Zijn er mensen die op een andere manier hun betalende bijrijder verzekerd hebben? Is het voldoende als de bijrijder zelf een WA verzekering heeft?
Ik heb wel het een en ander al zitten lezen hier op TAO maar zie dor de bomen het bos niet echt meer
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Of ze er nou vrijwillig opstappen of ervoor betalen en dan vrijwillig opstappen maakt niet uit. LDRD schreef:Gohya, aansprakelijkheid verschilt niet per verzekeraar. Dit is gewoon wettelijk geregeld.
LDRD schreef:De bezitter is aansprakelijk voor schade veroorzaakt door een dier.
De vraag is in jouw constructie wie bezitter is. Ook is het niet onmogelijk dat beide als bezitter worden aangemerkt.
Dit is nogal een grijs gebied helaas en echte duidelijkheid vooraf zal je niet krijgen.
Als je beide een AVP verzekering hebt is er verder geen probleem.
gohya schreef:Oke nu ben ik wel wat wijzer geworden,dank je "LDRD "
en "Brainless" voor jullie uitleg.
Vind het wel dom van mijn verzekering om te zeggen dat ik als eigenaar niet aansprakelijk ben,omdat de bijrijder vrijwillig op de pony stapt.
?
. LDRD schreef:gohya schreef:Oke nu ben ik wel wat wijzer geworden,dank je "LDRD "
en "Brainless" voor jullie uitleg.
Vind het wel dom van mijn verzekering om te zeggen dat ik als eigenaar niet aansprakelijk ben,omdat de bijrijder vrijwillig op de pony stapt.
Klinkt onnozel misschien, maar de gemiddelde medewerker bij een verzekeraar heeft hier geen kaas van gegeten.
Sees schreef:Ik heb begrepen dat je sowieso aansprakelijk /verantwoordelijk bent voor je bijrijd(st)er zolang ze onder de 18 zijn? Ik zit een beetje met hetzelfde euvel namelijk. Ik heb net een nieuw verzorgstertje gevonden voor mijn shet. Ik ben zelf WA verzekerd voor schade die de pony veroorzaakt. Echter, ben ik ook verzekerd als mijn bijrijdstertje iets overkomt en blijvend letsel oploopt?
Ik moet de verzekering maar eens bellen geloof ik. De vorige keer heb ik dat echter ook gedaan maar daar werd ik niet veel wijzer van.
, heeft mij ervan verzekerd dat als ik de ouders van mijn verzorgster op schrift kan laten stellen dat de ziektekostenverzekering van hun dochter eventueel letsel op zich neemt dat wél voldoende is...
Sees schreef:Echter mijn vader, werkzaam bij de rechterlijke macht, heeft mij ervan verzekerd dat als ik de ouders van mijn verzorgster op schrift kan laten stellen dat de ziektekostenverzekering van hun dochter eventueel letsel op zich neemt dat wél voldoende is...