Rimpels in nieuwe laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Rimpels in nieuwe laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 17:44

Ik heb nieuwe derby's gekocht en ben deze nu blij aan het inlopen! Ik heb gemerkt dat er rimpels komen bij mijn enkel, daar is de laars eigenlijk nog wat te breed. Maar wat nu? ze zijn nu echt nog nieuw en ik vind het zonde als ze kapot/ lelijk worden. Kan ik daar iets aan doen of is dat onvermijdelijk? Ik heb kuitmaat 36 en om mn kuit zitten ze echt als gegoten!

Elisah1989

Re: Rimpels in nieuwe laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:46

Het inzakken is normaal bij lederen laarzen! :j

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:48

Elisah1989 schreef:

inderdaad geen zorgen..
met vetten wel even opletten dat die 'rímpels' wel goed 'drogen' anders heb je een (kleine) kans dat ze op den duur wat grijzer worden.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 18:52

moelly schreef:
Elisah1989 schreef:

inderdaad geen zorgen..
met vetten wel even opletten dat die 'rímpels' wel goed 'drogen' anders heb je een (kleine) kans dat ze op den duur wat grijzer worden.

Oke bedankt! had het bij mijn kalfsleren petries niet dus vandaar.. :+

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:58

valt niets aan te doen inderdaad...
ik weet niet of je laarzenspanners gebruikt, maar dat zou ik je wel aanraden, die zorgen ervoor dat je laarzen langer mooi blijven...

_elisah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:19

Zonde van je laarzen, maar je kan er niks aan doen

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 23:11

_JL_ schreef:
valt niets aan te doen inderdaad...
ik weet niet of je laarzenspanners gebruikt, maar dat zou ik je wel aanraden, die zorgen ervoor dat je laarzen langer mooi blijven...

laarzenspanners ga ik morgen halen, moet ik ook nog voor mn uggs!
kwam toevallig deze link tegenhttp://link.marktplaats.nl/383626620
gebeurt dat ook zo met de mijne? :?
komt het gewoon dat er ruimte over is bij mijn enkel ofzo?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 23:15

Ja, dat kan. leren laarzen (en zacht-leren laarzen sneller) zakken altijd. Als je ruimte hebt bij je enkel kan het meer worden, maar ze zullen altijd naar je voet gaan staan en wat inzakken. Het is ook niet prettig als ze het niet doen als je je hakken naar beneden doet met rijden.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 23:20

quintusgl schreef:
Ja, dat kan. leren laarzen (en zacht-leren laarzen sneller) zakken altijd. Als je ruimte hebt bij je enkel kan het meer worden, maar ze zullen altijd naar je voet gaan staan en wat inzakken. Het is ook niet prettig als ze het niet doen als je je hakken naar beneden doet met rijden.

mm is lastig, zijn heerlijke laarzen maar ze zijn eigenlijk dus te ruim aangemeten?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:20

De laarzen ophangen is altijd goed, ook wanneer je de spanners gebruikt.
Wanneer je ze niet op kan hangen is op de grond leggen nog beter dan neerzetten, maar het blijft wel leer!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:23

Ze zijn niet te groot aangemeten, dat heb je nu eenmaal met zachte(spring) laarzen.
Als je zo min mogelijk deuken en rimpels wilt, dan kun je volgende keer beter echt dressuurlaarzen met verharde buitenkant pakken, die blijven veel mooier. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:25

Dat is niet verkeerd aangemeten, maar gewoon een eigenschap van lederen laarzen.
En dat het met je petries niet gebeurde....volgens mij bestaan er ook geen stuggere laarzen ;)

NaborahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:06

Ik heb er met m'n MH laarzen ook last van. Schrok eerst wel, want het was mijn eerste paar lederen laarzen.

Ze stonden eerst, maar liggen nu, dat helpt.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:26

Dit gebeurt inderdaad bij iedere laars, bij de een meer dan bij de ander.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:55

de laarzen zijn inmiddels verkocht, ga over op petrie polo's! was niks verteld door de verkoper oid, voor zoveel geld wil ik toch wat andere kwaliteit hihi. De een zweert bij derby's en ik toch niet!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:58

Het heeft dus niets met kwaliteit te maken hoor. Deze is gewoon goed. Bij zo goed als alle laarzen zakken ze wat in.
Maar goed, als jij met een ander paar gelukkiger ben moet je dat zeker doen. Ik hoop dan dat die niet zakken.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 23:04

bo0tjeee schreef:
Het heeft dus niets met kwaliteit te maken hoor. Deze is gewoon goed. Bij zo goed als alle laarzen zakken ze wat in.
Maar goed, als jij met een ander paar gelukkiger ben moet je dat zeker doen. Ik hoop dan dat die niet zakken.

