Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laResidence schreef:Ik heb contant betaald. Best spannend haha.
Zoals Maykie al scrijft: Misschien kan je het geld ter plekke digitaal overmaken?
HenJ schreef:Ik vind het dan toch fijner om het gewoon contant mee te nemen. Tot natuurlijk een bepaald bedrag. Zou niet met 10.000 euro over straat gaan.
claud31 schreef:Wij hebben het contant gedaan bij particuliere verkoop.
Houd er wel rekening mee dat je een pinlimiet hebt,als je een groot bedrag wil opnemen bij de bank,zul je het geld enkele dagen tevoren moeten bestellen.
Als je het via internetbankieren doet,en de verkoper heeft een andere bank,dan duurt het enkele dagen voordat het erbij staat.
Als je in het weekend een transactie wil van dezelfde bank,kan het ook tot de eerstvolgende werkdag duren.
alison_belle schreef:Ik zou het gewoon contant meenemen, een ander kan aan jouw heeft niet zien hoe veel geld je op zak hebt.
Als het bedrag wat hoog is kan je een paar dagen van te voren al beginnen met het in gedeeltes te pinnen.
Mijn paard werd naar de stalling gebracht, toen ze op stal stond en de spullen waren overhandigd heb ik betaald.
Jet schreef:Als je contant wil gaan betalen moet je even goed op internet kijken wat de regels van je bank zijn voor wat betreft het opnemen. Het is per bank heel verschillend wat je per keer, per dag, per week op mag nemen en het zou vervelend zijn als je niet op tijd alles bij elkaar gepind hebt.
Bij internetbankieren heb je inderdaad een bewijs van betaling, zeker als je het chipnummer en het levensnummer erbij zet zoals hierboven al is aangegeven.
Bij een paard dat ik nog nooit gezien heb, maar de eerste keer misschien gelijk mee zou willen nemen, zou ik contant geld meenemen, als je zeker weet dat je het paard toch wel koopt, zou je het kunnen overmaken.
rsstables schreef:Bij ons gaat er geen paard weg zonder dat hij betaald is, contant(gebeurt weinig) of per bank, zoals denk ik bij veel stallen. Van een bedrijf mag je toch wel aannemen dat ze een paard leveren, en natuurlijk krijgt de klant ook een contract, dus heb je zelf ook een papier in handen dat je dat paard gekocht hebt.
We zaten wel allebei bij Rabobank, dat scheelt. Als je bij verschillende banken zit gaat het natuurlijk niet zo snel.