Handschoen problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celinee_

Handschoen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:41

Ik heb een handschoen probleem.

Al verschillende handschoenen zijn door het probleem slijtage in de prullenbak terecht gekomen.
Ik merkte vandaag op dat bij de handschoenen die ik nog maar een aantal weken draag nu het griplaagje er alweer af gaat, waardoor er een glad laagje overblijft waardoor ik geen grip meer heb. :n Deze zijn van het merk HKM. Hiervoor had ik handschoenen van het eigenmerk van epplejeck maar helaas, na twee keer rijden komt hetzelfde probleem probleem weer opzetten. Echter de witte variant van die handschoen blijft wel redelijk goed :? na twee keer wedstrijd zijn die nog heel.

Zonder handschoenen rijden is geen optie, dan heb ik gelijk dikke blaren.

Dus wie o wie heeft dé tip naar de perfecte handschoen? Ze moeten wel een beetje betaalbaar blijven, 30 euro voor een paar handschoenen vind ik een beetje te veel..

Valerie_V

Re: Handschoen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:14

Ik had hetzelfde probleem handschoenen gingen bij mij ook altijd echt heel erg snel kapot en ik vond roeckl handschoenen ook echt te duur. Maar ik heb uiteindelijk wel de roeckl handschoenen gekocht en ze zijn het geld echt waard! Ik heb ze nu al een lange tijd en ze blijven echt goed!

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:16

Ik zweer ook bij Roeckl. Ze zijn prijziger maar je hebt ze dan ook voor lange tijd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:18

Roeckl.

Ik had hetzelfde probleem, maar ik rijd nu al een half jaar met mijn eerste paar Roeckl's.
Is echt een wereldrecord voor mij, gezien de bergen handschoentjes in mijn kast die nog net niet overleden zijn 'en dus nog wel voor één wedstrijdje kunnen!'
:')

Anna_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:24

Ik heb leren handschoentjes van BR (de handpalm van leer, bovenop stof). Zitten prima en slijten nog niet (half jaar 4x per week in gebruik). Af en toe maak ik ze even schoon met wat leerzeep (van dat schuim) en olie ik ze even in, de bovenkant gewoon even met water. Weet niet hoe duur ze waren, want ik heb ze van m'n zusje gekregen op m'n verjaardag. (En die zit hier nu wel, maar ga het niet vragen hoor...;)) Maar blaren heb ik ook een superhekel aan (wie niet). Had laatst een keer zonder gereden en toen waren m'n blaren ook nog een keer open gegaan... (aaaah!!!) Succes!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:25

Celinee_ schreef:
knip

knip

Je bent niet de enige, maar wellicht ook fijn voor je paard om dan met wat minder (of geen) druk op de teugels te gaan rijden?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:26

laura1986 schreef:
Celinee_ schreef:
knip

knip

Je bent niet de enige, maar wellicht ook fijn voor je paard om dan met wat minder (of geen) druk op de teugels te gaan rijden?

Waar slaat deze reactie nou weer op? :roll:
Als ik niet met handschoentjes rijd zijn mijn pootjes ook dood na een uur en ik hou echt geen zware druk op de teugels.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:30

upendo schreef:
Als ik niet met handschoentjes rijd zijn mijn pootjes ook dood na een uur en ik hou echt geen zware druk op de teugels.

Maar wel zo veel dat er blaren ontstaan :+ die komen er niet vanzelf?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:32

laura1986 schreef:
upendo schreef:

Maar wel zo veel dat er blaren ontstaan :+ die komen er niet vanzelf?

Euh, dunne huid in combinatie met webband teugels?
Als ik een tijdje met schoenen lopen die schuren krijg ik ook blaren.. :=

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:34

indd roeckl :j
En met wat voor teugels rij je? Met leren blijven roeckl handschoenen langer goed al houden ze het met stoffen ook goed uit :j

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:36

*wordt een beetje slowchat zo*
Mag hopen dat je teugels niet schuren bij je handen? Weet niet echt hoe je het bedoeld?
Maar als het door webband teugels komt dan is het misschien wel net zo handig om een stel andere teugels te gebruiken?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:37

laura1986 schreef:
*wordt een beetje slowchat zo*
Mag hopen dat je teugels niet schuren bij je handen? Weet niet echt hoe je het bedoeld?
Maar als het door webband teugels komt dan is het misschien wel net zo handig om een stel andere teugels te gebruiken?

Als jij voor mij een goedkoop setje volledig leren rondgenaaide teugels tegenkomt met stopjes, PB mij dan. :Y)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 20:49

Bedankt voor de reacties. Er wordt dus Roeckl aangeraden, vrij duur idd maar als ik het mag geloven is de kwaliteit dus goed. Ik heb nu handschoenen van imitatieleer maar dat slijt dus snel en het laagje wat daaronder zit is glad, dat bevorderd de grip dus niet. Ik zal er dan toch maar eens over nadenken. Als ik een paar keer steeds nieuwe handschoenen van rond de €10 euro moet kopen omdat ze zo snel slijten, dan ben ik ook snel €30 kwijt. Kan ik het net zo goed direct uitgeven aan een paar van goede kwaliteit.

Anna_R: BR is niet zo heel duur, weet je toevallig welk soort je hebt?

laura1986 schreef:
Celinee_ schreef:
knip

knip

Ik denk niet dat jij kan beoordelen met hoeveel druk op de teugels ik rijd? Ik heb met het rijden vaak vochtige handen, wanneer ik blote handen heb kan de lichte druk die ik wel heb dan gaan schuren.

