afspraak eigen paard ophalen, kan zomaar verzet worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

afspraak eigen paard ophalen, kan zomaar verzet worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:38

Ok....het volgende verhaal...

Je hebt een eigen paard, en je gaat verhuizen van stal...... om even makkelijk te zeggen, van A naar B
je regelt alles al weken van de voren...... Je zegt netjes 6 weken van te voren je stal op bij A en maakt bij B duidelijke afspraken ,welke box en ect.

afijn weken gaan voorbij, je gaat 1 dag van te voren nog even naar stal B om nog even te melden dat alles netjes doorgaat en eventueel dingen klaar te zetten
van A krijg je een eindfactuur, waarop je belt dat je nog even langs wilt komen ,zodat je alle benodigde spullen van die stal netjes komt inleveren, de factuur komt betalen, en je laatste spulletjes komt weghalen, omdat de volgende dag je je paardje op afgesproken datum komt halen (die op het land in een kudde staat)

en dan krijg je te horen: uhm nee dat kan niet hoor! we hebben besloten een weekendje weg te gaan, en je kan je paard niet komen halen......
wordt niet eerder dan over een paar dagen of volgend weekend
want we moeten erbij zijn omdat het paard in een kudde staat

Nou zeg ik, dit kan toch niet! :?
Dit kunnen ze toch niet maken???

het betrof niet mijn paard want ik was m volledig gaan flippen, en ik was hem hoe dan ook gaan halen!
het betrof het paard van een vriendin van mij, die dus blijkbaar? vele malen geduldiger is dan dat ik dat ben....

Nou vraag ik aan bokt.......kan een staleigenaar dit zomaar maken?

stal B moet nu maar weer wachten op antwoord wanneer het paard dus wel gaat komen....
en stal A doet dus blijkbaar gewoon maar waar die zin in heeft :7

__Nathalie__

Re: afspraak eigen paard ophalen, kan zomaar verzet worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:40

nou echt niet, ik haal mijn paard op wanneer ik dat wil zeker als het is afgesproken. Ik had gezegt je zorgt maar dat je er bent, en anders maar zonder jou!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:41

Ik zou zeggen: gewoon ophalen. De staleigenaar is toch een weekend weg, dus die kan je niet tegenhouden. Stel nu dat je een wedstrijd had willen rijden op die dag en daarvoor ook je paard uit de kudde moet halen? Dan vragen ze je toch ook niet om je wedstrijd af te zeggen omdat zij een weekend weg zijn?

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:42

Waarschijnlijk omdat stal A dan nog dagen door kan rekenen van stalling.
Ik had het paard gewoon opgehaalt en spullen in de bus gegooit, je geeft duidelijk van te voren aan wanneer je vertrekt.

MiniMaxi

Ik zou zeggen mijn paard... ik bepaal wat er mee gebeurd. Duidelijk van te voren aangegeven wanneer je het paard weg komt halen. Wat natuurlijk niet meer dan logisch is.

Nee, ik zou het niet pikken.

Ellen__

belachelijk zeg!!
ik had ook gewoon mijn eigen paard opgehaald wanneer het mij uitkomt!
met of zonder de staleigenaren erbij!
kom nou toch zeg...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:44

????????????
Als ze rijdt, haalt ze hem toch ook uit de kudde?

Neem overigens aan, dat ze wisten wanneer ze hem zou halen ivm opzeggen van stal en rekening.
Daarvan uitgaand, zou ik hem dus gewoon ophalen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:45

vraagje_ schreef:
Waarschijnlijk omdat stal A dan nog dagen door kan rekenen van stalling.
Ik had het paard gewoon opgehaalt en spullen in de bus gegooit, je geeft duidelijk van te voren aan wanneer je vertrekt.

Nou dat zei ik dus ook tegen mn vriendin! Ik zei: je vertikt het ten alle tijde om die dagen extra te betalen!
(ze betaald al tot 1 september!!)

p.s. voor de duidelijkheid, het gaat om een twenter...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:47

__Nathalie__ schreef:
nou echt niet, ik haal mijn paard op wanneer ik dat wil zeker als het is afgesproken. Ik had gezegt je zorgt maar dat je er bent, en anders maar zonder jou!

Precies :j

Gewoon ophalen, het is haar paard, niet die van de staleigenaar. ze beslist zelf wanneer hij weg gaat en op welke dag ;)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:49

Belachelijk. Je haalt je paard toch ook uit de kudde om te rijden etc? of móet dan heel de kudden uit het land halen?

Sowieso pik ik dit ook niet. Afspraken zijn afspraken. Hoe graag stal A hun factuurtje betaald willen hebben, de spullen terug die van hun zijn etc. zo graag zou ik ook mijn paard daar weghalen.
Ik ben daar heel makkelijk in, het paard is mijn bezit, staat op mijn naam, ik financier hem etc. dus mij kan je op zo'n moment niets maken.

En ookal zouden ze dat wel kunnen, daar zou ik dus echt sch**t aan hebben. Je hebt afspraken met stal A en stal B en stal A zou in mijn ogen niet het recht hebben om de afspraken te verdraaien naar eigen hand.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:49

Gaat dit om een gewoon volwassen pension paard of om een opfok dier?

Want bij die laatste is het alles behalve handig om zelf je paard te gaan halen/vangen uit een kudde die je niet kent.

Wel ben ik heel streng, afspraak is afspraak dus als die datum daadwerkelijk staat zou ik ook proberen dat ze toch met een oplossing komen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:51

Ah, zie dat het idd om een twenter gaat.

