Ik vroeg me af wie dit nog meer doen? Met hun hengst bitloos op buitenrit gaan. Ik besefde me laatst dat dit volgens mij niet zo veel voor komt dus ik ben benieuwd.. (Volgens mij gaan er überhaupt bijna geen hengsten op buitenrit, helaas

Nouja, ik ga dus in ieder geval wel met mijn verzorghengst op buitenrit, en wel met touwhalster. Ik rij eigenlijk al mijn paarden/verzorgpaarden met touwhalster dus ik dacht waarom mijn verzorghengst dan niet?

De buitenritjes met mijn mannetje zijn lekker ontspannen en hij is goed onder controle te houden. Als we langs een weiland met andere paarden/merrie's komen moet ik gewoon goed mijn gedachten er bij houden, want als meneer merkt dat ik maar 99% ipv 100% van mijn gedachten er bij heb begint hij met zn hengstengedrag te vertonen.
In het begin ging het soms nog wel even mis omdat ik hem nog niet zo goed aan kon voelen, en omdat ik toen zenuwachtig werd als we langs een land met paarden kwamen en er eigenlijk zo snel mogelijk bij weg wou nam hij dat gevoel over en wou hij dus ook zo snel mogelijk bij de paarden weg en zette het op een lopen (ik snapte daar toen helemaal niets van dat hij juist bij de andere paarden weg wou ipv er naar toe, maar toen ik er over na ging denken en het nog een paar keer mee maakte had ik het door

Ik ben dus erg benieuwd wie nog meer met zijn hengst (bitloos) op buitenrit gaat en wat jullie ervaringen zijn!