Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anoushka schreef:Mijn paard word binnekort voor het eerst geschooren, ik heb gekoozen voor een deken model, is er een manier om het hoofd te scheeren zonder de neushaaren weg te haalen?
nadita schreef:anoushka schreef:Mijn paard word binnekort voor het eerst geschooren, ik heb gekoozen voor een deken model, is er een manier om het hoofd te scheeren zonder de neushaaren weg te haalen?
bij de bakstukken van het hoofdstel langs scheren, zo doe ik het tenminste altijd.
dan is wel de dikke 'baard' eraf, maar de tastharen blijven zitten en is de voorkant van het hoofd nog wel beschermd tegen weersinvloeden.
een helemaal kaal hoofd doe ik niet zo snel...
ziet er netjes uit! 
Aukelizzy schreef:bij paarden die wel dik in het haar komen zie je het verschil wel en dan zou ik het hoofd dus half scheren maar persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi.

En hier zijn ze absoluut niet vaal hoor! Mooie kleur en prachtige glans erop. Een gezond paard dat geschoren wordt is nooit vaal...
Aukelizzy schreef:Nou wij scheren altijd hoofden en zijn nog nooit ongelukken gebeurd hoor! Gewoon even sederen en eventueel een praam erop gaat prima hoor. Ik scheer mijn paarden dus wel omdat ik het mooi vind.En hier zijn ze absoluut niet vaal hoor! Mooie kleur en prachtige glans erop. Een gezond paard dat geschoren wordt is nooit vaal...
Ik scheer idd ook de tastharen er gewoon af hoor, of kort ze in.
realmagic schreef:Aukelizzy schreef:Nou wij scheren altijd hoofden en zijn nog nooit ongelukken gebeurd hoor! Gewoon even sederen en eventueel een praam erop gaat prima hoor. Ik scheer mijn paarden dus wel omdat ik het mooi vind.En hier zijn ze absoluut niet vaal hoor! Mooie kleur en prachtige glans erop. Een gezond paard dat geschoren wordt is nooit vaal...
Ik scheer idd ook de tastharen er gewoon af hoor, of kort ze in.
dit mag toch niet meer? zo ie zo vindt ik dat onzin om die eraf te halen.
ze zitten er niet voor niets

Wij sederen ook niet omdat ze gek doen ofzo, maar uit voorzorg, de paarden zijn daar veel te kostbaar voor.