Hoefsmit maakt fout en nu??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babet1991

Hoefsmit maakt fout en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:45

Hoihoi,

laatst is de hoefsmit bij mn paard geweest...zo gezegd zo gedaan er moesten ijzers onder,
maar mevrouw (paardje) was nogal onder de indruk van DE hoefsmit! (was geen makkelijke man, en liet ook echt overal zijn spullen slingeren)

toen hoefsmit ijzer er onder had, schrok madame weer zo erg dat ze op het lipje is gaan staan van de ijzer...(ijzer zat nog los)

dus gat in dr hoef...Maar ja zal toch zowiezo zeggen dat die hoefsmit niet overal zn spullen moet laten slingeren??
en er op verdacht moet zijn dat een paard zomaar iets onverwachts kan doen???

Maar hij heeft verder niks voorgsteld..kwa betalen vee arts ...vond het ook een niet zo'n geweldige man dat zowiezo al niet,
maar mijn EIGEN hoefsmit had ontstoken polsen, (Dus uit nood hadden we een andere hoefsmit op de manege)
Maar vind het niet netjes, en vind ook dat de schuld bij hem ligt, ( hij had het ijzer er nog los onder hangen, en jaaa twijfel twijfel, wat ik ermee aan moet.)

Vee arts erbij, tegen ontstekingen, hoef,
maar nu zit ik met een groot dillema

Moet ik de hoefsmit hiervoor aansprakelijk stellen?? en hem bellen? en in overleg de rekening naar hem sturen?
of zelf betalen??

zit er nogal mee in mn maag,
en vind niet dat dit mijn FOUT is!

gaat om 85,- euro vee arts.
Laatst bijgewerkt door babet1991 op 17-08-10 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:47

Ik heb het ook een keer meegemaakt en mijn hoefsmid stelde toen het gebeurde metteen zelf voor om de kosten door te geven aan zijn verzekering. Dus zeker terugbellen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:49

zulke dingen kunnen er altijd gebeuren
en mocht de hoefsmid geen geweld of een ondeugdelijk product geleverd hebben kun je voor zover ik weet niets doen

wat ik je wel zou aan raden een andere smid te nemen (gezien ik het idee krijg dat jij je niet op je gemak voelt bij de man) en je paard makkelijker maken om dit evt de volgende keer te voorkomen

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:49

Nee, maar het heeft misschien ook te maken met de opvoeding van je paard. Het heeft niet per definitie te maken met de smid, als je paard gewoon onrustig kan die beste man ook niets aan doen. En smid is wel verzekert voor bepaalde dingen, maar tot hoevere weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Udo2001 op 17-08-10 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:50

Sorry.. maar vindt je reactie erg overtrokken..

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:50

weet natuurlijk niet hoe je financieel zit maar om dit bedrag had ik me nog niet heelveel druk gemaakt :j

maar ik vind wel dat je hem aansprakelijk mag stellen, risico van zijn vak denk ik dan maar :)

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:51

Hoi heb mn verhaal ff gewijzigd,(en de hoefsmit was niet erg lief voor de paarden, en er was van te voren al gezegd dat ze voor t eerst ijzers kreeg! want ze had nog nooit ijzer gehad...)
hoefsmit schoptte en sloeg;)

sporter

Re: Hoefsmit maakt fout en nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:52

hoefsmiD

Ik denk dat je geen kans maakt.

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:52

Bij mij was er wel een nagel van de hoefsmid blijven ronslingeren en deze was in de hoef terechtgekomen, met alle gevolgen van dien ...

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:54

misschien kun je het beste contact opnemen met Nederlandse Vereniging
van Hoefsmeden. deze kunnen je dan het beste verder helpen denk ik

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:55

Dan had je misschien voor een andere smid moeten kiezen. Je wist dus dat de smid niet vriendelijk is, dan had ik een ander gebeld. Ik heb ook eens problemen met een smid gehad, die had mijn paard voor het eerst laten beslaan door zijn hulpje (zonder mijn toestemming). Mijn paard is 2 maand kreupel geweest en hij heeft nog steeds een zeer gevoelige voet (en misvormd). Ik heb toender tijd de smid een brief gestuurd, maar ik had de kosten al tot 400 euro lopen. En die smid heb ik ook vaarwel gezegd.

beertje-93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:55

ik zal de hoefsmit opbellen. jij kan er tenslotte niks aan doen

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:57

Het paard is op de lip van het ijzer gaan staan als ik het goed begrijp, dus heeft dat niets te maken met rondslingerende spullen denk ik?
Want of er nu spullen rondslingeren of niet, dat heeft niets met het ijzer zelf te maken.

monica08

Je kan toch gewoon de hoefsmid even bellen en je verhaal doen en vragen hoe dit wordt afgehandeld ipv eerst allemaal mensen te gaan vragen hoe of wat nu..

capopjekop

Kun je mss op je spelling letten, ik moet nu vrij veel moeite doen om je tekst een beetje te kunnen volgen :)

Persoonlijk had ik er op het moment dat hij sloeg en schopte al iets van gezegd (als het niet terecht is). Volgens mij is dat van het hoefijzer gewoon een klunzig ongelukje.

