Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat wat ik nu neer ga typen typ ik omdat ik zelf geen gevoel voor die pony heb, maar de manegeeigenaar heeft wel een flink voordeeltje aan jou als jij die pony kooptPikeur schreef:2000 euroDat wat ik nu neer ga typen typ ik omdat ik zelf geen gevoel voor die pony heb, maar de manegeeigenaar heeft wel een flink voordeeltje aan jou als jij die pony koopt
En al zou je een stichting of wat dan ook op willen zetten, dan mats je alsnog die manegeeigenaar en daar zou ik persoonlijk dus nooit aan mee willen werken
De man in kwestie kent vast de waarde van die pony wel, hij probeerd je gewoon een poot uit te draaien
GamblersCup schreef:Je zegt het zelf al: de paarden zijn daar "werktuig"... en da's logisch: hij verdiend daar zijn brood mee. Nou vind ik stands geen goed idee (ik dacht dat dat verboden was?!?) maar zolang hij de paarden niet "mishandeld" is het helemaal niet vreemd. En het bedrag van 2000 euro vind ik ook niet vreemd: een goede manegepony is letterlijk goud waard voor een manege.
Ik denk dat je geduld moet hebben tot het paardje "op" is en geen geld meer in het laadje brengt voor de manege, dan zal hij blij zijn er gemakkelijk vanaf te komen en er nog een paar centen voor te krijgen.
foxy80 schreef:Ja Pikeur, maar de nieuwe, jongere pony kan om de haverklap koliek krijgen, kreupel worden, kindjes eraf gooien etc.
Van deze 'oude sok' is hij zeker: kost haast niks in onderhoud en loopt zijn rondjes met de beginnertjes (die je altijd in grote getallen op een manege vindt ipv gevorderden).
Dus ik vind het ergens wel logisch dat hij een (woeker)prijs vraagt, want hij wil het dier helemaal niet kwijt.
GamblersCup schreef:TS: Vantevoren zeggen dat je wat meer bied (als het zo ver is) dan de slachtprijs? Het klinkt niet alsof ie je niet mag en expres in de weg zit ofzo, dus als ie een paar centen extra kan verdienen...
foxy80 schreef:Ik heb ook voor mijn verzorgpony, die 22,5 jaar oud was, 2500 euro betaald (daar was haar 2,5 jaar oude tuig wel bij)
En heb er maar 2,5 jaar van kunnen genieten. Maar het was me echt elke cent meer dan waard!!!