Opstapkrukje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opstapkrukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:27

Waar kun je die nou eigenlijk kopen :=
Ik ben namelijk maar 1.55m, maar ik heb nu een gigantisch leuk bijrijdpaard gevonden ( *\o/* *\o/* :') ), alleen deze zit zo rond de 1.70.
2 jaar geleden heb ik een klein foutje gemaakt tijdens het opstappen, waardoor ik mijn knieschijf uit de kom draaide en 3 weken gips volgde. Daardoor gaat het niet zo heel makkelijk meer _O-
Nou gebruikte ik altijd de techniek om de beugels langer te doen en dan op te stappen, en op het paard de beugels weer goed te doen, máár:

1. Paard vind halthouden nogal lastig :') Dus dat gaat niet zo makkelijk om te paard de beugels nog te verstellen.
2. De beugelriemen moeten omgeslagen worden omdat ze anders te lang zijn, en dat gaat al helemaal niet zo makkelijk :))

Nou geeft het niet als het de komende tijd nog moet met hulp van de grond, maar over een tijdje moet ik gewoon zelfstandig dat paard gaan rijden en dan is het wel zo makkelijk dat ik er gewoon zo op kan stappen met mijn beugels al op maat.

Maar waar kun je nou goede, niet al te dure opstapkrukjes kopen? De ruitersportzaak waar ik normaal naartoe ga is nu helaas dicht vanwege verbouwing, en volgens mij hebben ze ze daar ook niet....

Alvast bedankt :)

amaretto20

Re: Opstapkrukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:28

kerkaert themse

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:29

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:46

Als je oefent is het binnen no-time geen probleem meer. :)
Ikea-Kruk is de beste. Heb er wel 3 op stal staan.. :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:53

Chaos, dat kan ze niet meer vanwege een enkelblessure :) . Om dezelfde reden gebruik ik al jaren een opstapblok of krukje. Komende week ga ik even een nieuwe kopen bij Ikea, en dan ook meteen maar eentje voor thuis :)) .

Baileys_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:09

goed idee zeg dat ikea ding! ik ga er ook maar een aanschaffen, is altijd handig.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:12

Ikea heeft inderdaad een hele goede! Al je een beetje handig bent kan je zo'n ding ook zelf in elkaar timmeren. Op stal hebben we een Ikea Look-a-Like

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:17

Ik zweer ook bij het Ikea trapje :D
Hij is lekker stevig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:18

Gwen schreef:
Chaos, dat kan ze niet meer vanwege een enkelblessure :) . Om dezelfde reden gebruik ik al jaren een opstapblok of krukje. Komende week ga ik even een nieuwe kopen bij Ikea, en dan ook meteen maar eentje voor thuis :)) .

Oefent met het stilstaan van het paard bedoelde ik. }:0

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:19

Ja hier ook Ikea, op de verpakking staat dat ie niet gelakt mag worden, toch gedaan omdat ie altijd buiten staat. Tis echt een supersterk ding en had m laatst mee op buitenrit achter in de auto.
Loopt je paard een stukje door dan is er zo'n handig gat in het krukje zodat je hem snel mee neemt richting zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 15:38

Chaos schreef:
Gwen schreef:

Dan nog is het een probleem met omslaan van de beugelriemen...

Maar ik zal zeker eens kijken :j Ikea is hier wel redelijk ver vandaan, maar wie weet moeten we er nog zijn voor het een of het ander :)
Temse is trouwens niet zo heel ver hiervandaan zie ik :)

Bedankt!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:01

Chaos schreef:
Ah, babylonische spraakverwarring :+ .

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:58

in themse zijn ze rond de 11/12 euro super fijne opstapjes

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:04

Citaat:
Dan nog is het een probleem met omslaan van de beugelriemen...

Maar ik zal zeker eens kijken :j Ikea is hier wel redelijk ver vandaan, maar wie weet moeten we er nog zijn voor het een of het ander :)
Temse is trouwens niet zo heel ver hiervandaan zie ik :)

Bedankt!

Ja dat snap ik ook niet. Hoe omslaan van je beugelriemen? En waarom? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:05

Zeg maar, de beugelriem om de beugel slaan, en dan vastmaken op het kortste gaatje. Daarmee zijn ze weer net iets korter en dat is precies mijn maat ;) Want alleen op het kortste gaatje zijn ze nog net te lang. Maar dat gaat dus alleen als je ernaast staat, dus moet dat vóór het rijden al gebeuren...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:07

Ja, maar als je dat krukje hebt dan hoef je dat toch niet meer te doen? Dan kunnen ze gewoon zo blijven zitten? Dat krukje is best hoog, dan hoef je ze niet langer mee te doen?