mwah.. het was niet eens zakken maar echt dit:
Afbeelding
vind ik persoonlijk niet normaal voor laarzen die ik 3! minuten aan heb gehad en er tot de tafel en terug mee ben gelopen.. het is erg zacht leer en geen verharde achterkant ivm de rits..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:06

Echt dit? Wat dan?
Wat ik zie is een heeeeeeele lichte zakking in de laars. Ik vind het reuze meevallen. Maar jij moet ermee lopen en dus je eigen keuze :)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 23:24

bo0tjeee schreef:
Echt dit? Wat dan?
Wat ik zie is een heeeeeeele lichte zakking in de laars. Ik vind het reuze meevallen. Maar jij moet ermee lopen en dus je eigen keuze :)

mwah, voor na 5 keer ermee rijden vind ik dit prima, maar niet voor dat kippestukje dat ik er mee gelopen heb :P ach ik ben een zeikerd en voor ruim 500 eurie wil ik perfecte laarzen 8-)

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:29

Dat is normaal! :), ik heb ook laarzen van derby zacht leer en die zijn ook gewoon ingelopen zegmaar! Maar zitten ook als gegoten. Alleen ik kan er niet mee rijden alleen als ik ga springen trek ik ze aan anders niet! :n. Maar opzich niet om je er zorgen over te maken. Alle laarzen worden ingelopen. De gene die zachtleer hebben rimpelen sneller dan de gene met echt hard leer! Ben daarom benieuwd naar hoe mijn lipica laarzen het gaan doen met inlopen! :). Maar me zus heeft petrie's en dat zijn echt hele stugge laarzen maar ook die hebben rimpels! ;). Elke laars krijgt na een bepaalde tijd van inlopen rimpels dat is heel normaal en niks om je zorgen over te maken!

Wel zou ik indd zoals al genoemt werd laarzenspanners kopen! Dit voor het behoud van je laars mooi recht en vooral strak! :).

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 08:59

babydolll schreef:
http://img828.imageshack.us/img828/886/img0061oz.jpg
vind ik persoonlijk niet normaal voor laarzen die ik 3! minuten aan heb gehad en er tot de tafel en terug mee ben gelopen.. het is erg zacht leer en geen verharde achterkant ivm de rits..

Ik zie niks? :o
Ik zie alleen waar de laars buigt omdat je gelopen hebt.
Maar dat kan niet anders, want hoe wil je lopen als je je enkel niet kunt buigen?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:30

Dat is inderdaad normaal inzakken en de reden dat je leren laarzen hoger moet kopen dan ze uitiendelijk moeten zijn. Ze zakken namelijk vaak 2 cm in en als je dan laarzen hebt gekocht die precies de juiste hoogte hebben zijn ze na het inzakken te laag.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:20

asjemenou schreef:
babydolll schreef:
http://img828.imageshack.us/img828/886/img0061oz.jpg

Ik zie niks? :o
Ik zie alleen waar de laars buigt omdat je gelopen hebt.
Maar dat kan niet anders, want hoe wil je lopen als je je enkel niet kunt buigen?

inderdaad :+
hoe denk jij je hakken uit te drukken op je paard?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:30

Ts.. die plooien zal je met alle lederen laarzen krijgen, dat is nl het begin van het inzakken.
De laars gaat zich dan vormen naar jouw voeten en beweging..
Er komen nl altijd plooien waar je je enkel scharniert, zou gek zijn als dat niet gebeurt.

Verder zie ik trouwens liever een laars die ingelopen is en goed onderhouden/verzorgd, dan een nieuwe laars waar nog geen model is ingelopen.
Maar goed.. smaken verschillen ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:37

Natuurlijk is er niks verteld door de verkoper want dit is gewoon normaal wat er gebeurd. Ik zie ook alleen maar normale rimpeling die ontstaat na het eerste stukje lopen. Daarvoor hoef je ze maar 2 seconden aan gehad te hebben en een keer je enkel op en neer bewogen. Na 5 keer rijden zie je echt wel veel meer rimpeling, ook bij een stugge laars zoals een Petrie.
Ik denk dat jij een verkeerde voorstelling hebt van hoe zoiets werkt en verwacht dat die Petries die je nu besteld hebt precies hetzelfde gaan doen.