Hoeveel afspraken kan een pension houder veranderen zonder..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Hoeveel afspraken kan een pension houder veranderen zonder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 23:15

Overleg...

Ik ben weleens benieuwd hoe andere mensen dingen ervaren. Zelf sta ik op een relatief kleine pensionstal (10 paarden, 4 shetlanders en een grote lading miniatuurpaarden van de eigenaar zelf), waar in principe alles gedaan wordt. Paarden worden gemest, gevoerd en binnen & buiten gezet, het land en de bak worden onderhouden. De paarden staan 's winters 's nachts binnen en overdag in kleine groepjes (4 om 5, de laatste staat bij de shetlanders in de loopstal) buiten op de zandplaat. Zomers staan ze 24/7 op het land & de zandplaat met veel schuilmogelijkheden. Hier betalen we dan ook redelijk voor: €240 per maand.

Nu veranderen er nog weleens wat dingen. Zo kregen de paarden vroeger (toen ik er kwam) overdag altijd eten op de zandplaat 's winters. Dit is veranderd, en nu krijgen de paarden dus overdag niets meer. Het stalgeld is al een paar keer omhoog gegaan (de laatste keer met ingang van de vorige betaling, waardoor ik dus bij moest betalen voor een al overgemaakte maand). Ook moet er ineens verplicht meegedaan worden met wormeitellingen etc.

Het zijn allemaal dingen die ik opzich best kan begrijpen, hooi en stro wordt ook duurder en zoveel is €5 per maand nou ook weer niet. En dat er buiten niet meer gevoerd wordt omdat de paarden er narrig van worden en het onrustigheid veroorzaakt kan ik ook nog wel snappen, hoewel ik liever zou zien dat er wel gevoerd wordt.

In een ander topic zie ik dat een pensionhouder graag wil dat haar pensionklant(en) vaker of volgens een ander schema de mest uit het land gaan halen, en dat iedereen vindt dat de klant zich daaraan maar aan moet passen.

Maar ik vraag me af: hoeveel of wat zou jouw pensionhouder nou moeten veranderen voordat jij besluit dat je beter naar een andere stalling kan gaan. Want ik snap dat je als pensionhouder dingen zo wil regelen zoals jij ze wil regelen, aan de andere kant heb je als klant natuurlijk ook nog wel wat te vertellen over je eigen paard, en is het vervelend als afspraken eenzijdig veranderd worden.

Tat_jana

Re: Hoeveel afspraken kan een pension houder veranderen zonder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:24

ik denk dat bij mij de maat al vol zou zijn in jou situatie.
maar ik heb dan ook een veelte kort lontje haha.

dat de paarden een paar uur niets te eten hebben,, zou voor mij een doorslag kunnen zijn.
ik vindt het belangrijk at paarden doorgaans kunnen eten.

dat de stallingsprijs omhoog gaat is vrij normaal, alles wordt tenslotte ook duurder.
maar dit moet natuurlijk niet een jaarlijks terug komend iets zijn.

ik betaalde 235, maar moest alles zelf doen ( mesten en buiten zetten ) voeren werdt wel gedaan.
buiten konden de paarden alleen als je er zelf was en mochten niet eten in de paddocks.
vandaar dat ik ook ben weg gegaan.

ik denk dat je zelf een lat moet neerleggen tot hier en niet verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:24

Ik zou van stalling veranderen, als de door de stalhouder gemaakte veranderingen van zeer negatieve invloed zijn op mijn paard.

Ook wanneer ik prijs en de daarvoor geleverde dienst niet met elkaar kan verenigen, zou voor mij een reden zijn.

En wanneer de zeggenschap over mijn paard zich meer in handen van de stalhouder bevindt, dan in die van mij.

Ik heb een aantal eisen tov het houden van mijn paard, daarvoor sta ik op een specifieke stal, wanneer dat allemaal gaat veranderen, zoek ik een stal die beter bij mijn wensen past.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:28

ik weet niet hoe ik zou reageren in jou situatie, gezien ik mijn paaren altijd aan huis gehad heb.

vind het niet kunnen dat hij en de paarden overdag niet meer voerd maar wel het stalgeld omhoog gooid, inderdaad alles word duurder maar dat compenseerd hij al door overdag niet meer bij te voeren.
moet zeggen dat ik het er zelf niet mee eens zou zijn als mijn paard de hele dag buiten staat en niks te eten krijgt.

