17-08 hoofdstel besteld en betaald, nog steeds niet binnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

17-08 hoofdstel besteld en betaald, nog steeds niet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 18:17

Ik wil even weten wat jullie in mijn geval zouden doen en wat ik eventueel zou kunnen doen.

Op 17 augustus heb ik een hoofdstel besteld en meteen betaald (mag het bedrijf denk ik niet noemen maar het in ieder geval een groot bekend bedrijf). De levertijd zou 2 a 3 werkdagen zijn. Al snel kreeg ik een mail dat het hoofdstel niet direct leverbaar was dus dat de levertijd wat langer zou zijn. Prima, ik had het hoofdstel nog steeds niet nodig. 17 Oktober had ik wedstrijd en dan had ik graag met dit hoofdstel willen rijden. Ongeveer half september heb ik dus gebeld wanneer ik het hoofdstel kon verwachten. De eerste week van oktober zou het hoofdstel verzonden worden werd gezegd. De week voor mijn wedstrijd nog niets binnen dus maar weer gebeld. Er was wel een levering geweest maar daar zat mijn hoofdstel niet tussen. Het werd nu de derde of de vierde week van oktober. Dat vond ik al balen omdat ik er dus niet mee kon rijden op wedstrijd. Maar goed, het is nu de eerste week van november en ik heb nog niks binnnen. 14 November heb ik weer wedstrijd dus ik wil voor die datum of mijn hoofdstel of mijn geld terug. Ik heb nu nog niet weer gebeld maar kon wel op de site inloggen om de actuele leverstatus te bekijken. Daar staat dat het hoofdstel nog niet geleverd is (goh..) en dat de verwachte levertijd eind oktober is.

Nu vroeg ik mij af: kunnen ze dit wel maken? Ik heb dus bijna drie maanden geleden besteld en betaald. Wat zou ik kunnen doen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Anoniem

Re: 17-08 hoofdstel besteld en betaald, nog steeds niet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:19

Toch even bellen! je mag de naam wel noemen van het bedrijf hoor..

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:22

Ik heb het zelf ook g ehad met een besteld hoofdstel bij De Menner. Maar mevrouw van het bedrijf hield wel keurig contact over hoe het er voor stond en toen ik het kreeg (ook zeker na 3 maanden) zaten er een paar leuke attenties bij... Keurig opgelost dus.
Maar hoe het wettelijk geregeld is...?

Misschien kan je de bestelling annuleren en op zoek gaan bij een ander bedrijf naar dat of een ander hoofdstel?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:37

Ik ga morgen toch maar bellen en vragen of het hoofdstel snel verstuurd kan worden of dat ik mijn geld terug kan krijgen. Pfff balen dit zeg! Zal er niet snel weer wat bestellen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:46

Wet Kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een betere rechtspositie gekregen. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.
De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:
- Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
- Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
- Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.
De afkoelingsperiode geldt niet bij:
- aankoop van onroerend goed,
- aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt aankopen die snel kunnen bederven of verouderen,
- kranten en tijdschriften,
- cd's, video's en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken,
- financiële diensten, weddenschappen en loterijen,
- logies, vervoer, restaurantreserveringen en
vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode,
- een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.
De extra plichten van de verkopende partij zijn:
- de verkopende partij moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot aankoop overgaan:
- zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres,
- de belangrijkste kenmerken van het product,
- de prijs van het product (inclusief alle belastingen) indien van toepassing, de kosten van aflevering wijze van, betaling, aflevering of uitvoering het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode,
- de eventuele geldigheidsduur van het aanbod of de minimale duur van de overeenkomst als het gaat om, bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.
De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
- de eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!),
- het bezoek- of afhaaladres van de leverancier,
- gegevens omtrent eventuele garantie indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar,
- de vereisten en voorwaarden voor opzegging.
Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.
Zie ook winkelen op afstand op justitie.nl

Even van de site van mijn werk geplukt http://www.knivesandtools.nl
Je staat dus in je recht als je de koop wilt annuleren, even voet bij stuk houden dat ze meteen je geld terug storten en niet pas over een paar weken!

