iedere dag het drinkwaterbakje 'dicht gekleit'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

iedere dag het drinkwaterbakje 'dicht gekleit'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 14:01

Sinds enige tijd maakt mijn poown er een sport van om zijn drinkwaterbakje dat in de hoek zit, vol te 'kleien' !

Onbegrijpelijk hoe hij het voor elkaar krijgt; niet één, twee maar drie mestbalen boven op elkaar, strak in dat kleine bakje gedrukt. Hij presteert het zelfs om de lepel in het bakje strak in te metselen. En hij poept dus blijkbaar precies erin want meestal is er onder de drinkbak geen mestbal te vinden.

Hij heeft met z'n 1.50 schofthoogte een flinke stal van 4 x 4 meter dus het is geen kwestie van krap staan.

Hoe leer ik hem dit af ? (misschien een wc in de box plaatsen ? :)* )

xMelissaa

Re: iedere dag het drinkwaterbakje 'dicht gekleit'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:04

ja de wc box word de oplossing :Y)

oke serieus, kan je er niet een klepje overdoen wat hij omhoog moet doen of moet indrukken ofzo?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:05

Wat wel eens wil helpen, is in een andere hoek een bultje mest neerleggen. Vaak schijten ze op 1 plek, dus als er al wat mest ligt, is de kans groot dat je paard daar bovenop wil schijten.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:06

freespirit schreef:
Sinds enige tijd maakt mijn poown er een sport van om zijn drinkwaterbakje dat in de hoek zit, vol te 'kleien' !

Onbegrijpelijk hoe hij het voor elkaar krijgt; niet één, twee maar drie mestbalen boven op elkaar, strak in dat kleine bakje gedrukt. Hij presteert het zelfs om de lepel in het bakje strak in te metselen. En hij poept dus blijkbaar precies erin want meestal is er onder de drinkbak geen mestbal te vinden.

Hij heeft met z'n 1.50 schofthoogte een flinke stal van 4 x 4 meter dus het is geen kwestie van krap staan.

ik ben nogal visueel ingesteld & heb zo hard gelachen dat m'n collega's vroegen of het goed gaat met me _O-
sorry....geen tips, maar thanks for the good time :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:07

De mijne doet dat ook. Erg irritant om schoon te maken en ik stress alleen maar want ben dan bang dat ze uitdroogt. Ik heb een tip gekregen van de hoefsmid die wel hielp.

Haal de mest niet uit de stal voor ongeveer een week maar leg het steeds op dezelfde plek ( bijvoorbeeld achter in de stal) de mijne ging na een week automatisch alleen maar daar mesten.

helaas is het weideseizoen nu over en kan ik weer opnieuw beginnen...

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:09

Bakje in een andere hoek plaatsen.
Of,
Een poosje water geven in een emmer ,in een andere hoek.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:11

Er zijn toch ook speciale waterbakken voor?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:12

heb je een super zindelijk paard ben je nog niet tevreden :D geweldig!

wat ik doe is een hoopje stront in de hoek leggen waar ik het wel graag heb liggen, meestal mesten ze daar overheen
verder zou ik inderdaad de waterbak maar even afdekken

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 15:46

vanLotje schreef:
freespirit schreef:

ik ben nogal visueel ingesteld & heb zo hard gelachen dat m'n collega's vroegen of het goed gaat met me _O-
sorry....geen tips, maar thanks for the good time :D

:+ ben blij dat er ten minste iemand voordeel uit deze narigheid haalt ! Ik namelijk niet wanneer ik met een plastic handschoentje de oliebol uit het bakje kan graven :n

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:49

Een balkje schuin in de hoek hangen voor de drinkbak, zodat hij zijn kont niet zo dicht bij het bakje kan krijgen, maar er nog wel bij kan om te drinken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:52

Gebogen buis op 40 cm afstand er om heen doen. Die zijn bij stallenbouwers wel te koop omdat er ook paarden zijn die hun kont tegen de drinkbak schuren en zo iedere keer een waterballet veroorzaken. Verkrijgbaar in L-vorm voor een waterbak in de hoek, en in U-vorm voor een waterbak halverwege de wand.
Ook simpel zelf te maken met een paar wandhouders voor stellingpijp, een paar stukken stellingbuis (tweeduimse pijp) plus een of twee knietjes (hoekkoppelstukken).

