Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:18

Een paar weken geleden had ik een (Fries) veulen te koop staan, wat ik verkocht heb aan mensen die in het Schwarzwald (ik woon in Duitsland) wonen, zo'n 700 km verderop. Ze zijn niet komen kijken, omdat het wel erg ver was, er is alleen telefonisch contact geweest.

De vrouw was enorm enthousiast, was helemaal blij dat ze een Fries veulen kon kopen, want die zijn in die omgeving moeilijk te krijgen, je ziet ze daar ook bijna niet. De vrouw beloofde mij een aanbetaling te doen en vervolgens zou ze me bellen wanneer het dier werd opgehaald, dit zou binnen afzienbare tijd gebeuren.
En inderdaad, een paar dagen later stond keurig de aanbetaling op mijn rekening, met de volgende omschrijvig: Anzahlung Friese, Restzahlung bei Abholung 29. Dit is nu een dikke twee weken geleden en ik hoor helemaal niets meer. Ik ben zo slim (not!) geweest om niet naar verdere gegevens te vragen, ik had zoiets van: als je betaalt, kom je ook wel om het dier op te halen. Omdat er 29 bij de omschrijving stond, ging ik er een beetje van uit dat het veulen op 29 oktober opgehaald zou worden. Er was nog steeds geen contact geweest, dus ik wist het niet zeker. Maar toch had ik het veulen de 29e klaar in de stal gezet, in gezelschap van een ander paard van mij. Ze hebben de hele dag op stal gestaan, maar er kwam niemand.
En nu heb ik nog steeds niets gehoord. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Nog even afwachten? Het veulen weer opnieuw te koop aanbieden? En wat zouden jullie dan met de aanbetaling doen?

HorseTopShop

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:21

Ik vind het zoiezo raar dat ze een paard kopen die ze niet gezien hebben. Je gaat toch kijken of het dier bijvoorbeeld geen gebreken heeft?

Je hebt telefonisch contact gehad. Kan je ze niet bellen dan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:22

Misschien eerst even telefonisch contact opnemen met de koper :)*

Het is maar een suggestie, wellicht is er een misverstand over de ophaaldatum.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:24

Ik zou opnieuw een advertentie zetten, misschien zijn ze jouw gegevens kwijt? Zou de aanbetaling wel apart houden, of kijken of je bij de bank de aanbetaling terug kunt storten. Als ze echt je gegevens kwijt is dan reageerd ze wel, of een advertentie zetten dat je op zoek bent naar deze mensen?
Wel apart, meestal moet je op je geld wachten en jij krijgt geld en hoort verder niks :D

Chiaraa_

Vreemd..
Ik zou nog even afwachten.. want anders krijg je volgens mij een hoop ellende als je je friese veulen weer te koop zet en die mensen ineens opduiken..

MarliesV

Aan je verhaal te lezen heb je dus geen gegevens als telefoonnummer van deze mensen.

Kan je hier via hun naam en plaats die op de gegevens van de aanbetaling van de bank staan bv achterkomen. Dat zou de mooiste oplossing zijn om ze dan even te bellen wanneer ze het veulen op komen halen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:25

listiglistje schreef:
Misschien eerst even telefonisch contact opnemen met de koper :)*

Het is maar een suggestie, wellicht is er een misverstand over de ophaaldatum.

Als ik het nummer wist, had ik dat uiteraard wel gedaan, zo ver was ik zelf ook wel. Maar dat nummer heb ik dus niet (meer).
Ik heb wel vaker paarden verkocht, zonder dat ze ze gezien hadden, als je zo ver weg woont, is het ook best wel lastig m even te komen kijken, het gaat hier om 700 km.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:27

Miepie1980 schreef:
Aan je verhaal te lezen heb je dus geen gegevens als telefoonnummer van deze mensen.

Kan je hier via hun naam en plaats die op de gegevens van de aanbetaling van de bank staan bv achterkomen. Dat zou de mooiste oplossing zijn om ze dan even te bellen wanneer ze het veulen op komen halen.

Er staan verder weinig gegevens bij de betaling. Alleen een naam, verder niets, alleen de bank waar het vandaan komt. Ik heb mijn bank al gebeld en die mogen niets zeggen verder, ze mogen geen gegevens zomaar vrijgeven, hebben ze trouwens ook niet.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:30

je weet wel naam en woonplaats? heb je al gegoogled?

Heb zelf ook wel eens een paard verkocht zonder dat ze zijn wezen kijken, kwam dan nog wel een DA keuren op stal. en was ook niet echt een misselijk bedrag..

