Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heino schreef:Ik vind het lastig. Waarom zou je een paard immers niet los mogen laten lopen, en een hond wel? Toch vind ik het niet veilig genoeg, omdat een paard een vluchtdier is, en een hond dat in mindere mate is denk ik. Instinct zal het in bepaalde gevallen winnen van het baasje, en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren. Ik zou het risico niet durven nemen.
Miss_Malfoy schreef:@Qimm: Dat lijkt me idd moeilijk, waar leg je de grens?
Zelf zit ik midden in de polder, als ik 2 auto's tegenkom is het druk. En dan nog is het zo dat ik pas op die neckrope overstap als ik het echt vertrouw.
Maar goed, dat geld toch ook zeker voor mensen die denken dat ze met een hoop met hulpteugels wel verantwoord naar buiten kunnen, dat bezorgt mij persoonlijk pas echt de kriebels.
Miss_Malfoy schreef:Dat vind ik idd ook zo raar, een sint bernhard of mini, leg mij het verschil eens uit, als het los loopt kan het allebei evenveel schade toebrengen. Ik heb gehad dat een hon achter die shet die losloopt aanging, dat zij toch terugkwam als ik haar riep, en ik haar eerder te pakken had dan de eigenaar z'n hond.
Heino schreef:Ik vind het lastig. Waarom zou je een paard immers niet los mogen laten lopen, en een hond wel? Toch vind ik het niet veilig genoeg, omdat een paard een vluchtdier is, en een hond dat in mindere mate is denk ik. Instinct zal het in bepaalde gevallen winnen van het baasje, en dat kan heel gevaarlijke situaties opleveren. Ik zou het risico niet durven nemen.

Miss_Malfoy schreef:@Heino: Ik heb het daar over mij persoonlijk hé, een fries is weer een heel ander verhaal.
De toegevoegde waarde van de neckrope, tja da's voor mij en paardlief een niet uit te leggen gevoel. Een stuk vertrouwen dat ik ze geef.