levertijd Divoza

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anita0

levertijd Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:34

Hallo,
ik heb net een bestelling geplaats van nogal wat prijzige spullen bij divoza.
Nou krijg ik een half uur later een email met dat er een hoop van die spullen niet op voorraad zijn en pas weer leverbaar zijn over drie weken :( :( .
Daar zit ik eigenlijk totaal niet op te wachten dat het zo lang duurt.
Wat vinden jullie daarvan? Ook wel eens zoiets meegemaakt?
Ik heb nu een email teruggestuurd dat als het binnen 3 weken geleverd word dat het dan oke is anders wil ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terug. Weet er iemand of dit kan?
Ben benieuwd wat ik terug krijg van divoza..

hoop dat ik het hier goed neerzet

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:36

Wat ik vooral irritant vind is dat er op de site staat dat als je op een werkdag voor 12.00 besteld, je het de volgende dag in huis hebt, terwijl dit vaak niet het geval is. Ik had iets dringend nodig en heb het daarom bij Divoza besteld. Vervolgens krijg je dan pas na de betaling etc. te horen dat iets niet leverbaar is en dat het inderdaad drie weken (o.i.d.) gaat duren. In mijn geval kreeg ik hier niet eens bericht over, maar kreeg ik dit te horen aan de telefoon waar ik na twee dagen naartoe belde waar mijn bestelling bleef. Ze zouden er goed aan doen net als bij bijv. Agradi de levertijd al direct te vermelden.

Sindsdien ga ik liever langs en bestel ik sowieso geen artikelen meer die ik snel nodig heb.

YvetteSenna

Re: Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:43

Bij divoza is dit mij eerlijk gezegd nog niet overkomen..
heb het inmiddels al wel bij 2 andere webshops gehad,,

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:46

Ja ik heb er verder ook eerder geen problemen mee gehad. Vind het alleen heel vervelend dat ze het pas achteraf laten weten als je al hebt betaald.
Oke 1 week ofzo vind ik kunnen maar 3 weken is nogal ..

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:48

Ik vind 1 week ook niet kunnen, dit zouden ze dan van tevoren aan moeten geven op de website. OF niet op de website moeten zetten dat het de volgende dag geleverd wordt, want dit is bij mij dit jaar al 2 van de 3 keer niet het geval geweest.

Ik neem wel aan dat je je bestelling gewoon ontvangt over drie weken, in de dingen die ze uiteindelijk zeggen zijn ze wel altijd heel eerlijk.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:51

ik heb onlangs ook iets besteld bij divoza, en er stond een levertijd van plm. 5 werkdagen( naar belgie) en ik had het donderdags besteld en zaterdags al binnen!! Dus ik ben erg tevreden!!

Ik kan me voorstellen dat de TS baalt, want wij zijn nu eenmaal meisjes, als we iets willen hebben, willen we het ook meteen!!! :P

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:53

Hoi,

Ik denk dat je je geld niet zomaar terug kan krijgen. Maar ik weet niet het staat vast wel op de site.

Groetjes Marlies

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:58

Artikel 11 Leveringstermijnen
11-1 De overeengekomen leveringstermijnen zijn geen fatale termijnen, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Bij niet tijdige levering dient de opdrachtgever Divoza schriftelijk ingegebreke te stellen.

Artikel 14 Annuleren
14-1 Indien de opdrachtgever de opdracht annuleert en/of de goederen weigert af te nemen, is hij verplicht
de door Divoza reeds aangeschafte materialen en grondstoffen, al dan niet be- of verwerkt tegen
dekostende prijs, inclusief lonen en sociale lasten, over te nemen. Opdrachtgever zal eveneens aan
Divoza als schadeloosstelling verschuldigd zijn het bedrag van 1/3 van de overeengekomen prijs.
Opdrachtgever is voorts verplicht Divoza te vrijwaren tegen vorderingen van derden als gevolg van de
annulering van de opdracht en/of weigering van de goederen.

Het is ook niet de bedoeling om het te annuleren maar ik vind als het langer duurt als 3 weken dat ze mijn geld niet waard zijn :+

@ MagicDay: haha ja klopt wel hebben hebben..

maar het is niet fijn dat het niet van tevoren duidelijk is dat je het later binnen krijgt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:01

Ik zou ze gewoon even bellen, om te overleggen.
Dan hoef je geen antwoord af te wachten en kan je het probleem uitleggen + dat je baalt dat je het leest ná de betaling en niet ervoor.
Ik vind dat je dingen vaak sneller af kan handelen als je ze met iemand bespreekt, dan dat je het via de mail doet.

Succes ermee!

xjenniifer94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:48

Tja, daar kunnen zij ook niets aan doen neem ik aan. Misschien als je het snel nodig hebt dan zou ik ook sowieso ervoor kiezen om langs een winkel te gaan, ipv te bestellen. En als je de tijd hebt, zou ik het gewoon bestellen.
In jouw geval, volgens mij, je mag ook spullen ruilen, dan mag je toch ook gewoon annuleren? En inderdaad, zoals veel mensen als zeggen, je kan beter bellen als mailen, heb je meteen een antwoord ;)

Ik heb trouwens toevallig gisteren iets besteld, en heb het sinds vanochtend al binnen. Het ligt er maar net aan of het op voorraad is, en of er veel bestellingen moeten worden geleverd ;)

EDIT:
Sorry ik las net die regels die er zijn geplaatst. Ik kan je niet verder helpen daarmee, het enige wat ik je kan aanraden is om te bellen, en zeggen dat je het jammer vind dat je het pas hoort nadat je het al hebt besteld..