Persoonlijk zou ik zoiets nieuws ook niet door een nieuwe smid laten doen, maar ik ben een beetje wantrouwig met nieuwe smeden. Maar ja dat is achteraf gepraat. Je zou de smid wel even kunnen bellen dat je het netjes zou vinden als hij de dierenartskosten op zich zou nemen (of zijn verzekering), al zou ik het zelf niet doen. Maar je kunt het altijd proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:58

Je kan hem opbellen en het verhaal/probleem (rustig) voor te leggen.
Misschien komt hij zelf wel met het voorstel de rekening van de DA naar zijn verzekering te sturen.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:59

Oo, en ik heb de hoefsmid zelf niet geregeld...
dit heeft de stal eigenaar gedaan,(Was het er niet mee eens heb ik ook gezegd....Maar toch toen ik kwam zaten er ijzers onder;)

(vriend was erbij toen mn paard ijzers kreeg ik niet, Had op dat moment een belangerijke afspraak, en stal eigenaar belde half uur voor smid kwam nog, dus erg LASTIG!;) )

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:01

babet1991 schreef:
Maar vind het niet netjes, en vind ook dat de schuld bij hem ligt, ( hij had het ijzer er nog los onder hangen, en jaaa twijfel twijfel, wat ik ermee aan moet.)

Waarom ligt de schuld bij hem?
Zoals ik begrijp was hij het ijzer er onder aan het slaan?
En wat hebben die rondslingerende spullen daarmee te maken?

Jij bent verantwoordelijk voor jouw paard.
Als jij het niet eens was met zijn manier van werken, had je moeten zeggen dat ie moest stoppen, en een andere smid moeten bellen..
Dat heb je niet gedaan.. dus je bent zelf mede verantwoordelijk voor het ongelukje.
Ook kan ik niet zien vanaf hier of je paard wel opgevoed is..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:05

babet1991 schreef:
Oo, en ik heb de hoefsmid zelf niet geregeld...
dit heeft de stal eigenaar gedaan,(Was het er niet mee eens heb ik ook gezegd....Maar toch toen ik kwam zaten er ijzers onder;)

(vriend was erbij toen mn paard ijzers kreeg ik niet, Had op dat moment een belangerijke afspraak, en stal eigenaar belde half uur voor smid kwam nog, dus erg LASTIG!;) )

Waarom laat je je paard dan wél beslaan door een hoefsmid die je helemaal niet wil? :? Heel raar..

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:05

zie mijn verhaal en lees;)

ten A : ik heb niet om die hoefsmid gevraagd..ik wilde drie week wachten tot mijn oude vertrouwde smid terug kwam!;)

ten B : ik Kwam op stal en toen zaten er zomaar ijzers onder zonder dat het afgesproken was!:(
en verder heeft ze niet gemeen gedaan ,

En nogmaals ik was er zelf niet bij, (was ik er maar bij geweest dat had een hoop ellende gescheelt)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:06

Dan zou ik eerst je staleigenaar er eens op aanspreken! Dat is toch geen afspraak? Wat zegt die er van?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:07

Dus jij bent er niet bij geweest en weet zeker je paardje niet gemeen heeft gedaan en dat het de schuld van de hoefsmid was??

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:08

Vind het maar raar om de hoefsmid gelijk te schuld te geven terwijl je er zelf niet eens bij bent geweest. Je weet niet wat er gebeurt is. En denk niet dat de hoefsmid er op zit te wachten dat iemand hem opbeld, weet niet eens wie je bent, en gelijk boos bent..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:09

een lastig ongeluk is het je kan hier niets mee
moet nu wel zeggen dat het verhaal wel steeds vreemder word

jou vriend was er bij ??
de stal eigenaar belde een half uur van te voren ?? (maar jij wist van niets)
jou paard was niet lastig ??
de smid was een nare man ??

nee hoe meer info je geeft des te minder denk ik dat je geen poot hebt om op te staan
Laatst bijgewerkt door rommulus op 17-08-10 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:09

babet1991 schreef:
zie mijn verhaal en lees;)

ten A : ik heb niet om die hoefsmid gevraagd..ik wilde drie week wachten tot mijn oude vertrouwde smid terug kwam!;)

ten B : ik Kwam op stal en toen zaten er zomaar ijzers onder zonder dat het afgesproken was!:(
en verder heeft ze niet gemeen gedaan ,

En nogmaals ik was er zelf niet bij, (was ik er maar bij geweest dat had een hoop ellende gescheelt)

In het begin zeg je toch dat er ijzers onder moesten?
En nu zeg je dat het niet de afspraak was?