Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gentlegiant schreef:Ja echt
Naja alles moet geleerd worden hier gaan ze van jongs af aan mee met de trailer en worden op het terein opgezadelt dit word eerst geoefend
rijden naar de club en in de hallen op en afzadelen enz
Neuh waarom zouden ze eten moeten op de trailer als je ze dan eens niets geeft worden ze stront irritand
Maar dat ligt ook aan je paard en hoeveel je er hebt en vervoert
. Ik zorg dat ik altijd een 2de vol hooinet achterin de auto heb liggen (in 2 vuilniszakken) zodat er altijd ook op de terugweg wat te eten is. spatter schreef:ben ik nou de enige die zich afvraagd wat TS op concours doet als ze nog niet eens haar paard normaal een hoofdstel om kan doen![]()
als dat op de wagen zelfs een probleem is zou ik maar eens wat grondwerk gaan doen met dat paard
leer je paard eerst manieren voordat je van huis gaat, oefen desnoods het hoofdstel om doen op de wagen zodat dat tenminste normaal gaat
maar zelfs dat vind ik van de gekke, gewoon opvoeden zo'n paard en dan pas van huis
als het thuis goed gaat naar de rijhal in de buurt en daar oefenen, net zolang totdat zulke basis-dingen vanzelf gaan
ga je ook met zadel op haar rug van huis of krijg je dat wel gedaan op locatie?
als het zo'n ittepetit is zou ik zeker hooi geven in de trailer/wagen, dan blijft ze tenminste rustig