Ik sta al 11 jaar op dezelfde stal. Ben ik bezit van een oude welsh-pony. De pony kan nu al jaren niet meer zonder masker in de weide dat gaat geheid fout.
De staleigenaar weet dit
Nu is het zo dat de staleigenaar liever ergens anders zijn geld verdient dan op stal te blijven dus zo nu en dan zijn er meiden die de paarden buiten zetten en ook mesten.
De vrouw van de stalhouder zet vaak de paarden buiten iig de mijne omdat die met die van haar samen staat. Nu was deze dus gister ook niet aanwezig. Ze reageerd ook helemaal niet op mijn sms.
Effin jullie raden het al jawel pony buiten gezet zonder masker en het is compleet foute boel. Zijn hele oog is ontstoken en hij heeft een joekel van een zwelling. Gister begon het ook nog te etteren.
Ik woon tever weg van stal af om 2x te gaan kijken en de mensen waar ik mee omga ook. Vandaag ga ik wel ff kijken tijdens mijn werk.
Het zit me dwars ik praat al maanden niet meer met de stalhouder omdat ie me heeft uitgescholden maar gister moest ik..Ik riep nog hij kan verdomme niet zonder masker de weide in waarop ie zei Ja dat weet ik ...maar er iets aan doen
en hij wist ook niet wie de paarden buiten had gezet..hij zal hier zeker niet achteraan gaan en ook de meiden niet op aanspreken van deze grote stomme foutHet ergste van alles is nog dat dat masker gewoon voor zijn stal ligt of hangt aan een halstertouw
Maar goed ik ben beetje in paniek want is een flinke infectie en ik heb al gemerkt dat hij die niet meer zo goed kan verwerken
Maar mijn vraag kan iemand aansprakelijk stellen zo ja hoe doe ik dat dan?

Toch meer dan voldoende redenen om op zoek te gaan naar een andere stal lijkt me.
Maar is het niet beter om een ander plekje te zoeken? Ik vind t niet echt normaal klinken dat je uitgescholden wordt en de gezondheid van je paard lijdt eronder... 
lekker krom