Paard laten overkomen uit Amerika...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Paard laten overkomen uit Amerika...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 19:58

Goed, ik ga het zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Ik heb sinds kort mijn paard te koop staan, en ben al wel kijkende voor een ander paard.
Ik ben een prachtige Friese ruin van 6 jaar tegengekomen op internet.
Ik heb dus gereageerd op deze advertentie, en ik kwam er al snel achter dat deze mensen slecht nederlands kunnen.
Ik heb dus een aantal vragen gesteld over deze ruin, en er bij vermeld dat ik eerst mijn eigen paard moest verkopen, en dan pas een nieuw paard kon aanschaffen, maar dat ik al wel kijkende ben.

Ik kreeg keurig een email terug, echter nogal slecht te begrijpen door het gebrekkige nederlands, maar ze waren dan wel nieuwsgierig wie ik was. Zo kreeg ik vragen over in welke woonplaats in woonde, waar ik mijn paard van onderhoud, of ik fokker/handelaar was, hoeveel ervaring ik heb met paarden, of ik kinderen/broertjes/zussen heb e.d.
Die vragen heb ik beantwoord.

Ik kreeg net, ongeveer een uurtje terug, een mail dat ze erg onder de indruk waren en het geweldig zouden vinden als ik de ruin zou over nemen. Ze blijken erg kieskeurig te zijn qua het uitzoeken van een nieuw tehuis. Ze blijken dus daadwerkelijk in Amerika te wonen, New Jersey. Aangezien ik de helft van de email niet kan begrijpen, toch even gevraagd of ze hem willen herhalen in het engels.
Wat ik verder wel kon begrijpen is dat ze langs willen komen om te zien waar hun geliefde viervoeter terecht zal komen, zeer begrijpelijk, maar helemaal overkomen uit Amerika???
Dat ze het leuk zouden vinden als ik bij hen op bezoek zou komen, maar dat ze er begrip voor hadden als dit niet mogelijk was.
Verder begreep ik nog dat ze hem gratis aan mij wilden doen, maar dat ik wel zelf moet betalen voor eventuele keuringen en de transportkosten. Deze transportkosten zijn echter 800 euro. Daarbij weet ik dat een paard ook in quarantaine moet, wil deze verplaatst worden naar een ander continent. Ik heb om hun verdere gegevens gevraagd, om oplichterij te voorkomen, nog even wachten op antwoord.

Kortom, ik heb hier nog geen ervaring mee, en wil graag tips en advies.
Wat zijn de risico's? Hoe kan ik risico's herkennen en hoe kan ik deze vermijden?
Wat zijn mijn rechten mocht ik toch opgelicht worden op de een of andere manier?
Al dit soort vragen spoken door mijn hoofd...
Ik zie vaker topics voorbij komen over bokkers die hun paard uit een ander land hebben gehaald,
hoe hebben jullie dit ervaren/gedaan?

Anybody, give me a little help please.

Fleuribelle

Re: Paard laten overkomen uit Amerika...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:01

Ik denk dat je besodemieterd wordt. Waarschijnlijk moet je het geld vooraf overmaken en kun je fluiten naar het paard.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:02

Ik heb 2 jaar geleden ook mijn paard in Amerika gekocht.Maar dat is een quarter,dus dan heb je in Amerika veel meer keus. Maar ben zelf gaan kijken,rijden en volledig rontgelogisch laten keuren.Kosten waren toen ongeveer 5000 euro,tel daar nu maar 2 bij op.
Hier in Nederland heb je veel meer keus kwa friezen,dus ik zou lekker hier kijken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:03

kayacratzo schreef:
Goed, ik ga het zo duidelijk mogelijk uitleggen.

Ik heb sinds kort mijn paard te koop staan, en ben al wel kijkende voor een ander paard.
Ik ben een prachtige Friese ruin van 6 jaar tegengekomen op internet.
Ik heb dus gereageerd op deze advertentie, en ik kwam er al snel achter dat deze mensen slecht nederlands kunnen.
Ik heb dus een aantal vragen gesteld over deze ruin, en er bij vermeld dat ik eerst mijn eigen paard moest verkopen, en dan pas een nieuw paard kon aanschaffen, maar dat ik al wel kijkende ben.

