Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beautyenlady schreef:Zoals al eerder gezegt, of ze nu 1 of 2 jaar is, begin nog niet met longeren. Wanneer je weer wil beginnen met longeren zodra ze 3 is, zorg dan dat er de eerste keren altijd iemand bij is. Ook met draven.Hallo,
ik heb een probleem met mijn jaarlingetje Lady.
Ze wil áltijd wel rennen, maar als ze moet longeren word het haar teveel lijkt het wel!
Ze gaat in stap keurig lopen, dan zet ik haar in draf met commando en zweep, gaat ze hup, trek, rennend naar de inloopstal,
of ik haar nou straf of niet, ze blijft het doen, of het inloopstalletje nou dicht is of niet, ze rent zo door het draad.
Zonder zweep kan ik haar niet eens in draf laten gaan!
Ik moet weten wat er is, want Lady is 2 jaar en heeft al een bit en zadel enz.
maar ze kan nog niet longeren, behalve als mijn vader me helpt, en die heeft niet altijd de tijd!
beautyenlady schreef:Is Lady nou je shetlander of je 'jaarlingetje'?2de probleem met Lady, mijn 2jarige shetlander,
ze is te dik, ik heb 3 paarden, waarvan 1tje die niet alleen kan staan, de 2de is er 1 die bijna altijd weg is(ze rijd mee in lessen) en de 3de is Lady.
het moeilijke is nou juist dat als ik een rondje met haar loop ze niet dunner word.
vraagje: wortels, maken die paarden dik?
en appels? en Luzerne?
Ik snap het niet meer..
dan komt het longeren vanzelf goed....
..dan kan die bijsturen als je jaarling/tweejarige/bejaarde shetlander ervan door gaat. Succes!