Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
absoluut.
dus bij aankomst bij de ring ging ik naar mijn mede jurylid ik vroeg haar het e.e.a. deze was net begonnen als jury zijnde 
daffodil schreef:Zuid holland had heel veel juryleden uit Zuidholland zelf zitten terwijl Noord holland juist alleen maar juryleden uit Zuidholland en Utrecht uitgenodigd had. Tuurlijk kost het iets meer maar je zorgt er wel voor dat er eerlijker gepunt wordt en mensen niet rijden bij iemand uit hun eigen kring bijvoorbeeld!
Frantic schreef:Welke regio is dat Attitude? Want je eigen paard jureren moet je toch niet eens willen???
De kringselecties werden bij ons ook door buitenlanders gedaan, is misschien dus gewoon toeval dat je ze nu weer ziet
Lielle schreef:Attitude schreef:Tevens reed er zelfs een paard van het desbetreffende jurylid mee.
je mag voor zover ik weet geen paard jureren dat jouw eigendom is.
miep1979 schreef:Ik vond het een hele eer dat ik als 2 jaar actief zijnd jurylid uitgenodigd werd voor de kringkampioenschappendus bij aankomst bij de ring ging ik naar mijn mede jurylid ik vroeg haar het e.e.a. deze was net begonnen als jury zijnde
Men mag best kijken naar wat ervaring die juryleden opgedaan hebben, het hoeven geen oude knarren te zijn maar wel een beetje ervaring op zak vind ik een must bij het beoordelen van kampioenschappen
Attitude schreef:Maar ik weet dat ook Drenthe geen juryleden uitnodigt van een andere regio.
Attitude schreef:Klopt, maar toch gebeurd het toch.
Desbetreffende jurylid kreeg ook haar eigen lesklanten in de ring.
Mag ook niet, maar gebeurd toch.
En desbetreffend jurylid jureerde ook nog meerdere klasse's op de regio.
Attitude schreef:Wat mij dit jaar opvalt is dat er tijdens bepaalde regiokampioenschappen geen juryleden buiten de regio worden uitgenodigd.
Er zitten zelfs juryleden die de kringselecties hebben gejureerd tijdens de regiokampioenschappen te jureren.
Tevens reed er zelfs een paard van het desbetreffende jurylid mee.
Mijn vraag is: Hoe gaan jullie hiermee om, als jullie als jurylid zijnde, toch wordt gevraagd om tijdens de regiokampioenschappen van je eigen regio te komen jureren.
daffodil schreef:Ik verbaas me daar elke keer weer over dat er blijkbaar vanuit de KNHS niet opgelegd wordt dat het verplicht is om jury's uit een andere provincie uit te nodigen.......
Zuid holland had heel veel juryleden uit Zuidholland zelf zitten terwijl Noord holland juist alleen maar juryleden uit Zuidholland en Utrecht uitgenodigd had. Tuurlijk kost het iets meer maar je zorgt er wel voor dat er eerlijker gepunt wordt en mensen niet rijden bij iemand uit hun eigen kring bijvoorbeeld!
Ik ben voorstander hoor! Overigens hanteert mijn eigen kring zelfs dat je niet binnen je eigen kring mag jureren, dat is wel wat overdreven moet ik zeggen. Vervolgens rijden die mensen dan op een kampioenschap en daar mag het ineens wel!
CharleyT schreef:Misschien moeten we ons er niet druk over maken. Of je nu in je eigen Regio of daarbuiten jureert maakt weinig uit. Meer in de beleving van sommige combinaties. Zodra je subtop en hoger rijdt kom je steeds dezelfde juryleden tegen. Sterker nog, kaderleden zoeken de wedstrijd op waar de Kentuckyjuryleden zitten.
Fitzroy schreef:Het zegt ook niet alles of mensen uit dezelfde regio komen.
Natuurlijk is het netter van niet. Maar als ik mezelf als voorbeeld neem, ik word ook vaak gevraagd in een andere regio te jureren dan waar ik woon. Ook jureer ik daar op de regiokampioenschappen en vaak heb ik die combinaties dan al eerder gezien.
Dat kun je toch niet voor zijn, zeker niet als je met 'grensgevallen' te maken hebt die vlakbij andere regio's zitten.
Attitude schreef:Klopt, je hebt idd te maken met grensgevallen.
In dat opzicht zou er misschien een lijst bijgehouden moeten worden.
Ook wie er al in de voorgaande jaren op een regio heeft gejureert bijvoorbeeld.
Zodat er genoeg roulatie is.
Attitude schreef:Je hebt wel een punt Charley, maar kan je nog wel objectief punten als je combinaties al meerdere malen in de ring hebt gehad, en andere helemaal nog niet.
Hoe blanco je er ook plaats neemt, je hebt bepaalde combinaties al eerder gezien en kent het beeld dus al.
KarinvdM schreef:Attitude schreef:Je hebt wel een punt Charley, maar kan je nog wel objectief punten als je combinaties al meerdere malen in de ring hebt gehad, en andere helemaal nog niet.
Hoe blanco je er ook plaats neemt, je hebt bepaalde combinaties al eerder gezien en kent het beeld dus al.
Ja, maar dat geldt voor iedere wedstrijd...