Buiten dat om vind ik dat alles in overleg moet, tenminste qua zorg voor de paarden dat hij het stalgeld niet in overleg doet kan ik me voorstellen. uiteraard moet hij het wel op tijd mededelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 23:30

Ik vind het zelf ook niet meer dan redelijk dat hij zo nu en dan het stalgeld verhoogt, soms kan dat niet anders.

Maar ik vraag me ook vooral af hoe dat op andere stallen gaat, wat pensionhouders wel of niet meedelen en op welke manier.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:35

Eigenlijk kan het juridisch natuurlijk gewoon niet, dat zoveel afspraken eenzijdig veranderd worden. Maar in de praktijk heb je daar niet zoveel aan. Ik ben afgelopen weekend verhuisd dus kan er van de huidige stal weinig over zeggen. Het hangt ook af van de omgeving. Hier in de buurt zijn zat pensionstallen, maar er is maar weinig fatsoenlijks in mijn ogen. Zo heb ik in het begin echt 5 min lopen van mijn huis gestaan. Het werd ieder jaar minimaal 10€ duurder, warm water werkte maar half, binnenbakbodem werd steeds slechter, buitenbakken stonden altijd paarden in, uitmesten ging van iedere dag mesten, naar dagelijks alleen opstrooien en 1x per week uitmesten, heel weinig wei erbij. Maar ik ben daar toch lang blijven staan want het was wel super dichtbij en makkelijk, ik kon 2 keer per dag naar mijn paard en het beste alternatief dat ik kon vinden was 20 km van huis af. Dus het heeft even geduurd voordat ik die stap nam ook al was de prijs/kwaliteit. Mijn paard heeft ook veel stress van een verhuizing dus dat ik voor mij ook zeker een reden om niet te snel en te makkelijk van stal te veranderen.

Mijn vorige pensionstal had een heel goed en professioneel contract op laten stellen door de abab geloof ik, daar stond echt álles in beschreven (tot een beschrijving van wat onder uitmesten verstonden werd aan toe) en stond zelfs een paragraaf over prijsstijgingen. Stond er wel even van te kijken een pensionhouder die zelf in haar contract aangeeft de prijs niet zomaar fors te verhogen, 6 dagen per week de mestballen en natte plekken uit de stal verwijderd worden etc. Ik moet ook zeggen dat daar in de 5,5 jaar dat ik er gestaan heb weinig veranderd is, slechts de prijs was ietsje omhoog gegaan, en ze is een keer van merk brok veranderd (mede om de prijs laag te houden). Alleen dat het 20 km van huis werd me na een tijdje iets te ver.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:37

Ik vind persoonlijk niet dat een pensionhouder zomaar alles kan omgooien zonder overleg en al helemaal niet eisen in een keer bij te moeten leggen voor die maand.
Zou in ieder geval niet blij zijn als ze van een op andere dag iets veranderd zonder daar eerst de mening over te vragen van mij(ben eigelijk enige pensionklant).
Tja moest ze nu ineens komen dat ik paar keer per week de wei moet leeg halen zou ik op z'n zachts gezegd niet blij zijn.
Voor de rest zou ze dan wel heel drastisch iets moeten veranderen ik kan zo gauw niets bedenken eigelijk gezien ik ze erg goed ken en we wel ongeveer de zelfde mening hebben.

Maar zou mijn paard erop achteruit gaan dan zou ik toch opzoek gaan naar iets anders. Paard staat op de 1ste plaats als er voor mij iets zou veranderen zou ik me daar waarschijnlijk iets makkelijker in kunnen vinden.

Voor de rest denk ik dat je als pensionhouder zelf wel je regels bepaalt en ja ergens hebben je klanten zich daaraan te houden.
En denk ik niet zo zeer dat het om 1 ding gaat vaak. Het moet zoiezo van 2 kanten komen. Als dat niet werkt ja dan houdt het gewoon op en gezien je als klant dan in de minderheid bent zul je wel op "moeten" stappen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:40

Ik vind wat jij beschrijft wel heel erg ver gaan hoor. Voor mij zou de maat al lang vol zijn. Zeker waar het de zorg en verzorging van de paarden betreft en het voeren overdag. Wellicht is het een relatief goedkoop adres, en vaak accepteren de klanten dan wat meer. Maar dat betekent nog niet dat je over je heen moet laten lopen.

