hopeloos trailer laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leootje14

hopeloos trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:09

Ik zit met een best groot probleem, ik hoop dat jullie misschien nog wat andere ideeën hebben:
Ik heb een friese merrie die absoluut de trailer niet op wil. ze is sinds een jaar nu onder het zadel. en ze is nu al 7.

de eerste keer liep ze er zo op en stond ze tijdens een rondje rijden heel braaf, maar de tweede keer deed ze net of er iets vreselijks was gebeurt, steigeren.. zo ken ik haar niet!
nu is er een "professional" geweest die heeft haar erop gekregen heeft maar nog niet eens de klep dicht gekregen..
daarna heb ik het weer gedaan. liep ze er wel op maar stoof er ook net zo hard weer uit. wat nu!?
alle iedeeën zijn welkom, maar ik ben niet zo van het mep em'er maar in..
alvast bedankt!

cissy

Re: hopeloos trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:18

welke professional is er geweest dan? (mag per PB uiteraard) want de meesten die ik ken krijgen echt de klep wel dicht!

Lis_Jolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:48

Wij hebben een trailer met ook een klep aan de voorkant.

http://admin.wat-communicatie.nl/foto/t ... 300423.jpg

Als je daar iedere dag een keer doorheen loopt, dan wordt het steeds makkelijker. Als ze braaf is een keer stoppen in de trailer. Misschien voer geven in de trailer. Geduld is de enige oplossing in mijn ogen!! Geduld en gewenning. Dus vaak herhalen. Niet meteen willen rijden.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 17:27

Lis_Jolien schreef:
Wij hebben een trailer met ook een klep aan de voorkant.

http://admin.wat-communicatie.nl/foto/t ... 300423.jpg

Als je daar iedere dag een keer doorheen loopt, dan wordt het steeds makkelijker. Als ze braaf is een keer stoppen in de trailer. Misschien voer geven in de trailer. Geduld is de enige oplossing in mijn ogen!! Geduld en gewenning. Dus vaak herhalen. Niet meteen willen rijden.

dat is inderdaad ook een goed idee dan heeft ze ook niet het idee dat ze ene donker hok in moet..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:02

zo'n voorlader zou een uitkomst zijn maar ik ben er geen voorstander van, het schot is niet zo handig van die trailers. Dus ermee oefenen ook niet.... :)

Kun je omschrijven wat je paard doet bij de trailer en wat die professional daarmee doet om het op te lossen? Ik vind het nl vreemd dat je paard na die training nog steeds achteruit stuift, dat zou een heel stuk minder moeten zijn nl mits er goed getraind is.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:11

Citaat:
Kun je omschrijven wat je paard doet bij de trailer en wat die professional daarmee doet om het op te lossen? Ik vind het nl vreemd dat je paard na die training nog steeds achteruit stuift, dat zou een heel stuk minder moeten zijn nl mits er goed getraind is.

Mijn paard deed eerst heel raar echt steigeren en dan keihard wegrennen. die mevrouw vond dat zegmaar niet erg en negeerde dat gewoon. eerst met heel veel eten, en veel geduld, zodat ze de trailer niet meer eng vond, dat schoot niet echt op, dus toen met een speciaal touw, (aan het uiteinde zit een klein touwtje dat zorgt voor een geluid als je ermee zwaait) die aan de trailer vast en dan net als ze ook wel eens met longeer lijnen doen. een zwaai was al genoeg om haar een stapje te laten zetten.
maar ze stond er dan dus wel in maar stoof er ook weer uit... ik vond het ook wel raar dat ze daar niks aan kon doen..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:35

ik heb je PB gestuurd.
Die mevrouw is eea vergeten....

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:41

meschien moet je wat bix op de laat klep doen of een tou aan de kanten vast binden

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:42

of een echte proffesional inschakelen (bijvoorbeeld het Balingehof)

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 21:55

Deniisse schreef:
meschien moet je wat bix op de laat klep doen of een tou aan de kanten vast binden

biks hebben we dus gedaan, en daarmee kwamen we niet verder dan de klep.
en die touwen ook wel maar die druk was voor mijn pard eigenlijk te veel. en haar met de touwen plat gezegt erin trekken, dan flipt ze compleet en gaat alleen maar achteruit.. geen optie dus

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:56

www.balingehof.nl
Ik had er eentje die er ook absoluut niet op wilde en dankzij het Balingehof loopt hij er tegenwoordig heel makkelijk op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:59

Ik heb iemand van Rhijnauwen erbij gehad, nu geen problemen meer!

