Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Artikel 144 Harnachement schreef:Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van onnatuurlijke dingen, zoals
linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard mogen evenwel
ingevlochten worden.
jaggie schreef:De Staart:
A) De haren van de staartwortel ingevlochten over een afstand van tenminste eenvierde deel van de staartwortel. Het meevlechten van gekleurde word minder op prijs gesteld.
als ik dit dan zo lees, en ik zou die rode strik dus in principe mee hebben gevlochten, dan is dit dus niet verboden, maar word het ook niet op prijs gesteld.
hoe zit dit dan???
Emeraldo schreef:Dat is ook zo, dat meisje zal vast nog wel een schadeclaim aan haar broek hebben hangen als haar paard een ander schopt en daar iets aan over houdt.
Oscar schreef:
Weet je wat ik soms zo raar vind ?
Dan wordt er een strik in de staart geknoopt en iedereen moet er maar rekening mee houden dat hij/zij een trappend paard onder de kont heeft.
Tuurlijk is het goed om het aan te geven als waarschuwing en als het even kan vind ik ook dat je er rekening mee moet houden, maar ik heb vaak het idee dat het als een soort vrijbrief gebruikt wordt om overal maar tussen door te kunnen kachelen en dan verwijtend te kijken.
Onder het motto "ik had het toch gezegd..."