Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hoe heet dat ding waar je op zit? hoe heet de gang waar je nu in zit? )MagicDay schreef:Is echt heel lastig!! Ik geef ook veel les aan pgb-ers, dat zijn ruiters met een "beperking" (vind dat zo'n stom woord) en dat gaat van autisme tot pdd-nos!
Idd geduld hebben, zelf heel rustig blijven als er iets gebeurd, denk aan wegspringen van pony, dat is bij autisten een reden om er meteeeen af te stappen...alles duidelijk uitleggen en niet teveel dingen in een uur leren! Ik denk dat je bij jouw lesklantje wel vrij veel afwisseling moet stoppen in een uur, doe anders eens blokken van 8 min rijden, 2 even gek doen, enz
Succes!!
marleen_usar schreef:Misschien het kind eerst wat moe maken,dood bv een spel te doen wat met paarden te maken heeft.ZIj is bv een pony en heeft zogenaamd iemand op haar rug,misschien kan je iets op haar rug binden.En loopt ze bv wat figuren en springt ze een paar keer.Ook wat gymnastiek oefeningen om lekker los te komen.
bijdehandje1 schreef:Maar dit lesklantje is niet autistisch. ADHD is een aandachtsstoornis en valt niet binnen het AAS. Je moet dit dus niet net zo benaderen als iemand met een of andere vorm van autisme.MagicDay schreef:Is echt heel lastig!! Ik geef ook veel les aan pgb-ers, dat zijn ruiters met een "beperking" (vind dat zo'n stom woord) en dat gaat van autisme tot pdd-nos!Idd geduld hebben, zelf heel rustig blijven als er iets gebeurd, denk aan wegspringen van pony, dat is bij autisten een reden om er meteeeen af te stappen...alles duidelijk uitleggen en niet teveel dingen in een uur leren! Ik denk dat je bij jouw lesklantje wel vrij veel afwisseling moet stoppen in een uur, doe anders eens blokken van 8 min rijden, 2 even gek doen, enz
Succes!!

marleen_usar schreef:Misschien het kind eerst wat moe maken,dood bv een spel te doen wat met paarden te maken heeft.ZIj is bv een pony en heeft zogenaamd iemand op haar rug,misschien kan je iets op haar rug binden.En loopt ze bv wat figuren en springt ze een paar keer.Ook wat gymnastiek oefeningen om lekker los te komen.
Citaat:Her moet ik wel om lachen, ik heb een zoon met ADHD en moe krijgen dat kent hij niet, ze hebben veel meer energie dan je voor mogelijk houdt.
Je moet heeeeel veeeeeel geduld hebben, en vooral niets [b]moet[b], zorg dat ze het leuk vinden en een betrouwbare pony is een must. Vraag aan het kind wat ze leuk vindt om te doen en ga daar in mee. Houdt de lessen vooral kort, 20 minuten to half uur.