Rijbroek met of zonder zitvlak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Rijbroek met of zonder zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 16:35

Ik hoorde laatst van iemand, dat als je altijd met rijbroek met zitvlak rijd, je niet goed meer (goed) kunt rijden met een rijbroek zónder zitvlak? (Qua goed zitten ed.)
Dit leek mij dus onzin, omdat je een goede zit hebt, of niet.
Ik rijd zelf altijd met zitvlak, omdat mijn rijbroeken anders altijd veelste snel kappot gaan.

Ik was dus eigenlijk wel benieuwd wat Bokt hiervan vond?

xJamie_

Re: Rijbroek met of zonder zitvlak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:42

Ik heb zelf ook rijbroeken mét zitvlak omdat mijne anders ook te snel kapot gaan. Maar mijn vriendin heeft beide en die merk eigenlijk geen verschil zegt ze.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:43

ik heb ook beide, zit met zitvlak wat steviger en het slijt wat minder snel. Maar met mijn houding merk ik geen verschil.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 16:44

Ja, ik dacht ook dat er niet echt verschil moest zijn. Maar we hadden er nogal een discussie over, dus ben benieuwd naar wat anderen er van vinden!

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:51

dat ligt er bij mij dus aan wat voor zadel. ik heb tot een jaar terug altijd met supergladde rijbroeken gereden, op gladde zadels. no problem.
nu rij ik sinds een jaar ofzo met bijna alleen maar zitvlakken en als ik dan eens een oude broek aandoe en ik zit op zo'n glad zadel dan blijf ik in de bocht nog niet eens zitten :+ :+ nouja. bij wijze van dan.
maar op een wintec ofzo heb ik er helemaal geen last van dusja..

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:55

Ik heb ze allebei maar toch pak ik meestal die met leren zitvlak. Vind ik zachter voor mijn billen zitten :D

Qua houding merk ik nauwelijks verschil, met leren zitvlak zit ik misschien iets beter omdat deze wat stroever is maar het verschil is echt minimaal..

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:01

Inney schreef:
Ik hoorde laatst van iemand, dat als je altijd met rijbroek met zitvlak rijd, je niet goed meer (goed) kunt rijden met een rijbroek zónder zitvlak? (Qua goed zitten ed.)
Dit leek mij dus onzin, omdat je een goede zit hebt, of niet.
Ik rijd zelf altijd met zitvlak, omdat mijn rijbroeken anders altijd veelste snel kappot gaan.

Ik was dus eigenlijk wel benieuwd wat Bokt hiervan vond?
Niet meer goed kunnen rijden door een zitvlak? Dat lijkt me onzin :\ ;)

Zelf rijd ik ook mét zitvak. Eerder reed ik zonder zitvlak, maar deze broeken kregen eerder slijtage (de stof werd dunner bij wrijfvlakken).
En om eerlijk te zijn vind ik de rijbroeken met zitvak mooier, vooral als het zitvlak een andere (donkere) kleur heeft O:) Maar dat is persoonlijke smaak.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:03

Klopt, ik vind ze ook mooier, en ze zitten fijner, en ze gaan veeel minder snel kappot.

Met minder goed rijden, bedoel ik een minder goede zit hebben. :) Omdat je dan, volgens haar, 'het gewend bent dat de rijbroek het werk doet'.... ;)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:05

Wat een onzin. Als je een rijbroek met zitvlak fijn vind dan met zitvlak toch. Ik vind het super zitten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:13

Wietse: Ja, dat vond ik dus ook, maar zij dus blijkbaar niet :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:30

'Een rijbroek die het werk doet' Waar kun je die kopen? :')

Angelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:39

Ik rijd al jaren zonder zitvlak ! Nooit problemen gehad. Sinds kort rijd ik met zitvlak en ik moet eerlijk zeggen dat dit ook heel lekker zit. :D Nu is dit wel een stretchbroek dus zit erg comfortabel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:41

Ik kan juist niet rijden met een zitvlak.Plakt zo rot aan je zadel en ik rij me er op door....

