regenbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RF_Pictures

regenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:54

hallo bokkers,
ik had een vraagje ik heb gwn regenbroek voor op de fiets naar school dus niet echt voor paardrijden
maar ik merk toch wel dat ik zeik nat wordt de laatste tijd en het daar echt koud van krijg.
ik had misschien ingedachten om gwn die broek aan te doen en dan te rijden met caps aan enso maar mijn
vraag is beetje glij je niet weg of heeft iemand hier ervaring mee met rianlegs heb ik al gehoord dat met stevige buien ze niet meer echt werken
en ik rij nogal vaak met stevigen buien ;)

suuzepuus

Re: regenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:57

Ik heb een gewone regenbroek aan tijdens het rijden. een extra grote maat is wel andig.
Ik heb een wegwerkersbroek van mn broer. Zo'n knal oranje met reflectie~!! (ben ik ook meteen zichtbaar bij slecht weer en ik draag hem ook als ik in het donker moet rijden)

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:58

suuzepuus schreef:
Ik heb een gewone regenbroek aan tijdens het rijden. een extra grote maat is wel andig.
Ik heb een wegwerkersbroek van mn broer. Zo'n knal oranje met reflectie~!! (ben ik ook meteen zichtbaar bij slecht weer en ik draag hem ook als ik in het donker moet rijden)

handig dus je glijt niet weg ofso en je blijft lekker droog?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:59

Droog blijven doe ik er zeker in en wegglijden heb ik ook geen last van. wel is een maat groter dan je normale regenbroeken maat wel handig met opstappen en mdat je met je benen wijd zit kruipt hij iets op.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:00

Ik trek ook gewoon een lange regenbroek aan. Als je de hele tijd flink aan het rijden bent kruipt hij wel wat omhoog, dat is soms ff lastig maar het houdt je toch wel droog. Rainlegs lijkt me maar niks, dan ben je nog zeiknat lijkt mij.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:01

suuzepuus schreef:
Droog blijven doe ik er zeker in en wegglijden heb ik ook geen last van. wel is een maat groter dan je normale regenbroeken maat wel handig met opstappen en mdat je met je benen wijd zit kruipt hij iets op.

okee ja heb regenbroek die best groot is dus is het wel te doen ?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:02

Henrieke schreef:
Ik trek ook gewoon een lange regenbroek aan. Als je de hele tijd flink aan het rijden bent kruipt hij wel wat omhoog, dat is soms ff lastig maar het houdt je toch wel droog. Rainlegs lijkt me maar niks, dan ben je nog zeiknat lijkt mij.

maar je glijt niet weg en schrok je paard er niet van toen je de eerste keer met je regenbroek opstapte?

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:03

Ik zou wel een andere regenbroek kopen dan die je voor school hebt.
Gaat nogal stinken namelijk :p

(heb ervaring)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:03

gewoon proberen!! ik heb het heel vaak gedaan en nooit problemen mee gehad. rainlegs lijken me alleen te doen bij een klein beetke regen. flinke buien gaat niet denk ik!!

Nee, mijn paard schrok niet toen ik opstapte. dat ding is neon opanje ook nog!! mja heb brave paarden...

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:05

suuzepuus schreef:
gewoon proberen!! ik heb het heel vaak gedaan en nooit problemen mee gehad. rainlegs lijken me alleen te doen bij een klein beetke regen. flinke buien gaat niet denk ik!!

Nee, mijn paard schrok niet toen ik opstapte. dat ding is neon opanje ook nog!! mja heb brave paarden...

haha okee ik heb verzorgpaarden en heb alleen buitenbak kan je altijd in rijden maar als het net zoals deze week keihard regent heb je het dan toch best snel koud xD

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:08

Ik heb rainlegs en helpt ook prima tegen de grote buien dus ik ben daar heel tevreden mee... Heb ook t idee dat ik ga glijen met zo'n regenbroek aan!

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 20:11

arabcarla schreef:
Ik heb rainlegs en helpt ook prima tegen de grote buien dus ik ben daar heel tevreden mee... Heb ook t idee dat ik ga glijen met zo'n regenbroek aan!

jah ik ook met glijden maar ik ben vooral buiten op stal dus rainlegs houden het dan niet xD dusjaa om dan zoveel zooi te gaan kopen

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:00

ik ga volgend voorjaar in frankrijk door de bergen rijden dus veel steile hellingen en afdalingen,zou ik dan als het regent met een gewone regenbroek kunnen rijden ?
Ben bang dat ik van mijn paard afglijd namelijk..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:39

arabcarla schreef:

Als ik rainlegs op de foto zie lijkt me het water daar gewoon langs af te lopen zodat het alsnog op je gewone rijbroek loopt, of zie ik dat verkeerd :) ?

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 07:50

Rinske schreef:
arabcarla schreef:

Als ik rainlegs op de foto zie lijkt me het water daar gewoon langs af te lopen zodat het alsnog op je gewone rijbroek loopt, of zie ik dat verkeerd :) ?

vond ik dus ook+ ik loop op stal veel buiten dus rainlegs houden het dan echt niet voor mij tegen

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:28

Ik heb lekker zon lange oilskin jas, waterdicht en warm. Als ik ga rijden rainlegs eronder en jas over het zadel ideaal. En als ik loop blijf ik ook droog omdat ie lang is.

HildeJVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:27

Heej :)
Is een uitrijdeken (waterdichte) niet wat?

Dan blijven je benen ook droog

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:52

Ik rij altijd als t regent met mn regenbroek, gaat prima. Schuiven vind ik nogal meevallen. Wel heb ik een regenbroek met een rits aan de zijkant, is veel makkelijker met uitdoen als je nat bent. Ook zit er klitteband aan de onderkant van de pijpen wat ik dan vast doe, dan kruipt de broek niet omhoog.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:35

RobinxD schreef:
maar je glijt niet weg en schrok je paard er niet van toen je de eerste keer met je regenbroek opstapte?

Nee ik gleed niet weg en het paard schrok ook niet. Heb er wel eentje meegemaakt die het eng vond als ik langs hem heen liep ofzo want dat maakt zo'n leuk geluidje :)).

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:40

Ik heb rainlegs
en wil nooit meer anders <3
zodra ik al DENK hmmmm
het gaat regenen
doe ik ze aan
merk er niets van en mijn benen blijven lekker droog

En ook de stevige buien
hebben we getrotseerd
en tot nu toe echt altijd met droge benen afgestapt :))
100x beter dan zo'n glij of opkruip broek aan :j

Hier foto met mijn rainlegs aan
Afbeelding

Whut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:44

Het lijkt me alleen een beetje oncomfortabel? Of rijdt het gewoon lekker? Want dan zit ik er ook aan te denken om ermee te gaan rijden tijdens een buitje, iedereen gaat dan de binnenbak in, dan heb ik de buitenbak voor mezelf :).

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:44

De achterkant is open
dus je zit gewoon zeg maar met je broek op zadel
(ik rij bv met een broek met suede zitvlak)
die hierdoor nogsteeds werkzaam is :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:50

Maar loopt het regenwater dan niet alsnog van je rainlegs op je rijbroek :P ?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:53

Rinske schreef:
Maar loopt het regenwater dan niet alsnog van je rainlegs op je rijbroek :P ?

:n
want de rainlegs lopen zeg maar rond door om je benen
alleen de achterkant is open :j

Whut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:07

En hoe zit dat met normale regenbroeken? Gaat dat niet schuren/dubbelvouwen/omhoogtrekken?