Wedstrijdsecreatariaten die niet of erg laat reageren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Wedstrijdsecreatariaten die niet of erg laat reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:32

Ik heb het nu al een aantal keren meegemaakt. Zal een voorbeeld geven.

Via email word ik benaderd of ik een wedstrijd wil komen jureren. Ik reageer bijna altijd binnen twee dagen, zo ook bij deze wedstrijd. Ik heb toegezegd te komen, heb daarvoor een andere wedstrijd nee moeten verkopen, die het ook vroeg voor die datum, en twee op een dag doe ik niet. Vervolgens hoor ik even niets meer. Pas na een kleine week krijg ik een mailtje dat ze genoeg juryleden hebben en me niet meer nodig hebben. Het taalgebruik was nou ook niet echt zoals het hoort. Veel taalfouten, geen aanhef of een simpel hoi, je/jij i.p.v. u (waar ik op zich niet veel moeite mee heb, maar ze weten niet wie ze mailen, dan is u wel zo netjes).

Ik vind dat allemaal niet netjes. Ik moet een vereniging teleurstellen omdat ik een andere toezeg, en vervolgens hoor ik daar pas laat van dat ik niet meer hoef te komen. Dan had ik die andere geen nee hoeven verkopen... Ik bedenk me nu dus wel twee keer voordat ik weer die vereniging toezeg te komen...

daffodil

Re: Wedstrijdsecreatariaten die niet of erg laat reageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:37

Zo'n vereniging krijgt dat dan ook van mij als antwoord, heb je dat ook gedaan? Anders leren ze het nooit namelijk......

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:40

Ja, ik heb een antwoord gestuurd dat ik deze gang van zaken niet fatsoenlijk vind, maar daar heb ik vervolgens ook geen antwoord meer op gekregen...

paardsoepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:59

Zoiets maak ik ook regelmatig mee. Vooral als ik via juryplatform benaderd wordt. Volgens mij schrijven veel secretariaten heel veel jury's tegelijk aan en wie het eerst reageert, wordt ingepland. Als je mazzel hebt, geven ze dat nog door, maar soms hoor je helemaal niets. Heb nadat het 4x in 1 maand voorkwam dat ik aangaf dat ik komen jureren en ze ineens al iemand anders hadden, maar weer eens gereageerd dat dit voor juryleden niet te doen is. Dat ze beter 1 voor 1 juryleden kunnen bellen, zeker als we het over een wedstrijd hebben die pas over 2 maanden plaatsvindt! Dan kun je meteen je agenda erop nakijken of afspreken dat je later op de dag terugbelt. Laatst zag ik dat er 10 juryleden tegelijk in CC stonden, dan reageer ik dus al niet meer. Ik vraag ook altijd eerst een definitieve bevestiging op de mail, zodat het ook echt vastligt. Maar je hebt gelijk, het is niet fatsoenlijk...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 14:10

Eva_h, deze was ook via juryplatform volgens mij, met een lijst van tig juryleden in de cc. Ik vraag ook altijd een bevestiging terug, die kreeg ik ook niet. Zo'n vereniging krijgt van mij nee te horen als ik weer benaderd word, dan zoeken ze maar een ander...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:40

Ik was door een CC uit de buurt in april gevraagd om in juli te jureren. Ik zit daar elk jaar. Niks gehoord dus ik mailen. Geen reactie. Ik heb een paar keer gebeld maar steeds voicemail. Ik denk dat ik mooi een streep door hun zet en de eerst volgende keer dat ik bij hun start dan meld ik wel even dat dit geen stijl vind. Ik had meerdere aanvragen voor die dag en heb dat allemaal af kunnen zeggen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:48

Precies Caro, anderen worden gedupeerd omdat 1 vereniging verzuimt te reageren. Slechte zaak hoor!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:50

Normaal zijn ze heel netjes en ik kom er al een paar jaar maar dit vind ik niet netjes..
Omdat ik er ook ieder jaar start ga ik er wel wat van zeggen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:43

Ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt, dat ik diverse juryleden heb aangeschreven maar dat ik van 75% geen reactie heb gekregen. Ik hoop maar niet dat die mensen nu denken dat ze wel moeten komen jureren, aangezien ik de juryleden die wel gereageerd hebben en konden komen, al heb ingepland en een bevestigingsbrief heb gestuurd.

