoeven geen bijdrage in de kosten, ik vind het wel normaal dat je een stal uitmest als je rijdt en spullen netjes behandelt en opruimt. Ik ben bang als ik een advertentie zet dat we worden bedolven onder de "penny-meisjes" van gemiddeld 13 jaar die zelf toch echt vinden dat ze al hééél vééél ervaring hebben.
Graag suggesties hoe jullie dit zouden aanpakken.

max gewicht