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:10

kleinvosje schreef:
Ik heb iemand van Rhijnauwen erbij gehad, nu geen problemen meer!

nja dat zit volgens mij in Utrecht en ik woon in Assen , dat is een beetje te ver ;)

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 22:11

Tamara81 schreef:
of een echte proffesional inschakelen (bijvoorbeeld het Balingehof)

zit ik ook aan te denken, Balingehof vind ik wel goed,( voor zover ik kan oordelen) maar het is behoorlijk wat geld, maar ja dan heb je het wel meteen goed..

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 08:19

KarinvdM schreef:
http://www.balingehof.nl
Ik had er eentje die er ook absoluut niet op wilde en dankzij het Balingehof loopt hij er tegenwoordig heel makkelijk op.

maar heb je jouw paard daar 2 weken op stal gehad? hoe heb je jouw paard daar heen gekregen dan?

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:51

Wij hadden er 1 op stal die echt niet wou, toen hebben we een tweepaardstrailer geleend en eerst en paard die heel makkelijk gaat erin laten lopen en dan meteen die andere erbij die liep er toen opeens ook zo in.. (wel een paard waarmee jou paard goed samen kan) misschien toeval maar het heeft wel geholpen bij ons..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:27

Je hebt ook speciale halsters voor paarden die stijgeren. Heb er zelf geen ervaring mee, maar herinner me een verhaal van mensen die eerst grote problemen met laden hadden. Het paard stijgerde steeds, waardoor het met zijn hoofd telkens tegen het trailerdak aan kwam. Met het halster kan je het hoofd beter laag houden. Mijn eigen paard had ook veel trailerangst. Hij had zichzelf een keertje verwond in de trailer en was daarna heel angstig geworden. Met heel veel gedult, trailer in de wei, iedere dag voeren bij de trailer, en langzaam aan durfde hij er weer in te staan. Vervolgens korte stukjes heeeeeeel langzaam gereden, na een jaar was hij van zijn angsten af!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:30

hoe een trailer heb je? als je een trailer hebt voor 2 paarden kan je er eventueel een RUSTIG paardje al opzetten misschien dat ze het dan meer vertrouwd...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 09:35

leootje14 schreef:
KarinvdM schreef:
http://www.balingehof.nl

maar heb je jouw paard daar 2 weken op stal gehad? hoe heb je jouw paard daar heen gekregen dan?

Nee, ze zijn bij mij geweest.

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:55

GWR schreef:
Wij hadden er 1 op stal die echt niet wou, toen hebben we een tweepaardstrailer geleend en eerst en paard die heel makkelijk gaat erin laten lopen en dan meteen die andere erbij die liep er toen opeens ook zo in.. (wel een paard waarmee jou paard goed samen kan) misschien toeval maar het heeft wel geholpen bij ons..

hebben we inderdaad ook al geprobeert, met haar moeder. maar het kon haar niks schelen, haar moeder riep haar ook nog echt maar ze luisterde niet eens..

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:57

Citaat:

Citaat:
Nee, ze zijn bij mij geweest.

oké en dan doet ze gewoon een sessie bij je thuis? hoe duur is dat?

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:58

Weidebloem schreef:
Met heel veel gedult, trailer in de wei, iedere dag voeren bij de trailer, en langzaam aan durfde hij er weer in te staan. Vervolgens korte stukjes heeeeeeel langzaam gereden, na een jaar was hij van zijn angsten af!

had je de trailer gewoon los in de wei? zonder auto ervoor? kiept die dan niet..

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 09:59

Kay_Kim schreef:
hoe een trailer heb je? ..

een ander half. met een lage instap

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:16

Ik weet niet meer wat ik betaald heb, dat is inmiddels ruim 3 jaar geleden.
Ik moest daarna nog wel een tijdje zelf oefenen.
Wat ik toen geleerd heb kon ik op mijn jonge paard die slecht wilde laden ook toepassen, je leert er wel van.

yvettereiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:06

ik ken het ook vreselijk moesten soms met vier man zijn nu ben ik net zo ver dat ik haar allen kan laden tijd en geduld staan voorop wel hb ik een menzweep erbij gehad ( niet om te slaan maar hadzo al indruk genoeg ) ook haalde ik het halstertouw in een slag om haar neus dan had ik wat meer te vertellen dat werkt super en heel veel belonen als ze er in staat met stang erachter. paardenkoek doet zij heel veel voor dus en dan erin en eruit en dat soms wel 10 keer achterelkaar sucses