Suc-6

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 20:15

Dankjewel tiwi! Ik heb dus gewoon recht op mijn geld terug als ze niet kunnen leveren, ik ga morgen meteen bellen ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:27

Is dit bij Agradi?

Ik wacht daar ook al ruim twee maanden op een hoofdstel.
Ik hoor er ook helemaal niets meer van.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:30

ik had het bij divoza.
ik had in juni :o termolaarzen besteld, tja je kan maar op tijd zijn :D
had ze van de week binnen gehad.
waren toen ook nog niet leverbaar,gek he ;)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 22:48

Het is Agradi inderdaad! Ik heb de HH Hoofdstel 'Silver Crystal' besteld, toevallig dezelfde hotchocolat? Heb jij er al eens over gebeld? Niet heel netjes dat ik dus blijkbaar geen uitzondering ben...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:50

maar goed dat ik hem niet besteld heb dan...

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:51

dat had ik bij agradi, het zou 3 dagen duren, maar het duurde uiteindelijk 4 weken..

ik had trouwens dat harry's horse hoofdstel, met die verwisselbare kleurtjes

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:53

ohw, heb net donderdag rijlaarzen bij agradi besteld, hoor nu wel veel negatieve ervaringen, hoop dat het bij mij goed gaat.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 08:15

Ik heb ook 4 weken op mn spullen moeten wachten omdat 1 artikel niet op voorraad was :?
Maar na wat mailen hebben ze hetgene wat wel op voorraad was toch verstuurd maar ik wacht nog steeds :j

Het is wel zo dat ze wel leveren het is geen louche bedrijf. Het duurt alleen soms wel heel erg lang :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:16

Het gaat bij mij om een hh hoofstel met verwisselbare onderleggers en hoofdstel haken.
Ik heb in augustus bestelt, na een maand heb ik maar eens gebeld wanneer het uitgeleverd zou worden. Een gedeelte heb ik gehad op het laatste wacht ik nu dus nog steeds.
Deze week (zeker) ga ik nog maar eens een belletje doen en daarbij het hoofdstel annuleren. De haken wil ik wel hebben.

Mijn shet heeft gewoon een hoofstel nodig en dan kan ik hem beter ergens anders bestellen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:11

Vandaag gebeld, hoofdstel is vandaag verzonden! Krijg het dus waarschijnlijk morgen binnen :) Nu maar hopen dat ie past ;)

Edit: ik bestel er overigens niet meer!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:12

Ik heb vandaag een mail gehad dat mijn bestelling is verwerkt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:14

hotchocolat schreef:
Ik heb vandaag een mail gehad dat mijn bestelling is verwerkt.

Ik ook :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:18

Je moet bij de agradi gewoon goed kijken of het leverbaar is, als het niet leverbaar is, en het wordt na besteld, dan heb je daar toch zelf voor gekozen? Als ik iets bij de agradi bestel dan heb ik het altijd binnen 3 werkdagen binnen, nog nooit problemen mee gehad.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:20

Het zou bij een week later binnen zijn dan ik besteld had.

Ik heb nooit rekening gehouden dat die ene week twee maanden werdt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:28

Wietsje92 schreef:
Je moet bij de agradi gewoon goed kijken of het leverbaar is, als het niet leverbaar is, en het wordt na besteld, dan heb je daar toch zelf voor gekozen? Als ik iets bij de agradi bestel dan heb ik het altijd binnen 3 werkdagen binnen, nog nooit problemen mee gehad.

Dat is wel zo, maar bij mij zou het 2-5 werkdagen duren, maar elke x werd de datum weer veranderd in een paar deagen later ;)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:30

Wietsje92 schreef:

ja maar 3 dagen is niet veel .. een maand vind ik tog wel te lang! nu maar hopen dat je het morgen binnen krijgt!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:33

Een probleem met veel webshops is dat ze veel artikelen aanbieden die ze niet voorradig hebben. De levertijd die ze aangeven, gaat ervan uit dat het bij de groothandel op voorraad ligt.
Soms is het bij de groothandel ook uitverkocht en moeten de spullen van de fabriek komen. Veel spullen worden in het verre oosten gemaakt en worden in het groot ingekocht, vaak wordt de bestelling per boot (duurt 4 tot 6 weken)naar Nederland vervoerd omdat luchtvracht veel te duur is.
Daar komt nog bij dat fabrikanten in het verre oosten op bestelling produceren, als een artikel populairder is dan verwacht kan het gebeuren dat het eerder op is dan verwacht en dat het langer duurt voordat de goederen weer leverbaar zijn.