De pensionstal waar ik sta daar hebben we allemaal een contract waar de afspraken in staan: weidegang, hoeveelheid krachtvoer, hoeveelheid strooisel enz. Alle sportpaarden hebben 2 eigen weitjes waar ze om en om op lopen zodat ze altijd voldoende gras hebben. Mocht het zo uitkomen dat er eentje naar een ander weitje moet dan wordt dat zelfs eerst nog overlegd. Verhoging van stalgeld is met enige regelmaat logisch. Hooi en vooral stro is behoorlijk duurder geworden en ook energieprijzen stijgen de pan uit. Dat wordt bij ons tijdig aangekondigd. Ik vind het te zot dat je achteraf nog bij moet betalen, dat is gewoon mismanagement.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:43

Wij hebben de paarden aan huis en verhuren enkele stallen.

Een prijsverhoging voeren we vrijwel ieder jaar in. Dit staat ook in de voorwaarden waarop de huurder van tevoren zijn/haar akkoord op moet geven. Deze verhoging staat in principe gelijk aan de inflatie, dus wij worden er niets rijker op. Iedereen krijgt de verhoging ruim van tevoren door en iedereen vindt het eigenlijk altijd prima. Achteraf verhogen doen we nooit, dat vind ik ook echt niet kunnen.

Eigenlijk verandert hier ook niets en alle voorwaarden zijn van tevoren duidelijk aangegeven op papier, zodat iedere huurder precies weet wat wij van hem/haar verwachten en wat hij/zij van ons kan verwachten.

Omdat we een kleine stal zijn kunnen we ook makkelijker tegemoet komen aan individuele wensen. Een heleboel gaat in overleg. Het is een kwestie van geven en nemen en elkaar helpen. Dan blijft de sfeer goed en blijft iedereen tevreden. Natuurlijk staan de basisregels op papier, maar toch gaat er veel in overleg.

Wanneer voor jou de maat vol is hangt helemaal van jou af. De een kan meer hebben dan de ander. En je kan natuurlijk altijd kijken wat er in overleg mogelijk is.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:07

Ik hoor soms van die verhalen van anderen over hun pensionstalling... hoewel ik altijd al enorm blij ben geweest met de pensionstalling waar mijn paardje staat maken al die verhalen me vaak nog eens extra blij met waar hij staat.

Ik denk dat ik nog het allerbelangrijkste vind dat het hart van de mensen die de stal runnen altijd bij de paarden is. Ik hoef zelf geen bal te doen, alleen het erf vegen voordat ik naar huis ga ;)
Ik weet dat, ookal staat mijn paard 24/7 buiten, hij altijd in de gaten gehouden wordt.
Als er een deken verkeerd ligt of losgegaan is, van welk paard dan ook, zie ik de staleigenaar die deken weer recht leggen.
Strookbegrazing is perfect geregeld, ook met de koudbloedjes die niet teveel gras mogen hebben wordt rekening gehouden.
Paarden die tot vervelens toe over/onder de stroomdraad klimmen naar het hoge gras worden zonder gemor keurig weer teruggezet waar ze horen, zonder dat ik de staleigenaar ooit heb horen klagen.
Het erf is altijd mooi, wordt perfect onderhouden. Als er iets kapot gaat wordt het binnen een dag gemaakt.... ja, ik mag me echt gelukkig prijzen hoor.

Als er iets veranderd hoor ik het direct van de staleigenaar, of hangt er een briefje in de zadelkamer (en is hij altijd in de buurt om dingen te vragen/bespreken). Als het duurder zou worden zou je mij niet horen klagen (er zijn grenzen, maar aan die prijs zitten we echt nog lang niet), het gaat mij om het gevoel dat ik mijn paardje veilig achterlaat als ik naar huis ga. Dat ik weet dat het goedzit, dat mijn paardje het naar z'n zin heeft en in de gaten gehouden wordt.

