Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

deniece schreef:Ik vind ook dat je huidige stal een beetje flauw is qua die stallingsgeld.. Ze kunnen die box toch wel 2 weken voor je vrij houden?
moos24 schreef:Ik heb de zoek functie gebruikt, maar kan niet vinden wat ik wil weten.
Mijn paard gaat mits hij klinisch goedgekeurd word 2 tot 4 weken op proef.
Mijn vraag nu is; hoe zit het met het stalgeld van de verkoper. Ik ben een particulier met een maand opzegtermijn, dus ik moet nu de tijd dat het paard niet in zijn stal staat de kale huur betalen voor de tijd dat hij weg is. Voor wie zijn die kosten ?
moos24 schreef:Nog 1 vraagje:
De eventuele kopers willen hem voor 4 weken op proef hebben, maar ik vind 2 weken lang genoeg. Ik loop tenslotte 2 weken langer risico. Je kan toch wel na 2 weken zien of het betreffende paard geschikt is voor het doel waar hij voor gebruikt gaat worden ?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan adviseren.
GamblersCup schreef:deniece schreef:Ik vind ook dat je huidige stal een beetje flauw is qua die stallingsgeld.. Ze kunnen die box toch wel 2 weken voor je vrij houden?
Hallo, dat zijn hun inkomsten! Het is heel normaal dat je kale boxhuur betaald als je paard tijdelijk weg is. Anders kunnen ze er beter een ander paard in zetten, waar voor betaald word en ben je je box kwijt. Als ze jou zeggen dat je maar de helft van je salaris in moet leveren want er is op het moment iets minder te doen op je werk, dan verklaar je ze ook voor gek.
ze kunnen bij terugbrengen van paard in dezelfde staat als hij wegging, het geld terugkrijgen. GamblersCup schreef:1 kreupelheidje en je hebt de poppen al aan het dansen, ook al heb je een contract. Ik vind het maar raar, de normale gang van zaken is geheel betalen, contractje voor proeftijd, en daarna beslissen het paard te houden of terug te brengen (in dezelfde staat) en het aankoopbedrag weer terug krijgen.
GamblersCup schreef:1 kreupelheidje en je hebt de poppen al aan het dansen, ook al heb je een contract. Ik vind het maar raar, de normale gang van zaken is geheel betalen, contractje voor proeftijd, en daarna beslissen het paard te houden of terug te brengen (in dezelfde staat) en het aankoopbedrag weer terug krijgen.