Dat is chips voor de klant, die heeft wat moois uitgezocht en moet lang wachten en chips voor de webshop want die heeft ontevreden klanten.

Je mag ervan uit gaan dat de webshop graag een tevreden klant heeft en graag wil leveren.

Een webshop beginnen en runnen is niet zo simpel als het lijkt en vraagt een flinke investering in voorraad als je het echt goed wilt doen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:40

GOH, alweer Agradi :+
Ik had eind juli een set beschermers besteld. Eind augustus een mail dat ze niet op voorraad waren. Midden september gebeld: geen reactie. Eind september geen reactie, maar werd wel plotseling gebeld!
Achter beschermers waren binnen, voor nog niet. Of ik wilde wachten op die verzending. Ja, nja, heb ze ondertussen al hoor, via Piaffe binnen 2 werkdagen!! Levertijd bij Agradi? Begin Januari als ik geluk had := :=
Heb de mevrouw dus maar vriendelijk bedankt :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:40

tiwi1969 schreef:
Een probleem met veel webshops is dat ze veel artikelen aanbieden die ze niet voorradig hebben. De levertijd die ze aangeven, gaat ervan uit dat het bij de groothandel op voorraad ligt.
Soms is het bij de groothandel ook uitverkocht en moeten de spullen van de fabriek komen. Veel spullen worden in het verre oosten gemaakt en worden in het groot ingekocht, vaak wordt de bestelling per boot (duurt 4 tot 6 weken)naar Nederland vervoerd omdat luchtvracht veel te duur is.
Daar komt nog bij dat fabrikanten in het verre oosten op bestelling produceren, als een artikel populairder is dan verwacht kan het gebeuren dat het eerder op is dan verwacht en dat het langer duurt voordat de goederen weer leverbaar zijn.

Dat is chips voor de klant, die heeft wat moois uitgezocht en moet lang wachten en chips voor de webshop want die heeft ontevreden klanten.

Je mag ervan uit gaan dat de webshop graag een tevreden klant heeft en graag wil leveren.

Een webshop beginnen en runnen is niet zo simpel als het lijkt en vraagt een flinke investering in voorraad als je het echt goed wilt doen.

Wat jij zegt klopt precies, maar dit gaat niet op voor Agradi.
Er is daar iets goed mis, want waarom duurt het bij hun 4 weken en bij mij 3 dagen voordat het binnen is?

Ik had het laatst met iemand met deze broek.

Afbeelding

Deze broeken heb ik in principe altijd op voorraad in de winkel, maar ik had die dag een maat 38 verkocht en er werd dezelfde dag 1 besteld in maat 38 via de webwinkel.
Ik heb gemaild dat de broek niet op voorraad was en deze voor haar besteld is. Hier reageerde ze erg teleurgesteld op en vroeg of het dan net als bij Agradi zo lang ging duren.
Ik snapte het niet en ze vertelde dat ze al 4 weken op die broek aan het wachten was. En dat terwijl ik hem na 3 dagen al binnen had.

Er loopt een heel topic over Agradi. Heel veel mensen wachten al weken op hun spullen die maar niet komen. En dat zijn spullen die gewoon op voorraad zijn bij de leverancier.

Ikzelf heb 4 weken zitten wachten op mijn wormenkuren die ik bij Agradi heb besteld. Daar zit helemaal niet zo'n lange levertijd op. Deze bestelling heb ik geannuleerd.

Er is iets goed mis bij Agradi.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:02

Ik krijg mijn spulletjes als het goed en en daar blijft het voorlopig ook bij.

Bij mijn voorlaatse bestelling hadden ze een gedeelte vanhet adres er niet bij gezet. Alles is toen weer terug gegaan naar Agradi en moest ik weer op zoek naar een adres waar ik het kon laten bezorgen.