Welke jas(sen)hebben jullie allemaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke jas(sen)hebben jullie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:55

Vandaag was ik even bij Divoza :=
Onder andere voor een singel.
Er was behoorlijke opruiming,dus even gesnuffeld bij de jacks/jasjes.

al jaren zoek ik fijne jasjes om in te paardrijden.
Ik heb nu een softshell jackje meegenomen van Regatta en een dikke fleecetrui,ook van Regatta.
Maar daar heb ik niks aan als het giet van de regen,of als het -10 graden wordt..

Eigenliujk zou je als ruiter wel 4 verschillende jassen kunnen kopen,voor alle weersomstandigheden(tenzij je op pension staat met een binnenbak)

:+

welke jas(sen)hebben jullie?

mistid

Re: Welke jas(sen)hebben jullie allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:15

Ik heb 2 winterjassen (bomber) van Kingsland, 2 zomerjassen van Kingsland, en een met fleece gevoerde softshell van Dare2Be.

Ik heb mijn donkerblauwe winter Kingsland bijna ook aan (nu ook terwijl ik binnen zit := ), zelfs midden in de zomer (wanneer de mussen dood van het dak vallen := ). Vind dat zo'n fijne jas en is het geld meer dan waard.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:21

2 winterjassen (1 kingsland) 3 zomerjassen (1 regatta, 1 kingsland) en een bodywarmer.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:22

Regen jas + twee versleten truien _O- Waarom veel geld aan uitgeven als het makkelijk kan.. Hoef geen jongens te versieren op het paard :')

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:27

Omdat mijn paard een regenjas niet leuk vind :P En ik vind een regenjas ook niet lekker rijden ;) En veel geld uitgeven hoeft niet bestaan ook leuke aanbiedingen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:29

Hahaha,ja okee ik hoef ook niemand te versieren...
Maar vind het toch best lastig een fijne jas te vinden.

Softshell wilde ik al erg lang,ideaal voor lente en frisse najaarsagen..

De enorme dikke fleece kan met koud droog weer ook prima.

Maar iets dat én warm,maar niet té warm is,én waterdicht...dat zoek ik nog.
Met kingsland heb ik ook nog in mn handen gestaan...misschien wordt dat wel mijn winterjas.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:31

hehe, met die instelling reden ik vroeger ook, en dat is nog geen 10 jaar geleden. Als ik zie wat voor spul je nu allemaal kan krijgen? herehemeltje, en die prijzen?. Ik had een waxjas, heelrijk stinkding :) zag er niet uit maar ik had het nooit koud.. wat koste dat toen? 50 gulden ofzo? Ben weer aan het rijden dus moest naar de ruitersport winkel maar ik kan er niet over uit hoor.. caps met glitters?..Wel vind ik het leuk om die bommerjack achtige jasjes te zien :) die zijn nog wel geinig.

ZusJacobs schreef:
Regen jas + twee versleten truien _O- Waarom veel geld aan uitgeven als het makkelijk kan.. Hoef geen jongens te versieren op het paard :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:31

Ik heb een gaastra jack, die is lekker warm maar niet te dik om mee te rijden. Die is ongeveer hetzelfde als mijn kingsland. Bovendien kan ik mijn kingsland openritsen onder de oksels, dat scheelt ook voor de warmte :P Voor de rest rij ik graag in een fleecevest en in de zomer heb ik aan wat uitkomt of als het regent een dun zomerjasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:33

Ik heb gewoon bij de aktiesport een ski-jack gekocht.
Niet te dik, bij koud weer lekker warm, maar ook prima te dragen met wat warmer weer (heb 'm vorige week met de regen nog aan gehad). Wind en waterdicht (ook tegen een flinke hoosbui :P).

Ideaal (en ook een stuk goedkoper)!