Wanneer de maat vol is? Als ik niet meer het gevoel zou hebben dat mijn paardje veilig zou staan of als dingen ten koste zouden gaan van zijn gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:17

Zo'n stal sta ik ook op, das idd erg fijn.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:25

die andere topic waar je naar verwees in je berichtje gaat over een doe-het-zelf stal, waar sowieso iedereen al zijn steentje moest bijdragen met mesten en voeren, maar de eigenaresse deed eigenlijk het meeste zelf.

ik sta zelf al 3 jaar op een stal waar ik het super naar mijn zin heb, en ik kan het ook erg goed vinden met de eigenaren. plus wat erg belangrijk is: mijn paard is gelukkig daar!! *\o/* (hij is erg gevoelig voor stress)
alles voor me wordt gedaan, meerdere keren per dag uitgemest (ook de bak en weide), 4x ruwvoer en 3x krachtvoer, binnen en buiten zetten, dekens wisselen, vliegen kappen op/af, ook worden paarden ingesprayd met vliegenspul als je dat wil, er wordt geholpen indien nodig met medicijnen geven, kortom alles!!
de paarden krijgen ook ruwvoer overdag in de bak waar ze allemaal staan (totaal 5)
ik betaal 170 euro per maand all incl.

bij mij is de stalling nog nooit omhoog gegaan, en heb ik het zelf gezegd dat als de eigenaar niet meer uit komt met de stijgende kosten ze het moet aangeven, en dan ga ik meer betalen.

dus in principe hoef ik niet eens naar mijn paard te gaan, hij wordt volledig verzorgt.
wel help ik vaak uit mezelf met voeren, vegen end.

wij hebben geen contract, maar er zijn gewoon een aantal gezond-verstand regels die gelden: bak uitmesten voordat je wil gaan rijden, zadel kamer op slot doen als je klaar ben, zulk soort dingetjes. en is er iets speciaals dan wordt dat of op tijd verteld of even op het bord geschreven.

voor zover ik weet mag een stal eigenaar maar 1x per jaar stalgeld verhogen en moet dit minimal 1 maand van te voren schriftelijk worden aangekondigd.

als er zo veel dingen veranderen zoals je al aangaf zou ik zeker over wegen om een andere stal te zoeken.
en dat achteraf nog moeten bijbetalen vind ik erg vreemd hoor!!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:30

Ik zou zelf pas van stal veranderen als ik het niet meer acceptabel vind. Bij ons is er in de jaren dat we er staan ook van alles veranderd, en niet alleen maar (IMO) ten goede. Maar ik vind het nog steeds de beste stal voor het peerd en voor ons.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:54

Simpel, geen enkele.

Ik betaal voor de diensten die hij mij aanbiedt op het moment van contractsluiting. Als die diensten veranderd worden wil ik daar ruim op voorhand van op de hoogte gebracht worden zodat ik a) geen probleem zie in de verandering en mijn toestemming geef, b) een probleem zie in de verandering en het aankaart bij de pensioneigenaar om zo tot een oplossing te komen, c) een probleem zie in de verandering, we niet tot een oplossing komen en ik een ander plekje ga zoeken.
Voederbeurten die plots veranderen vallen voor mij onder b dan wel c.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:20

Hier bij ons is het ook een zootje! Toen ik der kwam was het 100 per maand voor de huur van een stal, 35 voor stro en 30 voor een grote baal hooi. Nu is het 115 per stal (wat ik op zich nog wel begrijp) 40 voor een baal stro en 35 of 40 euro voor een baal hooi. (ik koop inmiddels zelf mijn hooi, omdat ze zonder overleggen mijn paard op voordroog had gezet, resultaat dikke benen!)

nu zouden we vanaf volgende maand 20 moeten bijbetalen omdat ze te veel moet opruimen. Dat wil zeggen vegen, stronten opruimen (die overigens van haar eigen ruiters zijn en niet van de pension klanten!) , hindernissen wegzetten (ik gebruik ze niet want ik rij dressuur) en spinnenwebben wegdoen.
Volgens mij zijn dit taken die zij sowieso zou moeten doen, eigenaar zijnde. Een manege onderhouden vraagt nu eenmaal veel werk.
Maar zij komt om half 9 in de stallen, voert en gaat dan een hele dag boven in de kantine de bar openhouden, voor mensen die in de verste verte niets met paarden te maken hebben en de omgeving dan ook nogal behoorlijk onveilig maken soms.

