Wanneer geven jullie een 0?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Wanneer geven jullie een 0?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:13

Zomaar even nieuwsgierig.
Zelf heb ik nog nooit een 0 gegeven, een 2 vind ik eigenlijk wel laag zat en er wordt altijd wel iets getoond van het betreffende onderdeel al is het maar langs de letters rijden :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:53

Als het echt niet getoond is.
Soms gebeurt het weleens dat het paard al wisselt vroeg in de contragalop en niet gecorrigeerd wordt. Zodra dan de wissel dan na de halve volte contra verderop getoond moet worden is dat niet getoond. Er is geen wissel gereden. Paard was ongehoorzaam bij de inzet van de contra, halve volte contra is dus ook eigenlijk niet getoond maar goed, misschien 1 galopsprong dus dat wordt dan een 1 of een 2. Wissel is een 0. Onderaan wordt dit ook gestraft bij gehoorzaamheid en bij rijvaardigheid en effect van de hulpen.
Ik hamer er altijd op: Corrigeren, altijd! Niet door blijven galopperen als het paard omspringt. Corrigeren. Anders is je eenvoudige galopwisseling of wissel gewoon een 0.

1 x is het gebeurd dat iemand een proef uit het hoofd reed en ineens een volte 10 meter oversloeg. Eigenlijk had ik moeten bellen voor een -2 maar ze ging zo snel achter elkaar door, had al middengalop lange zijde en nieuwe oefeningen gereden dat ik voor het overgeslagen onderdeel een 0 heb gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:43

Ik heb een keer een 0 gegeven voor halthouden.. Je moest bij A halthouden en dat was een los onderdeel. Het volgende onderdeel was achterwaarts. Combi ging vanuit de overgang naar het halthouden meteen achterwaarts, paard heeft niet stilgestaan en omdat dan het onderdeel helemaal apart is, wordt dat een 0 met als commentaar Geen halthouden..

Heb ook eens een 0 gegeven omdat iemand niet achterwaarts ging (ook geen poging tot, gewoon overgeslagen), achterwaarts was ook een apart onderdeel en dus gewoon niet getoond :n

O ja, en iemand die hem niet in galop kreeg en het na 3 halve pogingen opgaf. Die heb ik een 0 gegeven voor de overgang galop naar draf, aangezien ze die niet had gedaan. Volte die in galop moest en die in draf gereden werd een 1 of 2..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:04

Relaxed schreef:
Ik heb een keer een 0 gegeven voor halthouden.. Je moest bij A halthouden en dat was een los onderdeel. Het volgende onderdeel was achterwaarts. Combi ging vanuit de overgang naar het halthouden meteen achterwaarts, paard heeft niet stilgestaan en omdat dan het onderdeel helemaal apart is, wordt dat een 0 met als commentaar Geen halthouden..

Heb ook eens een 0 gegeven omdat iemand niet achterwaarts ging (ook geen poging tot, gewoon overgeslagen), achterwaarts was ook een apart onderdeel en dus gewoon niet getoond :n

O ja, en iemand die hem niet in galop kreeg en het na 3 halve pogingen opgaf. Die heb ik een 0 gegeven voor de overgang galop naar draf, aangezien ze die niet had gedaan. Volte die in galop moest en die in draf gereden werd een 1 of 2..

Oh ja klopt. Heb ik ook allemaal al een keer meegemaakt. Goed dat je die dingen even aanhaalt. Die beoordeel ik precies hetzelfde.

Soms als het achterwaarts niet lukt, dus dan zie je het paard met een stijve mond achterover hangen maar niet achterwaarts gaan. Dan gaf ik nog weleens een 1 voor de moeite als ik een goede dag heb. :D
Er is iig een poging gedaan dan. :+

KarinvdM

Re: Wanneer geven jullie een 0?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:27

Ik heb nog nooit een 0 gegeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:27

KarinvdM schreef:
Ik heb nog nooit een 0 gegeven.

En een 10?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:30

Nee ook niet, wel 9ens.
Jij wel?

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:31

Nog nooit een 0 of 10 :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:48

KarinvdM schreef:
Nee ook niet, wel 9ens.
Jij wel?

Ja ik gebruik alle cijfertjes, daar zijn ze voor he? :)
10 heb ik pas 1 of 2 x kunnen geven hoor, maar een 0 komt ook niet veel voor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:51

Ik heb zelf ook nog nooit een 0 of een 10 gehad.
Maar als ik een keer iets voor een 10 in de ring krijg, dan zal ik hem graag geven. :j
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 06-11-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:58

KarinvdM schreef:
Ik heb zelf ook nog nooit een 0 of een 10 gehad.
Maar als ik een keer iets voor een 10 in de ring krijg, dan zal ik hem graag geven. :j

Is ook een zeldzaamheid hoor, maar is weleens gebeurd.

Edit: Smiley blij gemaakt. :D
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 06-11-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:03

heb ooit een 10 gehad voor het halsstrekken. Kon dit paard heel goed. Voor de rest was het een klote proef, had dus ook geen wp.

