ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

X_Linz_X

ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:26

we hebben hier op stal een tijd geleden, zo'n 6 maanden schat ik, een amazone gehad die na 3 weken niks meer van zich heeft laten horen. We kunnen bellen wat we willen maar ze neemt haar telefoon niet op, reageert niet op mails.
nu ken ik dit meisje, ze woont hier in de buurt, en ik zie haar wel eens lopen met vriendinnen ofzo, of met haar vriend. maar vaak doet ze me of ze me niet kent en als ik haar aan wil spreken is het zo van: ik heb nu geen tijd en loopt ze weg.
ze heeft op stal nog twee tassen met spullen staan, 3 jassen, een nieuw anky hoofdstel en een net dressuurzadel.
wat kan ik hiermee?
ik heb ook via vriendinnen van haar geprobeerd contact met haar te krijgen, en gevraagd of ze willen doorgeven dat ze haar spullen moet komen halen. Ook via hyves. dus ze weet heel goed dat ze langs moet komen. Het is zeker niet zo dat hier de grootste ruzie is geweest en dat ze daarom niet durft te komen!

ik heb de spullen zelf niet nodig, maar het ligt wel in de weg. wat kan ik hier mee doen?
Het is geen opslagplaats hier!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:27

Weet je precies waar ze woont? Zeker omdat ze bij jou in de buurt woont, zou ik de spullen gewoon even brengen. Ben jij er ook vanaf. Is niet de normale gang van zaken maar ja...

Tot 3 keer toe de spelfouten eruit gevist :D
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 29-10-10 14:29, in het totaal 3 keer bewerkt

berdien85

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:28

Dan zet je het toch op MP?
Je hebt je best gedaan, toch?!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:29

Als het al ruim 5 maanden niet opgehaald wordt, zou ik het mooi niet meer proberen. Weg ermee! Verkopen of wegflikkeren. Als ze 5 maanden de tijd heeft gehad en ze heeft steeds geen tijd voor je gehad, doet of ze je niet kent en jij hebt al het mogelijke gedaan, jammer voor haar.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:29

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:30

ik zie het niet zitten om haar nog meer achterna te lopen..
ja gewoon verkopen doe ik het liefst maar hoe zit het als ze over een half jaar (of gewoon volgende week) op de stoep staat van ik kom mijn spullen halen?

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:30

Op MP zou ik het niet zetten.. Want dan kan ze je nog aanklagen via diefstal.

Je kan het inderdaad bij der afzetten. En anders zet je het aan de weg.
Iemand anders laten bellen?
Wil der best voor je bellen hoor.

xRONINIx

Ik zou nog 1 keer proberen en erbij vertellen dat als ze niet op komt dagen dat je de spullen verkoopt!

Glitter_

Je kan het inderdaad ook aan ons doneren zoals Zooist zegt!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:32

Nog een laatste poging doen via mail, hyves of sms of vriendinnen. Met een ultimatum: uiterlijk dan en dan (zeg 5 november) ophalen en anders wordt de boel verkocht/ weggegeven...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 29-10-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:33

ik heb dus de laatste keer dat ik haar zag gezegt: als je niet komt verkoop ik het, (meer als drijgement) maar toen kwam ze op hoge poten naar me toe van ja dat moet je durven dan kun jij 400 euro betalen..
hoe zit dat dan met rechten? is er niet een regeling van als het zo lang niet wordt opgehaald dat het dan van mij is?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:33

Ben jij de stalhouder?

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:34

Ik zou de spullen gewoon bij haar huis neerzetten ze kunnen ook gestolen zijn en dan ben jij er verantwoordelijk voor. Obent

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:35

Haar een aangetekende brief sturen met daarin jouw voorstel binnen welke termijn ze in ieder geval moet reageren en het op moet komen halen en dat als ze het niet op komt halen en niet reageerd de spullen verkocht zullen worden per die en die datum. Dan kun je nooit beschuldigt worden van diefstal of wat dan ook en je hebt aantoonbaar bewijs dat je diegene nadrukkelijk gevraagd hebt de spullen op te halen en zo niet wat dan de consequenties zijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:35

Nee. Jij weet dat het niet van jou is. Wat je wel kan doen is zeggen dat je het niet meer op jouw terrein wil hebben, dat ze binnen een week op moet komen halen en dat je het anders op straat zet. Dat recht heb je namelijk wel

Vind je dit overigens een Nieuwsonderwerp of een Maatschappijonderwerp?
Ik zou dit op TAO gevraagd hebben.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:36

nee, dat is de staleigenares,,
de spullen liggen ook voor haar in de weg.
maar het contact met die ruiter liep via mij

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:36

Idd spullen gewoon bij haar huis brengen. Ben jij er klaar mee staat het niet meer in de weg en heb je er verder geen gezeur van. Idd niet de normaalste gang van zaken maar zo ben je er wel klaar mee! :j

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:37

Ik zou gewoon proberen uit te zoeken waar ze woont. (Via haar of vrienden van haar) Vervolgens lekker haar spullen voor de deur zetten. Ze heeft inmiddels genoeg tijd gehad om te beseffen dat ze haar spullen bij daar weg moet halen.
Wanneer je niet achter haar adres komt, zou ik uit gaan zoeken wat jou rechten zijn en wanneer je iets kunt wegdoen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:38

Voordat iedereen een oordeel gaat vormen, zou ik eerst eens beter de situatie van het meisje bekijken.
Ik vind het niet normaal dat ze spullen als een zadel en hoofdstel zomaar laat liggen.
Misschien zit ze in een hele vervelende situatie.

Als je weet waar ze woont dan zou ik de spullen daar gewoon afleveren. Het idee van aangetekende brief vind ik ook nog niet zo slecht.
Ik vraag me trouwens af of je de spullen zomaar mag verkopen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:39

dat van die aangetekende brief is een goed idee.!
en anders denk ik dat ik het maar naar haar moeder breng,
die weet ik wel te wonen.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:39

X_Linz_X schreef:
ik heb dus de laatste keer dat ik haar zag gezegt: als je niet komt verkoop ik het, (meer als drijgement) maar toen kwam ze op hoge poten naar me toe van ja dat moet je durven dan kun jij 400 euro betalen..
hoe zit dat dan met rechten? is er niet een regeling van als het zo lang niet wordt opgehaald dat het dan van mij is?

Ja, drie jaar. (Art. 3:105 lid 1 BW)
Laatst bijgewerkt door Moschino op 29-10-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

een rekening sturen voor opslag van haar spullen :D

Ik zou haar een ultimatum sturen met een datum als ze voor die datum niet komt zijn de spullen van jullie

MarliesV

Bij haar thuis neerzetten zou ik niet doen. Straks gaat ze lopen zeuren dat er iets 'kapot' is doordat jij aan haar spullen hebt gezeten enz.

Ik liet de staleigenaresse een aangetekende brief sturen met termijn van 2 weken er in om het op te halen. Consequentie er bij dat als ze het niet ophaalt ze de boel weggeeft.

Mocht ze binnen 2 weken het niet ophalen dan zou ik zeggen: doe mee met de super actie van Zooist en wat andere bokkers en doneer de boel dat niemand gebruiken kan aan het goede doel!

X_Linz_X

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 14:42

ja,, zit natuurlijk ook wat in, als het kapot is heb ik het gedaan.
ik ga toch nog maar contact met haar zoeken

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 14:42

Gewoon naar de politie brengen en zeggen of ze het willen opbergen bij gevonden voorwerpen. Haar aangetekend een brief sturen waar de spullen zich nu bevinden ;-)