24/7 buiten aankomende weken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

24/7 buiten aankomende weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 21:51

Voor de tijd van het jaar is het enorm slecht weer qua regenval.

Wij hebben van mei tot en met september weidegang voor paarden, gewoon 11 hect. land zonder schuilstallen oid.
September is doorgaans een prima maand voor 24/7 buiten.
Alleen is het nu zo slecht en nat, en ik zie dat de aankomende 2 weken ook aardig nat zullen zijn.

Staan er meerdere paarden tot en met september buiten? Of halen jullie ze ook eerder binnen?

tokedri

Re: 24/7 buiten aankomende weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:54

Mijn paarden lopen het hele jaar door buiten. Zijn wel koudbloeden

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:55

De mijne blijft buiten staan, maar er is wel beschutting in de vorm van bomen in het weiland, daar staan de paarden vaak onder als het regent. Ik heb er nog geen ervaring mee verder, heb mijn paard pas een paar maanden. Tot nu toe lijkt ze geen last te hebben van de regen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:02

Die van mij staat ook 24/7 buiten, ik wil hem zelfs het liefst aankomende winter buitenhouden en kijken hoe dat gaat.
Een ongevoerd regendekentje voor de regen, en zolang het weiland niet één grote modderplas is zie ik geen probleem :)

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:10

Kan prima hoor, ze smelten niet van regen.
Felle zon is erger ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:36

mijn arabje staat 24/7 buiten, toen hij een schuilstal had ging hij er niet eens instaan, nu hebben ze een dikke bomenrij en waar staan ze als het regent en waait? juist... midden op het veld 8)7

Zeker nu is het prima te doen, het is nu gewoon nog 16 graden in de regen. Als het kouder wordt maken ze ook weer vacht aan he, dus het lost zichzelf op.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:39

jahoor mijn paarden staan gewoon buiten :j
en die blijven daar ook lekker :j

gaat om 1 newforest van 21 een veulenhengstje van bijna 6 maanden en een shet merrie :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:45

Die van mij blijven wel buiten, maar met regenachtig weer hebben ze een regendeken op. Ik hoop dat het land niet te nat wordt, anders moeten ze al deels naar de paddock.

Ik baal als een stekker, want heb mijn 2e snee nog op het land staan... Eerst is het weken te droog en groeit het niet, dan is het weken te nat en kan het er niet af...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:48

Die van mij blijft ook buiten.
Morgen gaat hij wel even naar binnen vanwege het onweer.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 01:58

Mijn paardje staat sowieso 24/7 buiten, nu dus ook.
Maar ook de alle andere paarden op de pensionstal waar ik sta (vanalles: arabier, fries, kwpn, anda, haf enz.) staan nog 24/7 buiten. Als het echt winter wordt gaat een groot deel van de paarden 's nachts op stal, maar de komende tijd slapen ze gewoon nog lekker onder de sterren hoor ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 02:19

Hier blijven ze ook gewoon 24/7 buiten hoor :j Ze hebben genoeg schuilmogelijkheden door bomen en ze hebben ook een schuilstal (die ze trouwens allen gebruiken als het erg warm is). Eind september gaan mijn kwpn'er en een oud engels volbloed snachts naar binnen. (omdat de mijne wordt geschoren en het oudje een watje is. :=) De fjorden blijven gewoon buiten.

Kan prima hoor, denk dat je met 11 ha ook wel schuilmogelijkheden van bomen hebt ofniet?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 08:30

joyce B schreef:
Die van mij blijven wel buiten, maar met regenachtig weer hebben ze een regendeken op. Ik hoop dat het land niet te nat wordt, anders moeten ze al deels naar de paddock.

Ik baal als een stekker, want heb mijn 2e snee nog op het land staan... Eerst is het weken te droog en groeit het niet, dan is het weken te nat en kan het er niet af...

Oh vervelend joh! Dat is momenteel een groot probleem onder veel mensen. Stro zal ook wel in prijs gaan stijgen...

Ik weet dat ze makkelijk 24/7 buiten kunnen staan, dat doen we hier elk jaar. Aleen vind ik het voor de tijd van het jaar zo nat, ook al is het nog warm.
We hebben idd geen schuilmogelijkheid. Ik heb wel stallen, maar die zitten vol :D
En als dit nou gewoon zo blijft doorgaan, lig ik niet zo lekker in mn bedje hoor ;)
Wordt over 2 weken ook een stuk frisser.