Of begrijp ik het probleem nu nog niet.. :+ ?

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:08

Bizzybijtje schreef:
Zeg maar, de beugelriem om de beugel slaan, en dan vastmaken op het kortste gaatje. Daarmee zijn ze weer net iets korter en dat is precies mijn maat ;) Want alleen op het kortste gaatje zijn ze nog net te lang. Maar dat gaat dus alleen als je ernaast staat, dus moet dat vóór het rijden al gebeuren...

Een slag in de beugel doen? Dat kan toch ook als je er op zit? Even oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:11

Chaos schreef:
Ja, maar als je dat krukje hebt dan hoef je dat toch niet meer te doen? Dan kunnen ze gewoon zo blijven zitten? Dat krukje is best hoog, dan hoef je ze niet langer mee te doen?

:? Nee volgens mij niet.

Kijk: De beugelriemen zijn eigenlijk te lang voor mijn korte pootjes. Oke? :')
Dus als je een slag in de beugel doet (dat was het ja) dan zij ze net wat korter en kan het wel.
Maar om op te stappen moeten de beugels juist wat langer, zodat ik er vanaf de grond wél bij kan ;)
Maar als ik op een krukje sta, kan ik gewoon opstappen met mijn beugels al op maat :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:12

Alsjeblieft gebruik GEEN opstapkrukje!!
Mijn verzorgpaard heeft hierdoor bijna een been gebroken,
ik stapte op, hij wou niet stil blijven staan stapte op zei is in het IKEA-KRUKJE gaan staan, is aan het rennen gegaan krukje bleef nog een minuut aan zn benen hangen gelukkig brak het krukje!
Hij door gaan rennen alle paarden aan het rennen uit de les iedereen er af gevallen 2 mensen gebroken arm.
Dus PAS OP
Alsjeblieft!!
Koop dan liever zon plastic ding waar je paard niet in vast kan komen te zitten!

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:14

die van themse is plastic speciaal voor paarden
nooit geen last mee , ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:17

Ik zal eerst eens oefenen met te paard de beugelriem omslaan, dan kijk ik wel of ik er nog een koop :j Bedankt!

Maar ik ga sowieso wel een keer naar Temse, wist niet dat er dichtbij nog een ruitersportzaak zat! :)

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:18

Bizzybijtje schreef:
Ik zal eerst eens oefenen met te paard de beugelriem omslaan, dan kijk ik wel of ik er nog een koop :j Bedankt!

Maar ik ga sowieso wel een keer naar Temse, wist niet dat er dichtbij nog een ruitersportzaak zat! :)

Zo'n paardenkrukje is idd verstandiger ;)

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:18

Bizzybijtje schreef:

ja maar meeste dingen zijn best aan de prijs maar de krukjes zijn heel fijn ;)

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:20

Daissos4 schreef:
Alsjeblieft gebruik GEEN opstapkrukje!!
Mijn verzorgpaard heeft hierdoor bijna een been gebroken,
ik stapte op, hij wou niet stil blijven staan stapte op zei is in het IKEA-KRUKJE gaan staan, is aan het rennen gegaan krukje bleef nog een minuut aan zn benen hangen gelukkig brak het krukje!
Hij door gaan rennen alle paarden aan het rennen uit de les iedereen er af gevallen 2 mensen gebroken arm.
Dus PAS OP
Alsjeblieft!!
Koop dan liever zon plastic ding waar je paard niet in vast kan komen te zitten!

Dat is een kwestie van het krukje ver genoeg van je paard afzetten, en alleen gebruiken als je je paard gecontroleerd weg kan laten stappen lijkt me :) .

Overigens: Ook in een plastic ding kan je paard vast komen te zitten, mogelijk heb je daar scherpere randjes aan dan bij hout.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:21

Bizzybijtje schreef:
Chaos schreef:

:? Nee volgens mij niet.

Kijk: De beugelriemen zijn eigenlijk te lang voor mijn korte pootjes. Oke? :')
Dus als je een slag in de beugel doet (dat was het ja) dan zij ze net wat korter en kan het wel.
Maar om op te stappen moeten de beugels juist wat langer, zodat ik er vanaf de grond wél bij kan ;)
Maar als ik op een krukje sta, kan ik gewoon opstappen met mijn beugels al op maat :)

Ja okee, dan begreep ik het goed maar snap ik nog het probleem niet. Als je een krukje koopt is het probleem dan tohc opgelost? :)