Het ergste van al vind ik nog dat ik dus geen goede buitenpiste heb en de binnenpiste wordt ook al verwaarloosd. In het begin ging ze de buitenpiste meer draineren en er een hoop zand afhalen ( ze lag veelste zwaar) dus konden we het 1ste jaar niet op de buitenpiste, alleen op de kleine (40x25) binnenpiste, waar we overigens soms met 6 of 7 paarden inzaten. Naja goed je blijft afwachten.
Dan graaft ze al het zand weg en zet ze drainage, en nieuw (volgens hen) beter zand. Wij hartstikke blij! eindelijk buiten!
Dan is de piste te goed gedraineerd. Moet om de 2 dagen groot vat van 3000 liter op. Maar dat doet ze dus niet! Resultaat: erg zware piste, waar nu al 2 paarden een peesblessure van hebben opgelopen! Ook binnen wordt de piste slechter om slechter..
Ik ben hard op zoek naar een goede stal in de omgeving, maar er is maar 1 die in aanmerking komt. Echter die is nog niet volledig afgewerkt (buizen aan de rand van de piste die mij erg gevaarlijk lijken en een buitenpiste die wat te nat ligt) en de zoon die niet uit zijn bed geraakt, en de paarden krijgen dus niet op een vast uur eten s morgens :( dus ik twijfel best hard wat ik nu moet doen..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:28

Ik denk dat wat je wel of niet accepteert, en hoeveel veranderingen, af hangt van de aard van de veranderingen.
Ik ben zelf verhuist van stalling wanneer afspraken-beloftes niet nagekomen werden en dat ten koste ging van mijn gevoel van rust en het paard. En een keer vanwege faciliteiten die slecht waren als je het hele jaar wilde kunnen rijden en trainen (plus dat er 1 iemand de sfeer heel erg verpestte) en 1 keer omdat mijn pony er mok kreeg wat ik door omstandigheden maar niet onder controle kreeg en hij op stal daar zich erg ellendig voelde, wilde de stal niet meer in op het laatst...

Het paard moet het goed hebben, en de faciliteiten voor jezelf ook niet teveel ten negatieve veranderen als je serieus wilt kunnen trainen met je paard, en de hoeveelheid werk en kosten moeten passen in je tijdschema en begroting.

Ik vind een jaarlijkse verhoging ivm gestegen kosten van strooisel en voer en evt. inflatiecorrectie van het huurdeel wel logisch.
Toch zit ik niet te wachten op bedragen als elk jaar 10 euro per maand extra (bij 200 euro stalgeld maar 5% verhoging, maar wel een flink bedrag en het wordt elk jaar meer erbij)
Ik weet uit ervaring dat die 10 euro per maand extra nog onvoldoende kan zijn bij hogere strooiselprijzen en hogere ruwvoerprijzen. Het verschil in inkoopprijs voor een pakje hooi kan van jaar tot jaar zo 1 euro of meer per pakje zijn en per maand eet 1 paard al minimaal15 pakjes hooi op in de winter...

Ik heb de paarden aan huis, dus moet zelf inkopen en heb het ene jaar wel eens 45 euro per maand per paard aan hooi uitgegeven... Nu heb ik het meeste van eigen land en in grote rollen en ligt de kostprijs meestal de helft lager. Moet ik hooi inkopen dan betaal ik ook weer 3 euro per pakje en 30 euro per voordroogbaal.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:42

Ik denk dat je eens goed met ze moet gaan praten. En kom je niet tot een oplossing, een andere stalling zoeken.
Ik denk niet dat je er gelukkiger van wordt om op deze manier door te gaan.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:02

Vjestagirl schreef:
Ik vind het zelf ook niet meer dan redelijk dat hij zo nu en dan het stalgeld verhoogt, soms kan dat niet anders.

Maar ik vraag me ook vooral af hoe dat op andere stallen gaat, wat pensionhouders wel of niet meedelen en op welke manier.

Ik heb in mijn overeenkomst opgenomen dat als ik het pensiongeld verhoog, dat tenminste 1 maand van tevoren kenbaar moet maken. Ook mag ik niet meer dan € 10,00 verhogen en alleen met aantoonbaar gestegen kosten.

De grens wat je wel toestaat en hoe ver je gaat, ligt bij jezelf. Dat geldt voor de ph die regels verandert of aanpast en voor jou als individuele pensionklant. Wat de één te gek voor woorden vindt, vindt een ander helemaal niet erg. Als je ontevreden bent en je kunt het niet oplossen, moet je wat anders zoeken.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:24

