Mijn paard schraapt dus.. Maar doet dit (bijv.) alleen wanneer hij mij aan ziet komen, wanneer ik met de andere pony weg ga of wanneer hij in de wei staat en ik bijv met voer aan kom lopen.
Verder doet hij het nooit, ook niet uit ongeduld oid.. (Of nouja, dit is niet het juiste woord. Want misschien is hij wel ongeduldig, wanneer ik aan kom lopen, of wanneer hij nog op zijn voer moet wachten omdat ik dus nog onderweg ben naar hem). Maar ik bedoel zeg maar.. hij kan gerust een uur op de poetsplaats staan, zonder te schrapen oid.
Nu is dit inprincipe niet zo een probleem.. Maar een gedeelte is dus verhard, en vandaar dat zijn hoeven afslijten.. Ik wil er liever geen hoefijzers onder, maar zit er ook niet op te wachten dat zijn hoeven dadelijk te kort worden
.Maar ik vroeg me dus af, wáarom hij dit doet? En hoe ik het evt. kan voorkomen (als dat uberhaupt nog kan?).
. 
. Heb ook al zitten denken aan een rubberen mat oid. Maar die boer wil dit liever niet allemaal. (Mijn paard staat bij een boer.) 

.
?