Verder rij ik met een vestje of fleecevest en als het nu regent soms nog met mijn ski-jack. :+
Ben ook nog altijd opzoek naar een hele dunne waterdichte jas (regenjassen overleven geen regenbui bij mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:35

ja,dat zoek ik dus ook..die dunne waterdichte...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:37

Je kan idd beter een dunne jas hebben, daar kan je dan nog een dik vest onder doen als het nodig is :j

Ski- en outdoorjacks zijn vaak ook super, kan je het beste kopen tegen de lente, zijn ze overal in de aanbieding :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:40

die zijn dan weer ideaal voor de echte koude winterdagen ja..

de softshell kan ik mensen ook aanraden hoor,ding zit zalig(en kan wel een spat regen hebben,én is winddicht en ademend)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:42

Die kun je ook dun krijgen hoor, ik heb een outdoorjack met uitritsbaar fleecevest. Dat vest heb ik supervaak gewoon zo aan en de jas ook, als het echt heel erg koud is dan rits ik ze in elkaar. Ik zou me niet alleen vastpinnen op paardenmerken, outdoormerken hebben vaak goede producten die er ook leuk uitzien :j

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:44

ik heb een equi-theme denver,
echt heerlijke jas,
water en wind dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:46

regatta is ook een outdoormerk dacht ik?
het maakt mij totaal niets uit welk merk het is,had vroeger ook eens een gaastra jas en die was ook fijn :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:00

Ier schreef:
Ben ook nog altijd opzoek naar een hele dunne waterdichte jas (regenjassen overleven geen regenbui bij mij)

Kingsland zomerjas :))

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:06

Die zijn fijn,die Kingsland ongevoerde jassen.
Ik had een blauwe,daar heeft mijn pup eerst de rits van kapot gebeten en toen op gescheten.Heb die dus maar weg gegooid en nu nog spijt van.
Hebben ze die nog dan,die ongevoerde?Ik hoorde van niet.

Ik heb:
1 winter KL,2 Anky jasjes,2 Eurostar jasjes,br jas,cso jas,equitheme jas en nog een Pk jas.
Wil voor deze winter graag nog de bruine KL jas en zal eens speuren naar een nieuwe zomerjas van KL,dit zijn echt de best ademende!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:14

Ja die zijn er nog gewoon :)
Horse outlet Piller (even googlen) verkoopt KL altijd goedkoper :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:34

Ik ben al weg!!!!!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:58

Heb jaren gedaan met een Mountain Horse winterjas (draag hem nu nog gewoon op stal, want voor buiten ziet hij er niet meer uit). Verder een deel outdoorspullen: combi-jassen (regenjas met aparte fleece in) van Columbia: waterdicht en warm, maar nogal kort op je paard, waardoor je broek snel nat wordt. Heb een Coolhorse Kentucky kort jasje met reflecterende strepen, doe ik ook al jaren mee. Vroeger altijd waxjassen en daar ben ik recent naar terug gekeerd. Heb een lange waxjas gekocht om in de regentijd mee te rijden (bijna altijd dus in ons apenland :+ ) en daar ben ik erg blij mee! Gebruik hem nu ook om te gaan stappen als het regent met Ama tijdens haar revalidatie. In combinatie met m'n westernhoed blijf ik zo kurkdroog van kop tot teen.

Een aantal jassen, fleeces, softshells van Regatta en oh, fleecepulls haal je bij Decathlon: belachelijk goedkoop en ze gaan heel lang mee! Enige jas waar ik niet blij mee ben is de combi-jas die ik vorig jaar kocht van Fouganza. Hij zit veel te stijf en weegt erg zwaar: maakt vrij bewegen in het zadel helemaal niet evident. Geen aanrader dus. Hun 'wedstrijdjasje' dat goedgekeurd werd door de FFE vind ik dan weer wel leuk: blijkt mooi waterdicht te zijn en zalig licht op regendagen deze tijd van het jaar. Met de reflecterende streep erin val je ook goed op voor ander verkeer.

Mijn ervaring: gewoon een arsenaal aan jassen 'sparen' over de jaren, want wie denkt zijn jas proper te houden bij de paardjes, is waarschijnlijk geen echt paardenmens. LOL. :D Laat de wasmachine maar draaien.

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:08

een equitheme jas,bomberjack
Bruin/blauw,weet niet welke,hij was volgens mij rond de €70,00

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:13

Ik heb een felgroene pk jas :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:14

Kingsland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:16

Ik rijdt gewoon in mijn winterjas (camuflage bomberjack) Is redelijk waterdicht en wind dicht :j en er blijven op geen haren achter. Dus heb hem ook gewoon aan naar school etc.

MaritBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:17

Ik rijd meestal in mijn oude 'gewone' jassen. Dus als ik een nieuwe jas krijg rijd ik in mijn oude :j