!Ik heb mijn Haflinger 24/7 buiten staan. Afgelopen week heb ik steeds ruim 3 kwartier moeten uitstappen voordat ze een beetje droog was (nog steeds niet helemaal).
Dus leek het mij handig om te scheren. Ik dacht zelf aan een jachtpatroon (onderkant hals/nek&gedeelte van de buik en boven de bovenbenen).
Nu hoorde ik van iemand anders dat je ook kon scheren met een 'schapenkop' op het scheerapparaat, waardoor de vacht als het ware uitgedund wordt.
Nou zijn mijn ouders helemaal geen fan van dekens, en hebben haar eigenlijk het liefst zonder deze winter. Ik heb ze gelukkig uit kunnen leggen dat dit niet handig is. Maar nu vroeg ik me af; Is het echt nodig om een paard onder een deken te zetten met een jachtpatroon?
En als er wel een deken op moet, voor wat voor deken zouden jullie gaan met dit weer? Ik dacht zelf aan een regendekentje, eventueel 100 grams, en als het dan echt gaat vriezen 's nachts dat we er dan een 300 grams op doen.
En wat voor dekenmerk is écht waterdicht? Ik moet het natuurlijk niet hebben dat de deken 'lekt', dan staat ze misschien wel een dag onder een natte deken, lijkt mij niet verstandig.
Groetjes,
Marloes

Je hebt helemaal gelijk, klein foutje gemaakt in de openig...