En voor degene die hun paard het hele jaar 24/7 buiten laten, hebben toch wel de mogelijkheid tot schuilen hoop ik? ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:37

die van mij gaan nu 's avonds naar binnen. Maar dat is meer omdat er niks van mijn landje overblijft :(
En de pony staat onder een eczeemdeken en ik heb er een hekel aan als ze doorlopend onder een zeiknatte deken staat. Dus vannacht naar binnen om op te drogen ;)

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:42

Die van mij staan met dit slechte weer 's nachts binnen en overdag in de bak en in de paddock, puur om mijn land een beetje goed te houden. Ze hebben nu wel ongevoerde regendekens op. Maar zodra het weer het toelaat, gaan ze gewoon weer 24/7 naar buiten...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:45

die van mij staat nogsteeds lekker buiten. Die paarden vinden dit weer zó heerlijk! geen vliegend gespuis!
'snachts lopen ze op een zandstuk (bak + uitloop bij de stallen) en een stukje gras.
Ze kunnen dus altijd de stallen in :) maar zogauw het eten eruit is staan ze buiten ;)

Fjordje van mij is al druk aan het bouwen op wintervacht overigens! Zijn zomerhaar komt er al uit, en krijgt al langere pluis!! (en hij staat ook nog onder een eczeemdeken nu..)

Dominiq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:54

De mijne is nu naar binnen gegaan. Ik vind het er geen weer voor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:16

Mijn paard staat nu ook binnen omdat het land blank staat. Ze kunnen nergens schuilen en droog staan nu!! Ze gaat met dit weer nu alleen overdag de wei op mits het te doen is en in de nacht op stal. Daar komt bij dat mijn paard elke dag hard moet trainen en ik het fijn vind dat ze ook fatsoenlijk kan rusten en niet vanwege de zeikzooi alleen maar kan blijven staan.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:25

Aangezien het maar door blijft regenen even een vraagje tussendoor: wanneer MOET je paard onder een regendeken? Ging net ff bij ze kijken en mijn tinkermerrie is echt zeikenat! Je kan de huid tussen de haartjes zien zeg maar... ze staat verder niet te rillen ofzo hoor, maar ziet er zo zielig uit :o Ik heb alleen een hele dikke gevoerde regendeken en twijfel nu of ze die op moet (lijkt me wel weer erg warm eigenlijk). Wat vinden jullie?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:36

je paard móet niet onder een deken :)
als ze het niet koud hebben, is een deken toch niet nodig? :)

en nu is ze nat.. lijkt me dat een deken dan ook niet best is? :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:43

Ik hoop dat die van mij nog even blijven staan, ligt aan de staleigenaar. Als het kouder wordt en veel langdurige regen, krijgt mijn grote een regendekentje op.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:47

nou ik ben ook aa het twijfelen, hier lopen ze nog 24/7 buiten maar zit er hard aan te denken om ze voor de nacht maar binnen te gaan halen, en dat overdag wel naar buiten, om de wei een beetje te behouden,

wel probeer ik ze zo lang megelijk op de wei te laten nu is de wei verdeel in kleine stukje om telkens gras te laten groeien en ze vaak over te zetten naar ander wei, maar dadelijk als het zo nat blijft gaan alle tussen draden eruit heb ook alleen vaste buiten draden de binnen draden om te verdelen zijn ook met prikpaaltjes, makelijk weg te halen dus.

maar ik tijwfel ook en denk dat ik ze voor de nacht ook maar binnen haal dan kan ik ze altijd weer buiten laten als het weer weer beter wordt.

ik heb nog geen denken op, vind de temperatuur nog te warm en ze kan wel tegen de regen, maar meestal zo eind september begin ik met een regndeken met fleece maar dat licht geheel aan de temeratuur en het korter worden van de dagen, als het weer slecht blijft zullen de dagen ook heel snel korter worden.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:33

Mijn shetters,stonden 24 uur per dag buiten.
Maar van de week stond mijn jaarling al te trillen.(veel regen en harde storm).
Toen de stal maar opengezet....
Gister stal weer dicht,en prima weer(op een paar druppels na...).
Vandaag stonden ze alledrie te trillen,dus maar weer de stal open,zodat ze kunnen kiezen.
Wintervacht hebben ze tenslotte nog niet,en het weer is wel erg extreem kwa regen en wind.
Vind het toch prettiger als ze dan zelf kunnen kiezen.
Shetten kunnen best ergens tegen,maar zoveel plotse regen en wind,na bloedhete dagen blijkt toch iets wat teveel van het goede.
Dekens doe ik niet aan....heb liever dat ze voor de winter een goede dichte vacht opbouwen.
Nu ze allemaal kunnen kiezen voor droog en windvrij staan,vind ik het toch fijner voor ze. ;)

sabien70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:36

Lekker buiten laten lopen hoor... paarden hebben meer last van de warmte dan van de regen of koude!

Sabine

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:38

Nou laat ze maar buiten hoor!, bij ons staat nu het halve weiland onderwater, de ene helft is droog.. waar rollen/liggen/staan de paarden..? middenin het water 8)7

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:42

Mijne staat ook 24/7 buiten nu van Mei t/m begin oktober..
Totaal geen schuilmogelijkheden..
Nu met dit vieze weer heb ik heb een 0 grams regendeken omgedaan..
Mijn volbloedje heeft een pesthekel aan regen en staat ook erg snel te trillen!!
En ik heb die dekens ook niet voor niks gekocht hihi.. ;-)