Ik zit echt met een lastig vraagstuk. Ik ben al even op zoek naar een betaalbare, maar uitermate goede, tweedehandstrailer. Het moet een 1.5 paardstrailer zijn, zonder poespas.
De auto mag maar 1100 kg trekken en ik heb een paard, dus als het even kan moet de wagen als ledig gewicht niet veel meer dan 500 kg wegen.
Nu had ik een hele mooie Starline gezien, maar die woog 580kg en daar nog trapbescherming bij (zat er al op, rubber) weegt dat ding al best wat. Mijn paard zal ook zeker wel 550 kg wegen gok ik en dan wordt het toch wel heel erg kiele kiele. Deze wagen heb ik dan ook laten staan om deze reden.
Vanmiddag heb ik meerdere trailers gezien bij een bedrijf. Twee van die wagens vond ik puur op het zicht interessant genoeg. Een van de twee was weer 580 kg en viel dus af. De overige trailer, een Hotra(rijs) Otello, woog maar 480 kg! Ideaal dus!
Ding is volgens de verkoper in nieuwstaat en zo ziet hij er voor mij ook uit. Alles is gecontroleerd door het bedrijf en er zit 3 maand garantie op. Zeil is in orde, klep gaat makkelijk open en dicht, deurtje sluit mooi, alle sluitingen doen het goed, de stangen in de wagen werken goed en klemmen niet, de banden (en velgen) zijn als nieuw, de bedrading is opnieuw gelegd, er ligt een rubber gietvloer bodem over het hout en het ding ziet er gewoon super uit. Mooi licht van binnen ook en de buitenkant is ook nog helemaal gaaf. Hij heeft twee ramen aan de voorkant, maar alleen het raampje bovenin kan echt open.
De grootste maar voor mij is: Hij komt uit 1997!
Voor mij is dat echt heel erg oud, de orriginele vloer ligt er nog in en ik dacht altijd dat die dingen maar 10 jaar meegingen.Nu is mijn vraag dus, moet ik hier gewoon voor gaan omdat hij helemaal goed is volgens dat bedrijf en mijn vader, aan mijn eisen voldoet en ook nog betaalbaar is? Of is het onverstandig om zo'n oude wagen te kopen?

Ik heb dit bij het vorige bedrijf waar ik ging kijken gevraagd, maar die zeiden dat het niet zoveel uitmaakte. Ja lekker handig.
ik win het...die van mij is uit 1980
Die zagen de eurotekens al in hun ogen staan. Die trailer is het dus ook niet geworden, maar ik zou bij dat bedrijf wel de trailer nog extra willen laten controleren.
VAN VOOOOR, NAAR ACHTER VAN LINKS NAAR REHECHTS, VAN VOOR NAAR ACHTER VAN LINKS NAAR RECHTS
Maar je hebt ook nog groot gelijk met "van voor naar achter van links naar rechts".