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:06

[/quote]

:+ ben blij dat er ten minste iemand voordeel uit deze narigheid haalt ! Ik namelijk niet wanneer ik met een plastic handschoentje de oliebol uit het bakje kan graven :n[/quote]

you did it again :D
ik zie je al staan peuteren :')

de oplossing van zwetsloot & ibbel lijken me wel uitvoerbaar...om even on topic te gaan.

Rachelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:03

Sorry hoor maar ik lach me ook een bult hier

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:06

:').....

Tsja ik weet ook even geen oplossing voor je...! Maar vind het wel prachtig hoe je kan vertellen :')

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:10

bij ons op stal deed een paard dat ook en nu hebben ze in de hoek onder de waterbak een verhoging gemaakt, een soort platootje zeg maar, hier moeten ze dan op gaan staan om in hun waterbak te poepen, en nu doet ze het niet meer aangezien ze het vervelend vinden om achterwaarts omhoog te moeten. Er uit drinken lukt gewoon zonder dat ze op het platootje moeten gaan staan. Hoop dat je hem snapt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:15

Ibbel schreef:
Gebogen buis op 40 cm afstand er om heen doen. Die zijn bij stallenbouwers wel te koop omdat er ook paarden zijn die hun kont tegen de drinkbak schuren en zo iedere keer een waterballet veroorzaken. Verkrijgbaar in L-vorm voor een waterbak in de hoek, en in U-vorm voor een waterbak halverwege de wand.
Ook simpel zelf te maken met een paar wandhouders voor stellingpijp, een paar stukken stellingbuis (tweeduimse pijp) plus een of twee knietjes (hoekkoppelstukken).

Dat heeft die van mij ook gehad, maar dan kunnen ze er inprincipe nog steeds makkelijk inscheiten, althans, die van mij wel!

Mest in de andere hoek neerleggen is voor mijn ruin ook geen optie, die scheit gewoon waar hij staat op dat moment, dan kan op zijn hooi, voor de deur, in de voerbak, waterbak of gewoon midden in de stal zijn!
Zelfs aan de andere kant van de tralies is al eens voor gekomen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:18

ook ik stond vanavond weer drollen uit de waterbak te halen, echt goor :r
ik merk wel dat als ze meer binnen staat, dat ze het dan niet doet :n net of ze dan weet dat ze geen drinken heeft, nu drinken ze de hele dag buiten :+

kevin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:07

Kun je de waterbak niet wat hoger hangen? Zo dat hij er net niet meer in kan mesten maar wel nog kan drinken.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:16

Hahahahha mijn man en ik hebben smakelijk zitten lachen om je probleem, sorry maar we konden ons niet inhouden hahahha

wat een rotprobleem joh! Ik heb geen tips maaar leef wel met je mee terwijl ik grinnik:-)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:13

En ik denk wat doet een paard NU alweer binnen op stal? :o

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:38

Amalarab schreef:

en ik denk; hoezo?
Hoeveel pensionstallen zijn er niet waar de paarden snachts naar binnen moeten??

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:40

in mijn geval moeten ze medicatie hebben, dat is niet handig als ze in de groep in het land lopen vandaar 's nachts naar binnen voor een portie hooi/voer en poeiers :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:26

Amalarab schreef:

Ooh dus als je paardje in het najaar 's nachts naar binnen gaat dan is dat al slecht?

Mijn paardje gaat met dit rotweer graag 's avonds naar binnen hoor!

Ze haalden vandaag 1 uit de wei om te rijden en die van mij wilde gelijk mee.
Hij heeft een ruime boks met stro en een liksteen en speelbal.
Morgenvroeg gaat meneer weer lekker buiten spelen tot in de avond.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:28

freespirit schreef:
:+ ben blij dat er ten minste iemand voordeel uit deze narigheid haalt ! Ik namelijk niet wanneer ik met een plastic handschoentje de oliebol uit het bakje kan graven :n

Wij deden het altijd met een bierviltje :+ :=

Maar het is wel een geweldig verhaaltje ja. Haha.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:14

Wij hebben ook eigenwijze merrie's hier, daarom zijn we overgegaan op drinkbakken met nippel ipv lepel, scheelt een boel ongemak met schoonmaken ;) Nu is het 3 seconden werk om het weer schoon te maken.