ik zit te denken over een softshell jas ipv een najaarsjas. Maar er schijnt wel heel veel verschil te zijn in kwaliteit van de soft shells ?! In ieder geval moet je jasje redelijk waterdicht zijn ( moet wel en bui kunnen doorstaan ) EN goed ademend !
Ademend: jazeker Waterdicht: een miezer buitje kan het jasje makkelijk aan, maar een echte regenbui denk ik niet, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Heb dan liever een echte jas.
Puera
Geplaatst: 31-08-10 15:23
Ik heb eentje van Kingsland uit de collectie van 2009 en in tegenstelling tot eerdere posts van mij, ben ik er niet meer zo lovend over.
Voor longeren of mennen is ie wel lekker. Maar zodra je gaat zweten, sluit ie af... m.a.w. hij ademt niet.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-10 15:25
Daar ben ik idd ook bang voor Puera ! Dat je alsnog drijfnat van je paard afkomt, niet door de regen maar van het zweet wat niet wegkan.... Is dat bij het equitheme jasje en het eurostar jasje wel goed ??
Puera
Geplaatst: 31-08-10 15:33
Wellicht heeft de ANWB een goeie jas? Of misschien de Paardendrogist.
Ik had eerst een jasje van equi-theme, die ademen echt voor geen meter. Werd er zo snel plakkerig in, heb hem gelijk weggedaan. Bij het jasje van eurostar nergens last van. Bij een beetje regen is hij wel waterdicht. Een echte hoosbui moet je niet op je kop krijgen, dan heb je toch een echte regenjas nodig al wil je droog blijven.
Ik heb een Kingsland, van vorig jaar en vind hem echt geweldig. Waterdicht en ademt goed. Heb er ook 1 van de anwb, dat is echt een top jasje, lekker warm en ademt en houdt de regen echt super tegen.
chantal_bel
Geplaatst: 01-09-10 15:34
Ingridje16 schreef:
Ik had eerst een jasje van equi-theme, die ademen echt voor geen meter. Werd er zo snel plakkerig in, heb hem gelijk weggedaan.
Wij hebben blijkbaar een andere mening. Ik heb er geen last van dat het jasje gaat plakken
Ik zou gaan voor een goede outdoorjas, dus ademend en waterdicht.
Leonieke
Geplaatst: 02-09-10 09:08
Gersemi heeft ook fijne shell jassen .
Moschino
Geplaatst: 02-09-10 09:54
Joyyy14 schreef:
Ik heb een Kingsland, van vorig jaar en vind hem echt geweldig. Waterdicht en ademt goed. Heb er ook 1 van de anwb, dat is echt een top jasje, lekker warm en ademt en houdt de regen echt super tegen.
Jazeker! Volgens mij zijn ze vorig jaar voor 't eerst uitgebracht in de zomercollectie. En dit jaar zitten ze zowel in de zomer- als in de wintercollectie.
MarliesV
Geplaatst: 02-09-10 09:58
Ik heb een Regatta jasje. Gekocht bij een outdoor zaak in Oostenrijk. Tegenwoordig wordt dit ook gewoon in NL verkocht.
Af en toe in de was en ff met Harmisol wassen en dan kan het een goede bui hebben. Ademt prima.
Bij de ANWB of bijvoorbeeld de Bever kunnen ze je vaak veel beter helpen en heb je meer keuze. Voordeel ook nog dat niet iedereen in 'jou' jas rijdt vind ik.
(op de 2e foto met mijn lief in de bergen heb ik hem aan. ik gebruik ze eerst voor het bergwandelen en later bij de paarden)
jesito
Geplaatst: 02-09-10 10:02
In softshell zit heel veel verschil, ik werk zelf in een outdoorzaak en wij verkopen goede softshelljassen. Je hebt winddichte softshell's en waterdichte, je hebt er ook die maar een kleinpercentage winddicht zijn. De waterdichte zijn vaak ontzettend duur. Als je een winddichte neemt met een goede windstopper, daar heb je vaak het meeste aan die zijn ook waterafstotend (let op niet waterdicht) Ga gewoon naar een outdoorzaak, die hebben vaak de beste kwaliteit en een goed advies.
jesito
Geplaatst: 02-09-10 10:03
Antheman schreef:
softshell en ademend gaan helaas niet samen...
Ik zou gaan voor een goede outdoorjas, dus ademend en waterdicht.
Ik heb er eentje van Tommy Hilfiger, deze is te dragen zonder zweten. Heb er ook een aantal van een ander merk...blehh getsie zeg wordt er gewoon beroerd van als ik die aan heb en je bent bezig. In mijn TH leef ik bijna .
00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.