Leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinester

Leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:12

Hoi!

De zoekfunctie voldeed niet helemaal aan mijn vraag dus ik open maar even een topic :)

Goed, ik wil dus graag leren rijlaarzen. Ik rij nu altijd met chaps, maar wil toch overstappen naar laarzen en dat worden dan leren, want rubberen vind ik absoluut niet fijn rijden.
Nu vroeg ik me dus af na heel lang op het internet te hebben rondgestruind, welke laarzen moet ik nemen??

-Ik rij ongeveer 3 a 4 keer per week (wel of geen coatinglaag?)
-Ik wil het liefst een stevige laars, zodat ik mn enkels niet zo heel erg kan draaien en bewegen enzovoort.
-Ik rij voornamelijk dressuur, af en toe een sprongetje
-Ik vind veters wel erg mooi, alleen mag dit op dressuurconcour eigenlijk?
-Ze moeten wel zwart zijn :D
-Het liefst niet zo erg duur, omdat ik geen grote bedragen te besteden heb (moet het waarschijnlijk zelf betalen, ik ben 14 en heb geen baantje ;) )

Wat raden jullie mij aan?

calypsoo

Re: Leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:21

als je 3-4 keer rijdt zou ik geen coatinglaag nemen, dan slijt het sneller. veters mogen op dressuurconcour.
toen ik las dat je een stevige laars wou dacht ik eerst aan de petrie, toen ik verder las zag ik dat je geen grote bedragen te besteden hbet. misschien kan je kijken voor een paar petries van marktplaats oid. die zijn dan al ingezakt (ik zeg dat is vaak geen pretje om ze zelf intelopen..) maar je wil een veter en dat zit niet in de dressuurlaarzen van petrie. dan moet je kijken naar een ander merk. misschien horka, mondoni (coating), hkm, epplejeck enz. ;) die zijn goedkoper en heb je met veter maar geen stevige laars. ik denk dat je een keuze moet maken . ;)

succes met zoeken ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:26

Als ik het zo lees zou de Petrie standaard een geschikte laars zijn.
Als je goedkopere laarzen zoekt, zou je misschien kunnen kijken naar Cavallo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:27

[PP] >> [RUI]

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 13:08

Ik kan het niet meer wijzigen dus ik zal het even iets verduidelijken :)

-Ik rij ongeveer 3 a 4 keer per week (wel of geen coatinglaag?)
-Ik wil het liefst een stevige laars, zodat ik mn enkels niet zo heel erg kan draaien en bewegen enzovoort.
-Ik rij voornamelijk dressuur, af en toe een sprongetje
-Ik wil wel graag een rits aan de achterkant
-Ze moeten wel zwart zijn :D
-Het liefst niet zo erg duur, omdat ik geen grote bedragen te besteden heb (moet het waarschijnlijk zelf betalen, ik ben 14 en heb geen baantje ;), het liefst in de 200 euro of minder dus :) )

Bedankt voor de reacties.
Ik dacht zelf ook aan petrie, maar de ene had een coatinglaag, de andere geen rits, waar ik achter kwam dat dat toch wel erg makkelijk is.
Veters heb ik maar weggehaald, het is mooi natuurlijk, maar geen must en het is vaak wel wat duurder :)
Mijn voorkeur gaat dus sowieso uit naar een stevige petrie met rits... Probleem is, deze heeft zover ik kan vinden altijd een coatinglaag..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:10

Lipica Doncaster is misschien dan wel iets voor jou!

Nadia_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:40

Een vriendin van mij die ook met het 'ik heb niet zoveel geld te besteden' probleem zit, heeft laatst deze gekocht http://www.ruiterwebshop.nl/product_inf ... cts_id=653
Ik weet niet hoe ze zitten want ik pas ze niet (maatje 36 :D ) maar ze zien er wel heel mooi uit, ze waren de eerste keer dat m'n vriendin natuurlijk nog te hard want ze had hem nog niet ingelopen, ze blijven alleen wel vorm houden. Ze zakken dus niet heel erg in, m'n vriendin zij dat ze er helemaal geen last van had (dat hij dus te strak zou zitten of iets in die richting)
:)

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:29

Wauw die Lipica zijn wel erg mooi zeg! hebben die geen coatinglaag? En dan kan ik zelfs nog met veter en rits voor maar 195 euro.. Erg aantrekkelijk moet ik zeggen haha!

Enige nadeel is dat ze wel errg ver weg zitten vanaf twente..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:02

Als het goed is, hebben Lipica's geen coatinglaag.
Ook kan je zacht leer nemen, of hard leer en/of buitenkant verharden ed.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:07

Ik heb lederen laarzen van Equitheme. 190 euro ofzo voor het model met veter. (Ik had in de winkel nog een beschadiginkje ontdekt dus ik kreeg ze voor 160 euro :) )
Ik ben echt heel tevreden over deze laarzen: mooie stevige, die niet op een lelijke manier inzakken en het dressuurboogje vind ik ook wel leuk staan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:23

De Lipica's zijn erg fijn, ze worden helemaal op maat gemaakt! Je kan zelf aangeven of je een harde buitenkant wilt hebben, zodat ze stijver zijn zeg maar! Kwaliteit is prima!

*edit: op de site van Lipica kun je zien wie de wederverkopers zijn!

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:16

Ik weet dat Könings een model heeft, de Favorit, deze is gemaakt van hetzelfde leder als hun topmodel, de Sir, maar is gemaakt van de overblijfselen, dit geeft dat er een naad loopt vooraan.
MAAR voordeel!! De naad loopt net op de plaats waar je perfect een rits kunt laten inzetten. (ongeveer 20-50€)...

De laars kost ongeveer 250 euro.

Hoop dat binnen je budget is en dan heb je écht wel een hééél goede laars!