Met een ander paard heb ik eens een 0 gehad voor het achterwaarts geen. Probeerde het wel, maar paardlief wilde echt niet. Ben toen verder gereden. Hier had ik dus wel een wp.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:15

Een 0 heb ik nog nooit gegeven. Er wordt altijd wel IETS van het gevraagde onderdeel uitgevoerd. Al komen ze maar over de hoefslag bij de betreffende letter. Dan zou het nog een 1 kunnen zijn.
En als een onderdeel compleet overgeslagen wordt, dan is het -2 en moeten ze bij het betreffende onderdeel opnieuw beginnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:17

Scum schreef:
Een 0 heb ik nog nooit gegeven. Er wordt altijd wel IETS van het gevraagde onderdeel uitgevoerd. Al komen ze maar over de hoefslag bij de betreffende letter. Dan zou het nog een 1 kunnen zijn.

En als iemand bij het onderdeel: 5 passen achterwaarts gewoon niks doet? Dus ook geen poging doet tot achterwaarts maar gewoon weer wegdraaft?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:20

Nou, dat moet toch altijd op een bepaalde plaats gebeuren? Mij is op de bijscholng verteld dat als iemand zich in ieder geval op die plaats begeeft het toch een 1 zou moeten worden.
Ik heb eigenlijk maar 1x meegemaakt dat zoiets gebeurde. Al stond die combinatie wel stil en ze deed ook echt veel pogingen om het paard in zijn achteruit te krijgen. Maar er gebeurde gewoon niks... daarna is ze weer aangedraaft.

Maar ik kan me er ook in vinden als iemand anders daar een 0 voor geeft hoor :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:28

Scum schreef:
Nou, dat moet toch altijd op een bepaalde plaats gebeuren? Mij is op de bijscholng verteld dat als iemand zich in ieder geval op die plaats begeeft het toch een 1 zou moeten worden.
Ik heb eigenlijk maar 1x meegemaakt dat zoiets gebeurde. Al stond die combinatie wel stil en ze deed ook echt veel pogingen om het paard in zijn achteruit te krijgen. Maar er gebeurde gewoon niks... daarna is ze weer aangedraaft.

Maar ik kan me er ook in vinden als iemand anders daar een 0 voor geeft hoor :j

'Poging tot' is bij mij dan idd een 1. Maar echt bewust overslaan is een 0 vind ik.

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:40

Maar in hoeveel proeven is achterwaarts nu echt het enige wat gevraagd wordt in een onderdeel. Vaak zit het voorwaarts gaan en bij B of E wenden er ook nog bij. Dan ga ik toch al gauw naar een 2 en niet naar een 0.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:46

En als iemand in de L1 na de middengalop in draf overgaat (dus ongeveer 10 meter te vroeg) , geven jullie dan een 0 voor de overgang naar de draf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:40

Fitzroy schreef:
En als iemand in de L1 na de middengalop in draf overgaat (dus ongeveer 10 meter te vroeg) , geven jullie dan een 0 voor de overgang naar de draf?

Nee, want de overgang is wel getoond.. Het wordt dan wel een dikke onvoldoende, vooral op de overgang (te vroeg en niet gereden) en in de middengalop neem je het ook mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:55

Relaxed schreef:
Nee, want de overgang is wel getoond.. Het wordt dan wel een dikke onvoldoende, vooral op de overgang (te vroeg en niet gereden) en in de middengalop neem je het ook mee.

Klopt, dat is net weer wat anders.
Dat wordt dan wel een 2 maximaal voor de overgang.

10 meter te vroeg kan je ook niet meer corrigeren. Valt het paard na de middengalop in draf en had je pas de volgende ronde in draf gemoeten, dan moet je wel corrigeren. Want dan krijg je van mij wel een 0. Paard valt uit de galop na de middengalop. Dat is dus al een dikke onvoldoende. Dan blijft de combi nog een driekwart rondje in draf en slaat dan de overgang van galop naar draf gewoon over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 13:19

Dat heb je ook in die L2 proef met die wending contra op X en daarna in draf. Veel paarden vallen voor of in die wending al in draf.. Dat neem mee in de contra, waarvan de contra dan niet getoond is én in de overgang die niet gereden is.

Ik snap ook nooit waarom mensen niet doorproberen met aangaloperen of corrigeren als ze verkeerd zitten :n

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:57

KarinvdM schreef:

Ik zal mijn best doen, maar het zal nog wel even duren voordat je aan ons een 10 kwijt kunt :P

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:47

Een 0 heb ik al eens gegeven voor idd een onderdeel echt niet getoond ( ook niet geprobeerd).
Een 10 helaas nog nooit, wel negens.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:59

Een 0 en een 10 heb ik nog nooit gegeven, misschien geen 0 omdat ik alleen B en L jureer. Ben daar dan weer te makkelijk in en geef dan nog een 1 of 2 voor de moeite :D
Onze cursusleidster zei: geef altijd maar minimaal een 1 omdat ze nog in de baan zijn, dat is nog wel getoond hahahha :+

Jos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 14:21

Een 0 heb ik ook nog nooit gegeven.

Wel een keer een 10 voor verzorging :D
Een witte pony, keurig getoiletteerd, met een meisje wat er tot in de puntjes verzorgd uitzag en met een big smile tijdens de proef.
Later bleek dat ze de pony zelf helemaal gewassen en getoiletteerd had en de vlechtjes had gemaakt. Dus de 10 was helemaal op zijn plaats.

Een 9 heb ik gelukkig wel wat meer kunnen geven tijdens een proef .