Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik overleg wel veel dingen m.b.t. de paarden en dan zeggen ze wel eerlijk wat ze vinden. Maak ik een andere keus vinden ze het ook prima
. 
Gooya schreef:Jemig, vervelend.
Ik denk dat je je wat duidelijker op moet gaan stellen. Wat je in de onderste twee zinnen aangaf: en betaal alles voor daks zelf.
Ik heb hem ook zelf gekocht en hij staat op mijn naam dus het is mijn paard., maar eens heel duidelijk tegen je ouders zeggen. Ondanks dat je thuis woont heb je m.i. toch echt wel recht op een eigen leven, zeker omdat je paard niets met het samenwonen onder 1 dag te maken heeft (tenzij er dingen spelen die ik niet weet natuurlijk....).
Ik zou echt eens een heel open gesprek met je ouders aangaan. Enne... de toon maakt de boodschap hè!
Ik denk dat je je paard echt heel blij gaat maken als ie meer naar buiten kan.
Daarbij: stel dat je er met je ouders niet uitkomt. Als je alles zelf regelt rondom je paard, moet je dit soort beslissingen dan wel overleggen met je ouders? Zelfde als wormenkuur: als jij vind dat je paard een wormenkuur nodig heeft, gewoon geven en niet over praten. Scheelt volgens mij een heleboel irritatie.
Veel succes ermee!
ikenindi schreef:dat zijn ook dingen die ik niet ga overleggen met anderen. snap ook niet zo goed waarom je dat zou `overleggen`? Als je iets gaat `overleggen` weet je dat je een tegenreactie kunt verwachten.

marleen_usar schreef:Niet alles vertellen,dat doe ik ook niet.Vanmiddag komt de smid, ijzers zijn er in korte tijd steeds af.Man weet het niet, hoeft ook niet wat niet weet wat niet deert.Scheelt ook een hoop gezeur,het is jou paard jij betaald alles hebben ze geen lor mee te maken.