Ik rij met springteugels. Heb hier nog wel dressuurteugels liggen, dat zou ik eens kunnen proberen. Ik durf het eigenlijk niet meer zonder handschoenen te proberen, dan liggen mijn vingers gelijk open en dan heb ik daar minstens een week last van. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 21:58

Dressuurteugels zouden inderdaad een stuk helpen volgens mij :j Verder heb ik bruine handschoentjes van Global.. Die heb ik een tijd 1x in de week gebruikt en ze zijn nu weer redelijk kapot aan het gaan. Binnenkort dus even nieuwe halen want ik ga wat vaker rijden..

Roeckl vind ik écht te duur... Vind ik gewoon relatief nutteloos voor handschoentjes. Met wedstrijd zweer ik bij twee latex handschoenen over elkaar heen doen en dan rijden :D gaat niet kapot, is gewoon wit.. Soms valt het op maar ach wat :)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:04

Roeckl zijn idd wel fijne handschoenen maar vind eerlijk gezecht dat die ook niet mooi blijven.

1 : ze gaan heel erg stinken.

2 : die van mij zijn al helemaal versleten en heb ze echt nog geen half jaar niet zo erg dat je ze niet meer kunt gebuiken maar ze zijn echt niet mooi meer.

2 vriendin van mij hebben de handschoenen ook en die zijn ook al lelijk geworden.

"hier bedoel ik mee dat zeg maar dat leren kleurlaagje er afgaat bij de vingers"

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:05

Ik heb mijn roeckl weg bij de outlet ej in Drachten! Misschien een tip.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:07

Br ! (echte leren dan)

Heb ze al dik 2 jaar, blijven bij mij goed (rijd er elke dag mee)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:12

V_lalala schreef:
"hier bedoel ik mee dat zeg maar dat leren kleurlaagje er afgaat bij de vingers"

Dit heb ik ook! En het maakt mij niet zoveel uit dat dat niet mooi is, maar ze worden er ook glad van vind ik!

Ik rij meestal zonder handschoenen (ik heb inmiddels een flinke eeltverzameling dus geen last van blaren :)) ), maar ik vind het wel fijn om handschoenen erbij te hebben. Roekl is fijn, maar gaat bij mij niet zo lang mee als de meeste beweren.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 10:02

Wat een drama die handschoenen, er zijn ook zoveel verschillende soorten :+

Misschien ook handig om even te vermelden dat ik ze zo'n 5 keer per week aan heb.

Handschoenen hoeven van mij niet mooi te zijn en te blijven, zo lang het griplaagje er maar op blijft zitten.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:06

Gemiddeld rij ik 6 dagen per week twee paarden per dag en ik draag Roeckl. Perfecte handschoenen! Wel iets duurder (30-40 euri dacht ik) maar ze gaan superlang mee en zijn echt super comfortabel.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:14

Die van mij blijven (roeckl) ook perfect tuurlijk worden ze op een gegeven moment lelijk maar doe er zeker 1 jaar mee, leren teugels helpt idd door die stopjes worden ze ook vaak heel snel lelijk. En leren handschoenen vind ik persoonlijk echt niets.

didike12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:52

eigenlijk komt alles op hetzelfde neer,
je kan het beste dure handschoentjes kopen omdat goedkope gewoon heel snel slijten. ik heb zelf handschoentjes van stof, omdat ik dat gewoon fijn vind om mee te rijden en je je handen gewoon normaal kan bewegen, met van die dure zijn vaak van een vaag materiaal waarmee je je handen minder goed kan bewegen. mijn handschoenen zijn al best versleten, maar ik heb ze dan ook al superlang! (2JAAR !)
groetjes, didi.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:02

inderdaad roeckl!
Je hebt verschillende en van verschillende stofjes...
Op paardendrogist hebben ze ook verschillende soorten.
Ik heb 1 paar ruim 2 jaar gehad.
Heb nu een paar wat niet van leer is maar ander apart spul, rijd heerlijk en blijven erg moooi.
Iets van 30 euro voor betaald...

Iemand zei dat ze gingen stinken... Is niet zo gek, je zweet erin en als je ze nooit wast gaan ze er niet lekkerder van ruiken nee ;)
ook ruiken de kluisje van menig paard/ruiter niet naar rozen.
Gewoon eens in de zoveel tijd met een fijnwasmiddel wassen...
Worden ze weer lekker schoon en fris van!

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:24

Princesspres schreef:
inderdaad roeckl!
Je hebt verschillende en van verschillende stofjes...
Op paardendrogist hebben ze ook verschillende soorten.
Ik heb 1 paar ruim 2 jaar gehad.
Heb nu een paar wat niet van leer is maar ander apart spul, rijd heerlijk en blijven erg moooi.
Iets van 30 euro voor betaald...

Iemand zei dat ze gingen stinken... Is niet zo gek, je zweet erin en als je ze nooit wast gaan ze er niet lekkerder van ruiken nee ;)
ook ruiken de kluisje van menig paard/ruiter niet naar rozen.
Gewoon eens in de zoveel tijd met een fijnwasmiddel wassen...
Worden ze weer lekker schoon en fris van!

gaan ze daar dan niet nog lelijker van worden ?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:26

ik doe ze ook in de wasmachine hoor anders stinken me handen de hele dag nog...