Maar was TS zegt, ik vind het zeer onfatsoenlijk om niet meer te reageren en als ze dan wel reageren om het dan op die manier te doen.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:53

Als ik geen reactie krijg als ik data heb doorgegeven dat ik kan, dan zeg ik tegen een andere vereniging die alleen mij mailt/belt geen nee. Je leert er inderdaad wel van.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:06

Ik heb bijna hetzelfde gehad, de week voor de wedstrijd nog 2 keer contact gehad, ze vroegen of ik een andere tijd kon, ja hoor prima.
Nou tot zaterdag dan, en dan vrijdagmiddag opbellen dat ze me toch niet nodig hebben omdat ze een paar M1 combinaties erbij hadden en ik deze niet mag jureren. Had dit nog gemeld eerder de week. En eigenlijk kwam ik van te ver weg zodat hun kosten zouden oplopen. Deze vereniging in lelystad hoeft mij dus niet meer te bellen, je houd ergens rekening mee en heb ergens anders nee moeten zeggen en dan gaan ze zo met je om. Daar leen ik me niet voor hoor. En dan achteraf een vaag mailtje sturen met de reden, een slecht opgestelde mail met Hoi etc..... Beetje jammer dit soort dingen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:43

Wat slordig zeg. Emails gericht aan meerdere juryleden reageer ik niet op, persoonlijke mails probeer ik nog dezelfde dag op te reageren.

Ik heb een jureerafspraak op 7 november moeten afzeggen, mailtje gestuurd maar geen antwoord op gehad.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:14

We hebben een algemeen mailadres dat door ons secretariaat wordt gebruikt. Niet iedereen kijkt even actief en frequent in zijn mapje waardoor er soms wel iets niet goed gaat of het een paar dagen duurt voor je reactie krijgt (over en weer).

Overigens is het best lastig gebleken op een goede manier via mail te communiceren. Er zijn inderdaad veel juryleden die alleen bij de aanvraag al de wedstrijd in de agenda zetten maar dus niet even bevestigen dat ze ook kunnen. Of juist verwachten dat ze een bevestiging krijgen van ons dat ze ook werkelijk in de planning staan. Best lastig soms.

Ik vind het niet acceptabel om maar lukraak een lijst met mensen aan te schrijven en dan te kijken wie reageert.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:18

Ik word helaas ook regelmatig benaderd met zulke mails .......
Als ik een antwoord krijg dat ze inmiddels voorzien zijn verzoek ik hen in de toekomst alleen een uitnodiging te willen ontvangen wanneer dit ook echt nodig is, aangezien je toch best wel wat moeite doet, kijken of je kan, alvast vrij reserveren met potlood in je agenda e.d. wellicht zelfs andere rijverenigingen NEE verkopen om dan vervolgens te horen te krijgen dat je aanwezigheid niet meer gewenst is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:58

Yetjes, het moet inderdaad wel een beetje van twee kanten komen. Meestal* bel ik zodat ik even een beetje aan kan voelen 'wat voor vlees we in de kuip hebben' en dan stuur ik een bevestiging. Sommige juryleden sturen dan een kort antwoord terug om aan te geven dat ze de boel in orde hebben ontvangen, sommigen echter niet en dan word ik soms ook een beetje nerveuzig :D. In de week voor de wedstrijd heb ik altijd nog bel- of mailcontact met de jury om overal een duidelijke, concrete klap op te geven. Meerdere jury's benaderen per email doe ik niet, omdat ik dan zelf de draad kwijt raak. Ik bel en maak aantekeningen op de lijsten (ik zit bij een snijpunt van 3 provincies en gebruik dus al die lijsten).

