Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kayacratzo schreef:Goed, ik ga het zo duidelijk mogelijk uitleggen.
Ik heb sinds kort mijn paard te koop staan, en ben al wel kijkende voor een ander paard.
Ik ben een prachtige Friese ruin van 6 jaar tegengekomen op internet.
Ik heb dus gereageerd op deze advertentie, en ik kwam er al snel achter dat deze mensen slecht nederlands kunnen.
Ik heb dus een aantal vragen gesteld over deze ruin, en er bij vermeld dat ik eerst mijn eigen paard moest verkopen, en dan pas een nieuw paard kon aanschaffen, maar dat ik al wel kijkende ben.
Ik kreeg keurig een email terug, echter nogal slecht te begrijpen door het gebrekkige nederlands, maar ze waren dan wel nieuwsgierig wie ik was. Zo kreeg ik vragen over in welke woonplaats in woonde, waar ik mijn paard van onderhoud, of ik fokker/handelaar was, hoeveel ervaring ik heb met paarden, of ik kinderen/broertjes/zussen heb e.d.
Die vragen heb ik beantwoord.
Ik kreeg net, ongeveer een uurtje terug, een mail dat ze erg onder de indruk waren en het geweldig zouden vinden als ik de ruin zou over nemen. Ze blijken erg kieskeurig te zijn qua het uitzoeken van een nieuw tehuis. Ze blijken dus daadwerkelijk in Amerika te wonen, New Jersey. Aangezien ik de helft van de email niet kan begrijpen, toch even gevraagd of ze hem willen herhalen in het engels.
Wat ik verder wel kon begrijpen is dat ze langs willen komen om te zien waar hun geliefde viervoeter terecht zal komen, zeer begrijpelijk, maar helemaal overkomen uit Amerika???
Dat ze het leuk zouden vinden als ik bij hen op bezoek zou komen, maar dat ze er begrip voor hadden als dit niet mogelijk was.
Verder begreep ik nog dat ze hem gratis aan mij wilden doen, maar dat ik wel zelf moet betalen voor eventuele keuringen en de transportkosten. Deze transportkosten zijn echter 800 euro. Daarbij weet ik dat een paard ook in quarantaine moet, wil deze verplaatst worden naar een ander continent. Ik heb om hun verdere gegevens gevraagd, om oplichterij te voorkomen, nog even wachten op antwoord.
Kortom, ik heb hier nog geen ervaring mee, en wil graag tips en advies.
Wat zijn de risico's? Hoe kan ik risico's herkennen en hoe kan ik deze vermijden?
Wat zijn mijn rechten mocht ik toch opgelicht worden op de een of andere manier?
Al dit soort vragen spoken door mijn hoofd...
Ik zie vaker topics voorbij komen over bokkers die hun paard uit een ander land hebben gehaald,
hoe hebben jullie dit ervaren/gedaan?
Anybody, give me a little help please.
aisie schreef:Trap er niet in! Dit zijn oplichters heel internet staat er bol van. Je komt ze overal tegen op verkoopsites dat ze gratis hun paard ter adoptie aanbieden in gebrekkig Nederlands. Ze kopieren foto's van paarden die te koop staan bij grote stallen etc en ze doen net of ze die te koop hebben. Als je de transportkosten overmaakt dan komen ze het paard brengen. Nou dat paard wordt echt niet gebracht. Dus trap er niet in, dit zijn oplichters!

0152141488 schreef:Er kunne veel risoco zijn
je paard kan een kreupel raken enz.
je kan meschien wordne op gelicht..
omdat doe nmensen zo veel vragen..
comtrolleer je paard meteen als hij in NL is !
...?
kayacratzo schreef:Heb haar naam eens gegoogled.
Krijg ik 1 of andere celebrity uit Engeland op mn beeldscherm.
Nou vertel me, Hoe groot is de kans dat 2 mensen exact dezelfde voor en achternaam hebben...?
Oke het kan misschien wel..
blijf het toch, netals jullie, ontzettend vaag vinden..