Met dressuur ga ik meteen vanaf de 10 winst, ik zie er de meerwaarde niet van in (behalve met een jong paard) om met dressuur zo lang in een klasse te blijven. Dan oefen ik thuis liever door of ga ik ipv op dressuurwedstrijd springen.
Met springen en crossen ligt het eraan hoe makkelijk alles gaat en hoeveel potentie/mogelijkheden de pony heeft.
Met mijn huidige pony ben ik in de B direct overgegaan en in de L wat langer doorgereden omdat ik vond dat we voor M nog wat meer training nodig hadden.
Met SGW zelfde verhaal. Alleen toen in de B wat langer doorgereden omdat ik hem nog niet zeker/ervaren genoeg vond (ondanks dat we wel al onze crossen foutloos uitreden). Van de L naar de M ben ik vrij snel overgegaan (na 3 fouloze crossen) omdat de L niet echt uitdaging voor ons bood en nu zijn we (na 2 foutloze M crossen) alweer Z startgerechtigd. Met Z starten wachten we nog tot volgend seizoen, aangezien we nog maar 1 wedstrijd te gaan hebben en dat is het NK. Die start ik nog M. Maar het is wel de bedoeling om volgend voorjaar ergens ons debuut te gaan plannen, want de crossen gaan ons (nog steeds) heel goed af.