Vandaag moest ik even mee te groomen met mijn moeder in Bergum.
en tussen het Z en ZZ hadden ze 'Relettespringen' dat is een soort estafette met een paard en een pony..
en nu stonden mijn moeder, vader en ik bij de vrachtwagen aan het opzadelen..
horen we geschreeuw, dus mijn vader en ik kijken om het hoekje van de vrachtwagen om te kijken wat er aan de hand is.. :p
stond een vader zijn kind van ik schat 9/10 jaar he-le-maal uit te schelden..meisjes was helemaal overstuur!
en in 1 keer schopt hij die hele pony in elkaar..
toen werd het meisje boos, en sloeg ze de vader keihard met haar zweep..
Toen ging mijn vader zich ermee bemoeien.
hij schreeuwt heel hard; HÉ! DOEN JULLIE NU EVEN NORMAAL?
komt die andere vader heel kwaad op mijn vader afgelopen, en dikke bonje dus.. (mijn moeder had niks in de gaten, want die was in de vrachtwagen een paard aan het opzadelen)
Het scheelde echt helemaal niks of er was slaanderij geweest.. toen kwam gelukkig de moeder eraan, en die kalmeerde die kwaaie vader dus wat..
toen zijn ze dus naar het concoursterrein gelopen, en heeft het meisje dus toch nog mee kunnen doen..
maar het bleek dus dat dat man zijn vrouw, daar eenmaal op het concoursterrein ook wou slaan!
waar de ruzie tussen hem en zijn dochtertje dus over ging:
ze hadden een feest van iemand die 25 jaar getrouwd was, en het springen liep heel erg uit.. dus wou de vader dat het meisje van de pony afkwam.. (toen was die al heel boos), dus meisje is braaf afgestapt en meegelopen.. maarja ze moest wel huilen, omdat ze dus natuurlijk heel graag mee wou rijden.. en toen begon de ruzie dus..
sorry hoor, maar ik vind dit echt een rare man als ik het mag zeggen..
en ik had ook echt meedelijden met het meisje, want ze was echt helemaal overstuur..

) heeft toen berispingen gekregen, één mocht zich bij het losspringen niet meer in/ naast de ring ophouden en één kind mocht niet meer met zweep rijden. Vond ik toen al best heftig.
Ik heb ook eens een meneer meegemaakt die zo woedend was op zijn paard dat niet op de kar wilde, dat hij eerst het paard in elkaar wilde beuken en halverwege de fotograaf die toevallig in de buurt was en het tafereel niet eens vastlegde (de bruut dacht van wel). Melden is daarom altijd waardevol en soms zelfs veiliger