Ik kreeg keurig een email terug, echter nogal slecht te begrijpen door het gebrekkige nederlands, maar ze waren dan wel nieuwsgierig wie ik was. Zo kreeg ik vragen over in welke woonplaats in woonde, waar ik mijn paard van onderhoud, of ik fokker/handelaar was, hoeveel ervaring ik heb met paarden, of ik kinderen/broertjes/zussen heb e.d.
Die vragen heb ik beantwoord.

Ik kreeg net, ongeveer een uurtje terug, een mail dat ze erg onder de indruk waren en het geweldig zouden vinden als ik de ruin zou over nemen. Ze blijken erg kieskeurig te zijn qua het uitzoeken van een nieuw tehuis. Ze blijken dus daadwerkelijk in Amerika te wonen, New Jersey. Aangezien ik de helft van de email niet kan begrijpen, toch even gevraagd of ze hem willen herhalen in het engels.
Wat ik verder wel kon begrijpen is dat ze langs willen komen om te zien waar hun geliefde viervoeter terecht zal komen, zeer begrijpelijk, maar helemaal overkomen uit Amerika???
Dat ze het leuk zouden vinden als ik bij hen op bezoek zou komen, maar dat ze er begrip voor hadden als dit niet mogelijk was.
Verder begreep ik nog dat ze hem gratis aan mij wilden doen, maar dat ik wel zelf moet betalen voor eventuele keuringen en de transportkosten. Deze transportkosten zijn echter 800 euro. Daarbij weet ik dat een paard ook in quarantaine moet, wil deze verplaatst worden naar een ander continent. Ik heb om hun verdere gegevens gevraagd, om oplichterij te voorkomen, nog even wachten op antwoord.

Kortom, ik heb hier nog geen ervaring mee, en wil graag tips en advies.
Wat zijn de risico's? Hoe kan ik risico's herkennen en hoe kan ik deze vermijden?
Wat zijn mijn rechten mocht ik toch opgelicht worden op de een of andere manier?
Al dit soort vragen spoken door mijn hoofd...
Ik zie vaker topics voorbij komen over bokkers die hun paard uit een ander land hebben gehaald,
hoe hebben jullie dit ervaren/gedaan?

Anybody, give me a little help please.

dat verhaal van broertjes en zusjes zit ook altijd in die oplichtersverhalen...
denk dat ze je geld afhandig proberen te maken en je kan zwaaien naar het paard..

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:05

Ik ben dus ook erg bang dat ik belazerd word.

Catalyst1: Klopt, en ik ben niet persé op zoek naar een fries,
maar deze ving toch echt wel mijn oog.
Aan de ene kant ben ik bang dat ik belazerd word, aan de andere kant stellen ze voor om langs te komen...
Vandaar mijn twijfels..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:05

Dit verhaal ben ik al ooit ergens tegen gekomen en is 1 grote oplichterij... Niet intrappen !!!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:06

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:07

Dit klinkt als die oplichters uit Ghana, ze flikken hetzelfde met puppy's. Niet intrappen en ook niet meer reageren! De foto van het paard hebben ze ergens van internet af geplukt, het is dus niet in hun bezit.

Er zijn genoeg leuke Friese ruinen in Nederland te koop, dan kun je ook eerst gaan kijken voordat je besluit tot aankoop over te gaan. Gewoon even verder kijken.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:08

Ik kan de geïnteresseerden wel even een kopie van de advertentie en de ontvangen emailtjes sturen via PB..

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:10

Laat ze anders eerst overkomen.
Met foto's, papieren ed
Vraag naar incheck gegevens en controleer dat bij de luchtvaart maatschappij ed

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:10

Ik zou wel de adv willen zien idd

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:13

@Kimmie: Verstuurd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:16

Trap er niet in! Dit zijn oplichters heel internet staat er bol van. Je komt ze overal tegen op verkoopsites dat ze gratis hun paard ter adoptie aanbieden in gebrekkig Nederlands. Ze kopieren foto's van paarden die te koop staan bij grote stallen etc en ze doen net of ze die te koop hebben. Als je de transportkosten overmaakt dan komen ze het paard brengen. Nou dat paard wordt echt niet gebracht. Dus trap er niet in, dit zijn oplichters!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:18

aisie schreef:
Trap er niet in! Dit zijn oplichters heel internet staat er bol van. Je komt ze overal tegen op verkoopsites dat ze gratis hun paard ter adoptie aanbieden in gebrekkig Nederlands. Ze kopieren foto's van paarden die te koop staan bij grote stallen etc en ze doen net of ze die te koop hebben. Als je de transportkosten overmaakt dan komen ze het paard brengen. Nou dat paard wordt echt niet gebracht. Dus trap er niet in, dit zijn oplichters!