TS jouw topic had mijn topic kunnen zijn. Bij mijn huidige stalling sta ik ook met volledige verzorging. Ik sta er al ruim 2 jaar.
Eerste jaar alles leuk en prima, Stalling was nieuw en de stalhoudster moest nog veel leren over de omgang met klanten. Mijn paarden (heb er 2) werden bijna wekelijks van box gewisseld omdat ze ze leuker in een andere stal vond staan :? Mijn paardjes werden er zeer nerveus door en daarnaast stond ik dus 1 x in de week raar te kijken omdat mijn paardjes weer eens ergens anders stonden. Hierop de stalhoudster aangesproken en sindsdien hebben ze een vaste plek.
Na het eerste jaar begon het gedonder. Dat ik op deze stal ging staan heb ik afspraken met ze gemaakt over het voer (merk) en over het afdoen van de halsters in de wei. Je raadt het waarschijnlijk al....zonder overleg krijgen mijn paarden ander ,goedkoper, voer en worden de halsters niet meer afgehaald.
Ook stond mijn paardje te herstellen van een peesblessure en daardoor stond ze op een klein stukje wei. Op een dag kom ik aan op stal en zie mijn paardje op de grote wei vrolijk rond rennen en krijg ik de mededeling dat de stalhoudster haar maar los had gegooid omdat mijn paardje zo zielig keek. Hier zijn uiteraard de nodige woorden over gevallen, maar het leed was toch al geschiedt en liet ik mijn paardje maar zo staan.
De laatste druppel is nu gevallen met het verhogen van het stalgeld, zonder aankondiging, minder kwaliteit voer en minder service als was afgesproken. Kreeg namelijk te horen dat ik in het weekend en in de schoolvakanties alles zelf moet doen. Ik ben er klaar mee en zoek een nieuwe stal.

Ik snap best dat ik me op hun prive terrein beweeg en dat er regels zijn om alles in banen te leiden, maar zodra ik niets meer te vertellen heb over mijn eigen paarden gaat er ergens iets heel erg mis.
Laatst bijgewerkt door rissa op 07-08-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:26

Ik vind het echt heel simpel , net als in het bewuste topic ;) :

De stalhouder bepaald de regels , en als die dingen wil veranderen , is hij vrij om dat te doen. Hij is immers de baas , het is ZIJN terrein.

Het is natuurlijk wel zo sociaal en klantvriendelijk als hij aankomende wijzigingen zo vroeg mogelijk door geeft , zodat je als pensionklant in het uiterste geval nog wat tijd hebt om iets anders te zoeken voordat die wijziging in gaat.

Maar in veel gevallen zullen wijzigingen natuurlijk niet voor niets zijn :)

Ik ben helaas ook meerdere keren vertrokken van stallen waar dingen niet volgens afspraak of gewoon niet op een nette manier gingen.

Je kunt proberen te overleggen en samen een oplossing te vinden , maar als dat niet lukt dan kun je kiezen of delen..... :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:34

Af en toe een vergadering met al je klanten is denk ik wel een idee???
Leg dan als pensionhouder uit wat je wil veranderen en luister naar je klanten hoe die daar tegenover staan.
2 weten meer dan 1 en vaak kom je dan samen tot een goede oplossing.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:43

@ aerdenhout. Dat vind ik nou een zeer nette manier om dingen te bespreken en te overleggen met klanten.
Maar op sommige pensionstallen is de bereidheid daar toe erg ver te zoeken en helaas sta ik op zo'n pensionstal.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:46

aerdenhout1 schreef:
Af en toe een vergadering met al je klanten is denk ik wel een idee???
Leg dan als pensionhouder uit wat je wil veranderen en luister naar je klanten hoe die daar tegenover staan.
2 weten meer dan 1 en vaak kom je dan samen tot een goede oplossing.

Wij hebben ongeveer 375 paarden opstal, dus vergaderen zit er niet echt in :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:53

Ik hou mijn klanten graag vast!
Overleg dus heel vaak met mijn "oude" klantjes die al sinds mensen heugenis bij me staan.
Jammer genoeg worden de pension stallen inderdaad vaak te groot en is het onderling contact ook ver te zoeken.
Ik heb een kleinschalige stal met 33 paarden en ons kent ons. ( staan minder pension paarden want een gedeelte is nog oud manege paard van mij!)
Pas je er niet tussen sta je een maand, zo wel blijf je vaak jaren hangen.
Dat maakt denk ik de saamhorigheid hier ook zo goed. Bij 375 paarden weet je niet meer wie wie is, maar ook de eigenaar van de stal kent vast al zijn klanten niet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:55

Ik denk dat een vergadering een mooi idee is , van een sociaal ingestelde stalhouder , maar dat het erg gewaagd is gezien de mentaliteit van de gemiddelde paarden-eigenaar.... :P