Citaat:
En natuurlijk is het ALTIJD de schuld van de jury. Want als ik op zondag belachelijk vroeg op moet, uren in een koud hokje ga zitten (met een beetje pech zonder eten, drinken of wc) en op de koop toe nog een hoop commentaar krijg, dan mag wel duidelijk zijn dat ik het voor het geld doe (de hele E15,-)........... (stel je voor dat het voor de jury ook hobby zou zijn)
Laat ik even voorop stellen dat jury's bij mij toch vrij heilig zijn hoor. Hoe voller mijn coupon staat hoe
liever ik het heb, en als ze na het rijden of later nog wat tips hebben ze zijn van harte welkom
.
uiteindelijk is mijn doel mijn paard zo goed mogelijk voor elkaar hebben, en de proef met een tevreden
gevoel afsluiten. Maar je hoort het om je heen ZO vaak...Zelfs mensen die niet meer starten bij
bepaalde jury's
Citaat:
Ook al jureer je netjes alleen op de verrichting, het is wel tricky om een opmerking te maken in de zin van 'wat een bloedmooi dier!' Dat wordt onmiddellijk uitgelegd alsof je daarop zou jureren.
Hetzelfde wanneer je als jurylid naar de afstamming vraagt. Dan wordt er al snel gezegd dat je dáárop jureert. Terwijl het ook gewoon interessante informatie is, bijvoorbeeld omdat je ook geinteresseerd bent in de fokkerij.
Daar heb je ook een goed punt..! En toch vind ieder het natuurlijk leuk op een positieve opmerking er bij te krijgen.
En de fokrichtingen hebben er misschien ook mee te maken, maar dat verschilt ook weer per stamboek.
Ik heb nu een NRPS-er en die worden over het algemeen veel allrouder gefokt en de hengsten allround getest.