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:31

Diablo schreef:
Miepie1980 schreef:

Er staan verder weinig gegevens bij de betaling. Alleen een naam, verder niets, alleen de bank waar het vandaan komt. Ik heb mijn bank al gebeld en die mogen niets zeggen verder, ze mogen geen gegevens zomaar vrijgeven, hebben ze trouwens ook niet.

en de betreffende bank van de klant een brief laten sturen naar de klant ivm de betaling? tuurlijk geven ze het niet aan jou, maar ze kunnen wel de klant benaderen. als ze zo aardig zijn mee te werken natuurlijk :)

osiris21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:32

Je kunt het geld toch terug storten. Ik denk dat diegene dan wel begrijpt dat het niet
gaat zoals het moet. Mocht ze je veulen dan alsnog willen kopen, neemt ze wel contact met je op.
En anders zijn er nog wel heel veel lieve mensen die een fries veulen willen kopen.
Heel veel succes er mee.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 09:33

stoer schreef:
Ik zou opnieuw een advertentie zetten, misschien zijn ze jouw gegevens kwijt? Zou de aanbetaling wel apart houden, of kijken of je bij de bank de aanbetaling terug kunt storten. Als ze echt je gegevens kwijt is dan reageerd ze wel, of een advertentie zetten dat je op zoek bent naar deze mensen?
Wel apart, meestal moet je op je geld wachten en jij krijgt geld en hoort verder niks :D

Ik heb er inderdaad aan gedacht om opnieuw een advertentie te zetten, misschien dat ik dat maar ga doen. Ik heb haar al mijn gegevens gegeven, en ze heeft ook geld overgemaakt, dus die zou ze moeten hebben.

Rachelll schreef:
je weet wel naam en woonplaats? heb je al gegoogled?

Heb zelf ook wel eens een paard verkocht zonder dat ze zijn wezen kijken, kwam dan nog wel een DA keuren op stal. en was ook niet echt een misselijk bedrag..

Ik weet alleen een naam, maar ben er niet zeker van of dat de achternaam is. Woonplaats weet ik dus niet.

Ik kan inderdaad de bank vragen om contact met ze op te nemen en dat ga ik denk ik ook doen. Maar ik begijp dan weer niet waarom zíj dat niet doen, ze hebben immers betaald, dan wil je toch ook wat hebben?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:35

misschien is er iets (ernstigs) gebeurd waardoor ze niet kunnen reageren? Vergezocht misschien maar het kan....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:35

Ik zou het geld terugstorten en de advertentie opnieuw zetten.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:37

ja lijkt mij ook! maar je weet nooit wat er gebeurt is ondertussen...
ik zou het bedrag denk ik nog niet terug storten. wat hier eerder gezegd is adv. plaatsen en dat je naar haar op zoek bent...op dezelfde site waar je hem eerder te koop hebt aangeboden...

bedoelt ze niet 29 nov?? dat het laatste stukje is weggevallen :Y)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:37

Ik zou ook het geld terugstorten met de opmerking, annulering wegens niet nakomen afspraak. Mochten ze toch nog weer interesse hebben dan melden ze zich vast wel gelijk.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:39

Je zou denken van wel. Het lijkt me dat ze toch echt op een of andere manier je gegevens kwijt is geraakt. Gaat wel heel vreemd anders.
Ik zou een oproepje zetten dat je zoekt naar deze mensen, en dat je anders na een week het veulen opnieuw te koop aanbied en dat ze contact met je moeten opnemen? Zou ook een printscreentje maken van de advertentie waarin je eventueel naar hun zoekt.

29 november zou ook vreemd zijn toch, als je zonder afspraak geld overmaakt en dan electronisch een datum van een maand verder erbij zetten?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:40

Geld terugstoren met omschrijving: graag contact opnemen!!

De enige manier om met hen in aanraking te komen, lijkt via hun bankafschrift, toch? En die oproep zou ik inderdaad ook nog zetten.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:40

Maar dat is toch vreemd? Je maakt toch afspraken over het halen van een veulen? En ik zou af en toe even bellen hoe het gaat als ik noog zo lang zou moeten/willen wachten...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:42

En 1 eurocent terugstorten met je naam + telefoonnr erbij? Dan kunnen ze contact opnemen?

PussInBoots

MoniqueT schreef:
Geld terugstoren met omschrijving: graag contact opnemen!!

De enige manier om met hen in aanraking te komen, lijkt via hun bankafschrift, toch? En die oproep zou ik inderdaad ook nog zetten.

Ik zou 1 cent overmaken. En bij de omschrijving telefoonnummer en de vraag om contact. Je hebt wel een veulen voor hun vastgehouden, daarvoor is de aanbetaling toch ook bedoeld?

Zonnetje81

En gaat het over tientjes werk of paar honderd euro? misschien willen ze het veulen nietmeer? Genoeg mensen die zeggen te komen en niet komen opdagen.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:43

Wat een aparte situatie. Lastig hoor. Ik zou denk ik het geld terug laten storten door de bank, misschien kun je erbij vermelden wegens niet nakoming afspraak oid? Daarna veulen weer opnieuw in de verkoop zetten.

Zonnetje81

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:44

Misschien zijn die mensen hun telefoonnr ook wel kwijt? Niet nakomen van afspraak is denk ik in dit geval kort door de bocht want er is geen afspraak. Ja dat ze het veulen komen halen maar niet wanneer :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:45

Je kan ook kiezen om 1 euro terug te storten met de vraag of ze contact willen opnemen en je telnr erbij. Misschien zijn ze jouw nummer ook wel kwijt.