Blijf bij bovenstaande mening, maar zou absoluut niet zoals de rest er zelf heen rijden om dan toch het paard te halen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:57

Bubsj schreef:
Gaat dit om een gewoon volwassen pension paard of om een opfok dier?

.

om eeen opfokdier idd :j
vandaar dat ik het wel goed begrijp dat ze erbij willen zijn ivm de kudde
MAAR....het is al 6 weken bekend :7
en dat hun ineens een weekend weg gaan, dat is toch niet ons probleem?
ik zou het dier helpen verhuizen en heb er speciaal voor vrijgehouden de datum......

mijn vriendin laat het omdat ze geen rellen op het einde wil,maar gewoon "normaal" wil vertrekken....
de stal staat momenteel ook in vrij negatief daglicht ivm 13 eerder gebeurde situatie's

nu beloven ze woensdag.......maar staan we in ons recht als er woensdag niet aan de afspraak gehouden wordt, en wij wel dus gaan ophalen,met alle risico's van dien??
we komen tenslotte wel op priveland dan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:58

Twenter, dat is lastiger..
Zie hem maar te pakken tussen al die opgeschoten gebakjes..

Vind het nog steeds niet kunnen, als alles afgesproken was, dat hij niet gehaald kan worden.

Neem aan dat als ze zelf een weekeind weg zijn er iemand met verstand van paarden op de paarden let?
Die kan dan toch toezicht houden?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:10

Bij een opfok kan ik me heel goed voorstellen dat ze niet staan te springen als iemand z'n paard zelf uit de kudde komt halen.
Vaak lopen er meerdere groepen en is het veiliger om andere paarden even te verweiden zodat je niet door andere groepen heen hoeft.
En dat zou ik ook niet over laten aan bv andere klanten of ze nou bekend zijn met de paarden of niet.
Ook niet aan mensen die wel een weekend kunnen oppassen en de paarden controleren maar de kuddes niet (goed genoeg) kennen.

Er zitten overal meerdere kanten aan.
Wie weet hebben die mensen wel een weekendje weg als verrassing gekregen en moeten ze nu thuis blijven omdat iemand niet 3 dagen kan wachten om een paard op te halen?

Of staat er zondag een verhaal op bokt dat iemand z'n paard verwond is in de opfok omdat iemand anders zonder toezicht een paard uit de kudde heeft gehaald en dat er 2 koppels bij elkaar zijn gekomen...

Gewoon netjes overleggen zoals jouw vriendin doet lijkt me dus een slim plan :)
Was het ook niet mogelijk dat de eigenaar van de stal het dier al een paar dagen van te voren uit de groep had kunnen halen en bv op stal had gezet?

(Ik heb jaren opfok meegemaakt op een grote stal en daarna jaren opfok aan huis gehad dus weet wel een beetje wat de risico's zijn ;) )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:19

MarijeR : dat er van te voren uithalen was ook al besproken, en ze weten dus al 6 weken lang dat het dier opgehaald zou worden
eigenlijk zou het dier al een maand eerder gaan, maar door vakantie's en dergelijke is dit dus al uitgesteld

ik vind het ronduit asociaal dat een stal zomaar even kan zeggen dat het niet doorgaat

tenslotte moet mijn vriendin zoiezo mij regelen om te verhuizen want zijzelf zit met een gebroken arm
tevens moet er een vervoerbedrijf ingeschakeld worden.....

en nu moet alles maar afgeblazen worden omdat hun 1 dag van te voren even melden dat ze een weekendje weg gaan?

en nee ik vind dat als je het al 6 weken van te voren meld,dat je dan niet zomaar even 3 dagen opgeschoven kan worden :n

als mijn vriendin niet gebeld had, dan hadden wij morgen voor dikke *piep* bij het land gestaan.....
met gehuurd vervoer en al!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:28

Ben blij dat ik altijd beter contact met mijn klanten heb :)

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:42

Wat een belachelijke actie van die staleigenaar.. ik zou de man/vrouw melden dat hij/zij maar zorgt er te zijn omdat ik hem anders zelf wel van de wei pluk en meeneem..
Heel onbeschoft, zeker omdat je vriendin het al weken van tevoren heeft laten weten en haar zaakjes netjes heeft geregeld.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:08

Als je het zover van te voren hebt laten weten. Weekend weg of niet dan laad ik me paard in en hebben hun maar pech hadden ze dat maar eerder moeten laten weten. Kom nog zeg ik zou daar echt niet mee eens zijn en zeggen dat ik het paard kom halen of ze nu willen of niet wat ze er dan mee doen moeten ze zelf weten!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:04

Nee, dit kan een staleigenaar niet maken, zeker niet een dag van te voren! Afspraak is afspraak en ik was mijn paard gewoon gaan halen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:12

belachelij, ik zou hem per direct meenemen denk ik, was zo uit m'n lof geschoten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:21

zo fijn als je je eigen vervoer hebt :D
Ik had het dus ook niet gepikt en mijn paard desnoods direct opgehaald. :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 21:27

superwoman schreef:
zo fijn als je je eigen vervoer hebt :D
Ik had het dus ook niet gepikt en mijn paard desnoods direct opgehaald. :o

ja heel fijn als je eigen vervoer hebt, maar nog niet altijd te realiseren..... :\

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:13

Is er niet in de buurt een trailer te huur?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:22

Lijkt mij dat omdat het de stalhouder zijn schuld is dat het paard niet op de afgesproken dag kan worden opgehaald,
hij deze allicht kan komen bregen, naar de nieuwe locatie?

Is maar een idee..