Groetjes

AgataLIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:28

Hoi

Ik kan je wel helpen met de prijs...
Je kunt hele mooie en goedkopen LEREN rijlaarzen op Decathlon.nl vinden
Het is een internationale sportwinkel met een ruiterafdeling.
Ik heb mijn cappen broeken laarzen eh eigenlijk alles van decathlon.

hopelijk kun je er wat mee

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 16:58

bedankt voor de vele reacties zeg!
Ik denk dat het in mijn hoofd allemaal al vast staat dat ik toch erg graag de Lipica Doncaster wil.
Wederverkopers zijn ook allemaal niet om de hoek volgens mij helaas, maar dat komt wel goed.

Nu mams nog volledig overtuigen :D

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:25

ik zou als ik jou vragen zo leed voor de doncaster van lipica kiezen, of evt de ebsom??? maar ik denk de doncaster.
dus volgens mij maak je een goede keuze nu mams nog overhalen dus.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:40

Heb zelf de Petrie Glasgow.. ben er erg tevreden over. Rits achter, veters voor. Geeft extra steun bij je enkels, daarom heb ik ze ook genomen! Ze zijn 250 euro.. dus nog wel redelijk aan de prijs, heb ze zelf betaald, met maatwerk erbij(60,-) dus was 310 euro kwijt.
Bij dressuur mag je ze ook gebruiken, je ziet ze steeds meer.
Echt een fijne laars! En gemakkelijk schoon te houden met een Petrie cleaner setje:)!
Succes!

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:55

ik heb die van lipica. http://www.lipica.nl/

er rijden best veel mensen mee(niet alleen uit brabant) ze sturen de laarzen dan gewoon op,
worden dus helemaal opmaat gemaakt,
dus ze passen zekker weten,
dan kun je kiezen.
waar moet de rits?
wil je fetters?
mag de rits helemaal doorlopen naar benede of boven de bak stoppen.
welke kleur,
wil je kalsleer of koeien. aan de binnenkant, buitenkant of beide??

ze kosten 180 euro en zijn zowiezo binnen 13 weken klaar(wel lang maar ze zijn echt vet)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:31

Ik heb zelf ongeveer dezelfde voorwaarden als jij, en onlangs heb ik 2dehands Petrie Perfects gekocht, die een keer of 20 gedragen waren,
voor 35 euro!
Ik zie ook vaak op bokt dat de perfects geen geld meer gaan, voor mij was dit dus ideaal.
Goed je maten opmeten: van hiel tot knieholte (en daarvan 2 - 3 cm's aftrekken), kuitomtrek opmeten op het breedste punt mét rijbroek en sokken aan en natuurlijk de juiste voetmaat.
De mijne zitten lekker, alleen is het nadeel bij de perfects dat ze niet nauw aansluiten bij de kuiten en je hoort ook vaak dat de coating snel loslaat.
Maar ik draag ze elke dag en hoef er niet gek voorzichtig mee te zijn, wat je dus wel hebt met dure nieuwe laarzen.
Bovendien staan ze vrij sjiek vind ik zelf :)

Shadrutka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:35

Ik ga leren rijlaarzen bij Lipica bestellen. Je kunt ze helemaal naar jou wens laten maken en ze zijn echt heel mooi en ook niet duur!
Kijk maar op www.lipica.nl

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:37

xTweetyx schreef:
ik heb die van lipica. http://www.lipica.nl/

er rijden best veel mensen mee(niet alleen uit brabant) ze sturen de laarzen dan gewoon op,
worden dus helemaal opmaat gemaakt,
dus ze passen zekker weten,
dan kun je kiezen.
waar moet de rits?
wil je fetters?
mag de rits helemaal doorlopen naar benede of boven de bak stoppen.
welke kleur,
wil je kalsleer of koeien. aan de binnenkant, buitenkant of beide??

ze kosten 180 euro en zijn zowiezo binnen 13 weken klaar(wel lang maar ze zijn echt vet)

ehm volgens mij zijn ze €195,- kleur maakt dan niet uit
maar let wel op als je er iets speciaal aan wil komen er kosten bij.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:16

Ik heb er vannacht even over nagedacht en ik wil toch wel iets op de laars wat hem uniek maakt. Wat niet iedereen heeft. Dus ik denk dat dit hem wordt:

-zwarte laars met veters en rits (doncaster)
-rits tot de hiel (lijkt mj mooier of is tot helemaal onderen fijner?)
-dat flapje (ja ik ben een leek op laarzengebied :') ) wat bovenaan zit zeg maar wil ik graag 5 strasssteentjes op. Subtiel maar appart.

Wat ik me nog afvroeg, hoe hoog is de dressuurboog? Heeftie een dressuurboog überhaupt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:18

Lipica zijn hele mooie laarzen. Als ik weer een paardje heb en genoeg geld, dan worden het voor mij ook zeker Lipica's.
Alleen klein nadeeltje. Houd er rekening mee dat de levertijd ongeveer 11 weken is.

Hoogte van de dressuurboog is zelf te bepalen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:24

De levertijd van Lipica's zijn tegenwoordig maar 8 weken hoor! En ik zou een rits tot onderaan nemen, dan blijft ie langer heel!
De strass steentjes kosten 15 euro per 6 steentjes. Hoogte van de dressuurboog is standaard of extra hoog!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:26

Hoorde laatst nog 11 weken, maar goed. Wat is laatst he, zal ook wel met de vraag te maken hebben.
Je moet dus uiteindelijk nog wel even wachten voordat je ze in huis hebt. :o

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 13:27

Op de Lipica-site staat toch echt een levertijd van 12 weken! Als ze terug zijn van vakantie beginnen ze aan de laarzen van juni.