Wat aisie zegt dus. :j
Negeren, niet intrappen en verder zoeken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:19

Hun laten overkomen ook mee uitkijken, ze zouden je zo bij de 'grens' bellen met de vraag geld te sturen omdat ze ergens vast zitten en weet ik veel welke ongein. Ik zou ze geen enkele cent sturen voordat je ze hebt gezien. En even rieel zijn, dit is toch iets te mooi om waar te zijn, iemand uit een ander land die jou een paard geeft?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:20

Want als ze zo'n goed huis zoeken voor hun paard: waarom dan de stress van een vliegtuigtransport als Amerika wel denk ik 1000 keer zo groot is als Nederland. Waarom zoeken ze dan niet gewoon daar in de buurt een goed huis...
Ik wil de advertentie en mailwisseling ook wel eens lezen aub...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:21

@Aisie&Iris: Ik ben er ook bang voor.
Ik zoek idd gewoon even lekker verder!

@Benfan: Precies, de belletjes gingen ook pas rinkelen toen ik zag dat
ze hem gratis wilden geven.
Daarom informeer ik ook hier :D
Allemaal alvast heel erg bedankt!!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:21

Pb mij de foto's eens... dikke kans dat het paard gewoon in NL staat

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:26

0152141488 schreef:
Er kunne veel risoco zijn

je paard kan een kreupel raken enz.

je kan meschien wordne op gelicht..
omdat doe nmensen zo veel vragen..
comtrolleer je paard meteen als hij in NL is !

Gelijk laten controleren zodra het paard in Nederland is lijkt me in deze niet zo zinvol.. je hebt hem dan immers al in je maag!
Trouwens, ALS je m in je maag krijgt, denk eerder dat ze uit zijn op jou centjes die je eerst over moet maken voor transportkosten,keuringen,documenten,etc. dan dat ze het paard werkelijk op het vliegtuig zetten!
Als ze ooit al een paard van dichtbij hebben gezien.. OPLICHTERIJ!!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 20:26

Heb haar naam eens gegoogled.
Krijg ik 1 of andere celebrity uit Engeland op mn beeldscherm.
Nou vertel me, Hoe groot is de kans dat 2 mensen exact dezelfde voor en achternaam hebben :Z ...?

Oke het kan misschien wel..
blijf het toch, netals jullie, ontzettend vaag vinden..
Laatst bijgewerkt door FloMax op 09-11-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:29

Die kans is klein idd, maar betsaat wel.
Zo woont er iemand in Amerika met precies dezelfde voor en achternaam als die ik heb

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:30

kayacratzo schreef:
Heb haar naam eens gegoogled.
Krijg ik 1 of andere celebrity uit Engeland op mn beeldscherm.
Nou vertel me, Hoe groot is de kans dat 2 mensen exact dezelfde voor en achternaam hebben :Z ...?

Oke het kan misschien wel..
blijf het toch, netals jullie, ontzettend vaag vinden..

Ben wel benieuwd naar de naam, alleen al de overbrengkosten.
Alleen als hij in hamburgers is verwerkt kost het zoveel vrees ik
Laatst bijgewerkt door lesilla op 09-11-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:30

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:32

ik zou graag even per pb de adv. willen zien :)

WIj werden ook een keer door zoiemand gemailt ,slecht nederlands (gewoon vertaalmachine overheen gegooit) ook idd zusjes/broertjes , wat doe je voor werk etc gevraagt.

Niet op reageren! in Nl staan genoeg toppers te koop!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 20:33

Dit is pure oplichterij....

Dit doen zulke mensen met dieren maar ook met elektronische apparaten....
Ik ben er zelf bijna een keer ingetuind en herken dit daarom meteen

Niet doen.

Wat je kan doen is een email sturen dat je ervan af ziet, ik ben namelijk heel benieuwd naar de reactie
Dikke kans dat eerst een sneu verhaal ophangen en als dat niet werkt gaan dreigen