Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:'vroeger' was het zo dat je als je 2 * Z(1 of 2) geklasseerd was, je alle paarden mocht uitbrengen tot en met die klasse, en/of versneld mocht promoveren. Dus dat is een echt voordeel, maar sinds 1 april mag je dat voor iedere klasse die je twee keer hebt gehaald. Dus nee, je hebt er niet concreet veel meer aan dan aan een M2 klassering.
Lielle schreef:Ja, als je tenminste met beide paarden een wp hebt gehaald in die klasse. En je mag dus ook beginnen in het B, en na 4 wp'en in het B bv L2 gaan starten.
kleinvosje schreef:Ik heb ook een eigen huishouden met gezin en baan en al. Tijd kun je maken, gewoon dagen goed inplannen.
Qua training zal het niet meer of minder moeten worden omdat het Z is, je traint gewoon door alleen met andere oefeningen...
(wil nog gaan starten) KevinJ1 schreef:Voor mij was het Z een soort van "mijlpaal" ik vond het Z altijd iets heel bijzonders.. inmiddels niet meer hoor haha
Maar Kevin: jij kwam uiteindelijk in de Z en nu zie je het anders. Hoe heb jij het beleefd en hoe kijk je er nu tegen aan? kleinvosje schreef:Dat heeft er ook wel een beetje mee te maken ja, in het Z mag je een hoedje en stang en trens, dat geeft natuurlijk aanzien... Niet dat ik zonder hoedje ga starten als ik eenmaal Z ben, maar dat is dan omdat ik zo trots ben dat bereikt te hebben na alle ellende (en omdat onze vereniging het hoedje als cadeau aanbiedt hihi)!
.
maar ik houd niet van het onderscheiden enzo dus ik denk dat ik mn cap ophoud.