Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wietsje92 schreef:Je moet bij de agradi gewoon goed kijken of het leverbaar is, als het niet leverbaar is, en het wordt na besteld, dan heb je daar toch zelf voor gekozen? Als ik iets bij de agradi bestel dan heb ik het altijd binnen 3 werkdagen binnen, nog nooit problemen mee gehad.
Wietsje92 schreef:Je moet bij de agradi gewoon goed kijken of het leverbaar is, als het niet leverbaar is, en het wordt na besteld, dan heb je daar toch zelf voor gekozen? Als ik iets bij de agradi bestel dan heb ik het altijd binnen 3 werkdagen binnen, nog nooit problemen mee gehad.

tiwi1969 schreef:Een probleem met veel webshops is dat ze veel artikelen aanbieden die ze niet voorradig hebben. De levertijd die ze aangeven, gaat ervan uit dat het bij de groothandel op voorraad ligt.
Soms is het bij de groothandel ook uitverkocht en moeten de spullen van de fabriek komen. Veel spullen worden in het verre oosten gemaakt en worden in het groot ingekocht, vaak wordt de bestelling per boot (duurt 4 tot 6 weken)naar Nederland vervoerd omdat luchtvracht veel te duur is.
Daar komt nog bij dat fabrikanten in het verre oosten op bestelling produceren, als een artikel populairder is dan verwacht kan het gebeuren dat het eerder op is dan verwacht en dat het langer duurt voordat de goederen weer leverbaar zijn.
Dat is chips voor de klant, die heeft wat moois uitgezocht en moet lang wachten en chips voor de webshop want die heeft ontevreden klanten.
Je mag ervan uit gaan dat de webshop graag een tevreden klant heeft en graag wil leveren.
Een webshop beginnen en runnen is niet zo simpel als het lijkt en vraagt een flinke investering in voorraad als je het echt goed wilt doen.