khalid schreef:harde aanpak zou ik zeggen, op het moment dat hij stijgert, met 'n zweep tussen de oren slaan, waarscheinlijk schrikt hij daar erg van, als je hard genoeg slaat. Zo leer je 't 'm wel af hoor!
Ik zou haar zeker niet hard straffen! Ik begrijp niet dat mensen nog steeds tussen de oren meppen. Dit is echt een methode uit de prehistorie en er is allang bewezen dat het totaal NIET werkt! Ze gaan door hun pijn heen lopen waardoor het alleen erger wordt, maar ze uit angst niet meer hun pijn durven aan te geven.
Zoals al eerder genoemd: grote kans dat het vanuit haar rug/ schouder/ oid komt. Ze staakt zodra ze moet galopperen. In galop moet ze haar achterbeen er anders onder zetten dan in draf en haar rug dus ook anders bollen. Misschien scheef bekken of een verkeerd zadel. Doet ze het rechts en lnks om?
Ik rijd mijn paard tegenwoordig alleen nog met springzadel omdat hij last had van alle dressuurzadels (schouder bekneld). Hij ging al staken als ik opstapte. Nu gaan we eerst spieren goed kweken, recht rijden en dan ooit weer dressuurzadel proberen. Ik heb een fysio erbij gehad en kan nu gericht trainen, het gaat weer super!