Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lielle schreef:met springen en sgw is het heel normaal dat je verliespunten krijgt voor een slechte prestatie, en dat doen we ook voor ons plezier. Ik ben gisteren gevallen in de cross, alleen maar uitgegleden in de modder, en dat is twee verliespunten, terwijl ik tot dan toe gewoon foutloos was. Met dressuur wordt het als veel dramatischer ervaren (en eerlijk is eerlijk dat zou ik zelf ook doen), maar misschien zit daar ook het probleem.
Ik heb toen evengoed de tweede proef ook gereden (in dezelfde baan) met het risico op hetzelfde verhaal, dus dan niet -2 maar met -4 naar huis...) Maar ik vond het belangrijker dat mijn paard leerde dat het allemaal niet zo eng was. Punten kunnen mij dan weinig schelen. Tweede proef liep hij overigens een wp dus ik ging -1 naar huis.
Dat vind ik niet nodig. Het is toevallig alleen nog maar gebeurd in de B, geloof ik, dus dan maakt het ook weinig uit. Als volwassen ruiters echt heel weinig respect tonen naar hun paard toe en de gehele proef aan het trekken, prikken en schoppen zijn, ben ik een stuk harder en strenger. Dat wil ik absoluut niet zien. Verder is het wel eens voorgekomen dat ik een ruiter in de ring had (jong paard, geen controle, ook B) waarbij ik werkelijkwaar niet meer kon zien welke oefening hij nu aan het rijden was (vloog alle kanten op). Dan weet ik niet hoe je op 150/160 moet uitkomen hoor 
De meesten rijden gewoon 6-jes proeven, dus dan kan de jury daar weinig aan doen.