Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, verder het paardje van mijn beste vriendin en nog andere ponys en paardjes op kamp en in mijn manege friends_f_e schreef:ik heb op een manege leren rijden en ik kan gewoon het stap draf en galop. ik zeg het: ik rij nog maar 1.5 jaar en kan nog niet zo veel. maar als mijn punten goed zijn dit trimester zou ik een 2e uur mogen rijden en zou ik naar een manege gaan waar ze strenger zijn en zou ik dus meer bijleren. mijn huidige manege is meer voor het plezier en voor de basis. de paardjes... zijn oud en zit niet zo veel pit meer in maar 4 zijn nog jong. ik heb al op een hengst gereden van 5 maar die was gewoon doodbraaf, een ruin die heel ambetant kan doen, een bokkende en koppige merrie op leeftijd die nog veel pit heeft, verder het paardje van mijn beste vriendin en nog andere ponys en paardjes op kamp en in mijn manege
Marigold schreef:paard hoeft toch niet gelijk elke dag gereden worden,
dan kan jij toch de eerste tijd vooral verzorging doen en longeren etc
en gaandeweg die jongen het paard beter onder het zadel heeft kan je beginnen met eens in de week een les op het paard,
en zo opbouwen tot je er tussendoor ook zo op rijdt enzo.
dus op zich is het wel een leuke kans om ervaring op te doen en voordeel is ook dat je een goede band met het paard zal krijgen door de eerste periode dat je de verzorging dus doet.
friends_f_e schreef:M__ schreef:Als je zorgt dat je ook begeleiding krijgt zou ik het wagen
je bent niet de enige die ermee rijd dus dat is ook al een voordeel
als je genoeg hulp hebt kan het een heel mooie ervaring worden
in welke mate bedoel je "begeleiding"?
M__ schreef:Als je zorgt dat je ook begeleiding krijgt zou ik het wagen
je bent niet de enige die ermee rijd dus dat is ook al een voordeel
als je genoeg hulp hebt kan het een heel mooie ervaring worden
heb er zelfs 2. nu ik rijd 7 jaar paard en heb soms nog moeite met het inrijden van een jong paard omdat je echt wel de juiste hulpen moet kunnen geven. en zeker meer moet kennen dan de basis. maar door haar te verzorgen en als die ene jongen haar rijd en jij observeert dit veel dan zou je kunnen zien hoe hij haar de juiste hulpen geeft en dit kunnen proberen met manege paarden en dan als deze jonge merrie wat meer kent haar zelf gaan rijden.
ik zou het wel doen om haar gaan te verzorgen maar zeker nog niet rijden ik heb zelf een 4 jarige merrie en een veulen van bijna 1 jaar