SandraC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:14

Dat is het nadeel aan online bestellen, als het niet op vorraad is, moet je langer wachten. Erg vervelend!
Ik denk niet dat je zo je bestelling kan annuleren.
Erg vervelend die lange levertijden :S
Suuces ermee ;)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 01:22

ja dat had ik bij Agradi, ze zeiden dat ik het de volgende dag binnen zou krijgen, maar dat werd uiteindelijk na drie weken pas. het was overigens een bedrag van ongeveer 150 euro, dus baalde er behoorlijk van dat ze daar zo slordig mee om gingen

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 11:13

Ja gelukkig heb ik nu contact met ze gehad ze zouden de spullen die wel voorradig zijn
meteen opsturen en krijg ik als goed is vandaag binnen.
En de overige komen dan over 3 weekjes.
Dus wel redelijk netjes opgelost vind ik want ze hebben me goed op de hoogte gebracht :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:47

Bij Divoza heb ik nooit problemen gehad, alles op tijd bezorgd etc. :)

SiggHorsezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:07

zulke problemen heb ik nog niet gehad bij Divoza,
maar ik zou niet boos worden op hun,
overal kan het toch wel eens gebeuren dat
er iets niet op voorraad is!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:10

ik had vorige week een fleecedeken besteld, niks gehoord dus dacht wat duurt het toch lang.
kijk ik om me bankrekening hebben ze het geld terug gestort.
slaat nergens op, en geen bericht sturen van niet in voorraad of zo.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:41

Wij hadden een wormenkuur besteld voor mijn paard.
Was nogal dringend omdat het paard net uit de weiland kwam.
En aangezien winkels ze niet meer kunnen verkopen, dachten we er slim aan te zijn hem te bestellen.
Afijn, voor 12:00 besteld. Volgende dag in huis toch?
Nou nee dus, drie weken en 5x bellen later kwam het EINDELIJK binnen.
En het was gewoon op voorraad.. Slecht hoor bij Divoza. :n

Anita0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 10:50

SiggHorsezz schreef:
zulke problemen heb ik nog niet gehad bij Divoza,
maar ik zou niet boos worden op hun,
overal kan het toch wel eens gebeuren dat
er iets niet op voorraad is!

Ben ook helemaal niet boos tenminste niet meer haha
Maar als je er van uit gaat dat iets op voorraad is.
Is het niet goed geregeld dat ze later aangeven dat het pas na 3 weken komt in niet op voorraad is.
Gelukkig is het nou allemaal opgelost maar ik bestel daar niet meer als ik heel snel iets nodig heb want dan ben ik er niet zeker van of ik het optijd heb.

@vrouwke
dat is helemaal vreemd dat ze helemaal niets laten weten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:53

Ik vind sowieso de website van divoza super onhandig. Je kan niet eens dingen sorteren op prijs, en daarnaast vind ik dat er ook nogal eens informatie ontbreekt. Nou ga ik meestal naar de winkel, maar ik wil wel eens wat opzoeken en dat gaat niet zo makkelijk imo. Zeker met de nieuwe EJ bij ons in de buurt heb ik divoza een beetje ingeruild eigenlijk..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:57

Het is al heel schappelijk dat ze je wat laten weten. }:0

Ik heb pas bij Dochorse besteld, daar was ook iets niet op voorraad en je hoort het niet eens.
Vier dagen later gaan mailen en dan moet je op die manier dus horen dat het niet op voorraad is.

Uiteindelijk heeft het dus 2.5 week geduurd
Ik bestel er nooit meer wat, wat een baggerservice.

Divoza is bij mij tot nu toe altijd heel snel gegaan.
Ze stellen je in ieder geval op de hoogte, al erg fijn.

Chanellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:10

ik kom zowiezo niet meer bij divoza ben nog al associaal behandeld in de winkel

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:25

Ik heb met divoza nooit problemen gehad, als ik voor 12.00uur bestelde had ik het inderdaad de volgende dag in huis.
3 weken? misschien wat onbeleefd maar wat heb je dan besteld, kennelijk is dat lastig te bevooraden of komt de leverancier pas rond die tijd weer.
hmm ik bestel eigenlijks best wel veel altijd op divoza en altijd alles netjes op de hoogte gehouden maar ook nooit zo lang op spullen moeten wachten..

ik las nog wat over agradi en ik wacht al 5 maand op een bestelling en niks meer van gehoord..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:31

Kreeg van Dochorse een bericht dat er nog een betaling van 2 jaar geleden openstond....

Nou had toch echt de afschrijving....

oeps foutje...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:48

ik geloof dat webshops binnen vier weken moeten kunnen leveren en dat je anders recht hebt om het te annuleren.
ergens anders kopen en terugsturen bij levering kan natuurlijk altijd, alleen een beetje zonde van je verzendkosten die je dan kwijt bent.

het zou fijn zijn als ze gewoon bijhouden of het op voorraad is of niet. zou eigenlijk ook niet zo moeilijk moeten zijn lijkt mij, ze kunnen toch digitaal bijhouden wat er binnenkomt en verkocht wordt.

ik heb dit laatst ook gehad bij agradi. kreeg een mail dat ze het niet op tijd konden leveren. heb toen een deel van de bestelling geannuleerd en dat was geen probleem, dus netjes opgelost.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:52

Ik heb juist goede ervaringen met divoza. Het artikel was ook niet leverbaar en zou over twee weken ofzo geleverd worden. Een kleine week later was het er al!

Het vervelende via internetshoppen is inderdaad dat het vaak spaak loopt in communiceren wbt het op voorraad zijn van artikelen of niet. Ik heb wel vaker gehad met andere webshops dat het er niet was en ik lang kon wachten op spullen. Ik heb zelfs ooit twee maanden gewacht op iets wat écht haast had en dat had ik er in de bestelling ook bijgezet, alles zou op voorraad zijn, maar niet dus.