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:46

Ik merk eigenlijk geen verschil :P Behalve dat mijn broeken zonder zitvlak sneller verslijten :+

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:50

mijn eerste reactie is eigenlijk: rijbroek zonder zitvlak, zijn dat geen lange chaps?? :')

maar je bedoelt dus, lederen zitvlak?
ik verkies rijbroeken zonder lederen zitvlak. vind dat veel aangenamer zitten en ik geraak met lederen zitvlak bijna niet op mijn paard omdat beenbeweging erg belemmert wordt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:30

Ik rijd altijd met zitvlak, en als ik eens met één rijd zonder dan heb ik geen problemen hoor :D
maar ik houd het bij mét zitvlak, zit veel lekkerder :D

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:17

Eigenlijk merk ik ook geen verschil , maar qua steviger zitten verschild het nog wel..Met doorzitten vind ik een rijbroek met GOED leren zitvlak net wat beter rijden..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:23

Ik heb altijd een rijbroek met zitvlak, anders is het zo bloot van achteren. :+
Nee ik rij niet met leren of kunstleren zitvlak, vind het helemaal niet prettig zitten.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:24

Hallo,

Ik heb een hele tijd gereden mét lederen zitvlak. Ik moest echt wel even wennen toen ik een rijbroek aan had zónder. Voor je zit maakt het inderdaad niet uit, alleen moest ik er aan wennen dat het zadel in een keer zo glad was :+ . Maar dat wende wel snel. Ik rij nu alleen nog maar zonder lederen zitvlak, want het irriteert me nu verschrikkelijk. Vind het nu veeel te stroef op mijn zadel. Acht het is maar wat je gewend bent.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:32

Ik rijd liever zonder (kunst) lederen zitvlak.
Er werdt mij ooit een lederen zitvlak aangeraden omdat je dan wat "beter"in je zadel zou blijven zitten.
Nou ik merkte er niks van vond vond het hooguit stoef en "plakkerig'aan het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:33

Dat is idd onzin ik heb zowel broeken met als zonder zitvlak en merk geen verschil :)

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:11

Gooya schreef:
Hallo,

Ik heb een hele tijd gereden mét lederen zitvlak. Ik moest echt wel even wennen toen ik een rijbroek aan had zónder. Voor je zit maakt het inderdaad niet uit, alleen moest ik er aan wennen dat het zadel in een keer zo glad was :+ . Maar dat wende wel snel. Ik rij nu alleen nog maar zonder lederen zitvlak, want het irriteert me nu verschrikkelijk. Vind het nu veeel te stroef op mijn zadel. Acht het is maar wat je gewend bent.

Dat heb ik dus ook, had eerst altijd broeken met lederen zitvlak. En nu heb ik broeken zonder lederen zitvlak en dit zit veel beter.
De oude broeken die ik heb doe ik dus niet meer aan omdat die inderdaad zo stroef zijn door dat lederen zitvlak. :))

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:15

Ik rijd altijd zonder zitvlak..

ik vind dat gewoon niet fijn zitten.
Maar dat je dan beter blijft zitten vind ik grote onzin :o

pien80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:15

Ik rijd altijd met broeken zonder lederen zitvlak, vind ik veel prettiger. Met zitvlak heb ik het gevoel dat ik vastgeplakt zit.
Ik denk niet dat je zit er beter of slechter door wordt.

Ramona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:58

ik heb zowel rijbroeken met lederen zitvlak als zonder lederen zitvlak en ik merk wel degelijk verschil. Mijn houding of mijn zit veranderd er niet op, maar ik glij wel meer in mijn zadel met een rijbroek zonder lederen zitvlak. Voor mijn gevoel zit ik minder goed (lees: beweeglijker), maar voor het oog is het niet te zien, zo is mij verteld (ja, ik heb het namelijk nagevraagd bij anderen).
Ik vind het met lederen zitvlak fijner rijden, maar dat ligt meerendeels aan mijn zadel, die is eigenlijk iets te groot voor mij, waardoor ik iets meer speling heb en ik zelf vind dat het plaatje beter kan.