Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ollielief schreef:ja maar verder is hij super lief en eigelijk is het eerder een spelletje volgens mij ziet hij mij echt als een leider want in de wei loop hij ook altijd achter me aan en in de bak ga ik ook wel eens zonder zadel enzo en dan loopt hij zelfs de kleinste bochtje om achter me aan te komen.

upendo schreef:Het is een teken van dominantie.
Ik laat het daarom dus niet toe.

Giolli schreef:upendo schreef:Het is een teken van dominantie.
Ik laat het daarom dus niet toe.
Dat is helemaal niet waar!
Je paard schuurt echt niet omdat hij dominant wilt zijn,
Hij zoekt gewoon de eerste beste schuur-voorwerp op omdat hij jeuk heeft... !
Hij schuurt toch ook tegen een paaltje, huisje, hek etc als hij jeuk heeft?
Daar wilt hij ook niet dominant over zijn hoor
EDIT: lees nu het verhaal hier boven, Wil mijn mening niet opdringen hoor! Maar dit is zoals ik het altijd geleerd/gelezen/gehoord heb.
En dan voornamelijk op bokt, en in de wiki + Google.

siskeh schreef:Ik ken genoeg paarden die ook lief zijn en zo achter je aanlopen, stil staan en je kan er zo opstappen en mee wegrijden.
Zegt niet dat ze niet dominant zijn
Er zijn waarschijnlijk ook genoeg mensen die de "baas" over jouw zijn die ook lief zijn.

Een paard hoort in mijn ogen gewoon niet aan een mens te zitten. Om het duidelijk te houden is er dus geen middenweg (zoals bijv: vandaag mag je schuren, maar morgen als ik een T-shirtje aan heb niet...).
En als er toevallig kleine kindjes in de buurt zijn, dan zijn ze extra voorzichtig.