*)soms kan het wel per email afgehandeld worden, maar dat is meestal met jury's die ik al ken

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:07

Het lastige is dat je hierdoor vaak dezelfde juryleden hebt, omdat je op een gegeven moment weet wat je aan elkaar hebt. Dat snap ik wel en is ergens logisch, alleen vind ik het (ook als ruiter) leuk als er verschillende mensen komen. En lijtk me als jurylid ook leuk(er).

En dat bellen doen we ook. Helaas lop-en de telefoonrekeningen van onze commissieleden nogal eens op door dit soort dingen en is het prettig als je eea via mail kan afhandelen (ook ivm eventuele overdracht als er een keer iemand niet is oid).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:09

Ik heb er ook totaal geen moeite mee om e.e.a. via mail af te handelen, maar dat kan fatsoenlijk. Normale beleefdheidsvormen, fatsoenlijk Nederlands, en geen onpersoonlijke mail naar een hele berg tegelijk.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:14

Je hebt gelijk kleinvosje.

Helaas hebben we een dame bij ons in de commissie die al iets ouder is en niet zo ontzettend bedreven met de pc. Zij typt zulke mails naar iedereen (mn leden). Geen aanhef, geen hoofdletters en leestekens, dat soort zaken. Ik erger me er aan, maar aan de andere kant zijn we verschrikkelijk blij met al het werk dat ze verricht. We hebben dit al eens besproken, maar verbetering komt er niet. Ze wil op dit vlak gewoon niet veranderen vrees ik. Om die reden proberen we de communicatie met juryleden ook door iemand anders te laten doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:15

Yvetjes, ik probeer juist ook nieuwe onbekende talenten uit te nodigen voor het jureren. Soms is dat niet heel gemakkelijk, ik maak dus ook mee dat ik na 3 emails nog geen reactie heb en dan zoek ik wel weer verder.

Kleinvosje, dat ben ik met je eens hoor, het kan heus netjes.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:16

Dat zou ik dan ook doen inderdaad. Het is natuurlijk fijn dat ze zoveel werk verzet, belangeloos, maar ik vind dat communicatie toch wel erg belangrijk is, zeker naar juryleden toe. Zonder jury geen wedstrijd zeg maar...

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:56

Vindt persoonlijk niet erg om via de mail uitgenodigd te worden, mits alle informatie mbt de wedstrijd erin vermeld staat. Ik reageer altijd binnen enkele uren zodat ze bij nee op zoek kunnen naar een ander. Maar misschien een tip voor verenigingen: check Juryplatform voor juryleden, zie je gelijk of een jurylid op betreffende data beschikbaar is of niet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:06

Chant, daar ben ik het niet helemaal mee eens, niet iedereen houdt dat even goed bij, dan kan er staan dat ze beschikbaar zijn, maar dat is dan helemaal niet zo.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:09

Kim, dat vindt ik dan slordig van de juryleden, registreer je dan niet op dit platform. Ik gebruik het wel en het is zeer handig in gebruik, zet het ook nog altijd in mijn outlook agenda en dan 12 uur voor de wedstrijd krijg ik een "pling".
Als we het allemaal makkelijker voor elkaar maken dan is het voor juryleden duidelijk en voor verenigingen ook en dat scheelt weer een hoop tijd en soms geld voor beide partijen....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 20:13

Ik heb me ook geregistreerd, maar niet met de achterliggende gedachte er intensief gebruik van te maken. Meer voor de info over overleg met KNHS e.d. Ik kijk er niet dagelijks op, zelfs niet wekelijks. Ik moet al op drie agenda's noteren waar ik wanneer ben, ik blijf bezig. Vind het agenda systeem van juryplatform ook niet ideaal, het is erg traag en niet handig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:36

Idd Kleinvosje, ik vind de agenda van juryplatform ook niet echt handig.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een van die juryleden ben die daar zijn agenda niet heel goed bij houdt.