zijn petries nou echt zo stug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexlovenoa

zijn petries nou echt zo stug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 23:01

Hoi allemaal,

morgen ga ik nieuwe laarzen kopen. Ik zat te denken aan petrie anky, glasgow of excelent. Nu hoor ik van verschillende mensen dat de petries super stug zijn en niet lekker zitten. Wat vinden jullie? gaan ze lang mee of zijn ze al snel stuk?

Van andere mensen hoor ik dat ze gaan bladeren en dat ze dan bruin worden op sommige plekken??

Groetjes! ;)

Mirrrriii

Re: zijn petries nou echt zo stug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:03

heb ook petries en ze bevallen me prima.
Ik vind het wel een must dat de petries wel precies de goede maten hebben, want anders kunnen ze inderdaad gaan irriteren.

Enige nadeel wat ik vind, is dat ik na een concour, vooral als het warm is en je voeten warm zijn, ik mijn petries haast niet meer uit krijg.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:04

Hm, ik heb Petries en ben er stapel op. Kan er de hele dag op lopen als het moet :). Zien er ook nog goed uit, en ik ben alles behalve netjes :P , en gebruik ze veel :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:04

Ze zijn in het begin ook stug, en in het begin had ik echt pijn met inlopen.
Kon niet op het paard klimmen :+

maar als ze eenmaal gevormd zijn rijden ze super!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:05

ik zou ze wel met rits nemen, ik heb zonder rits, en ik krijg ze dus echt niet meer uit als ik gezweet heb. Dan zetten mijn kuiten nog lekker op en krijg ik er ook nog kramp bij.

Ze zien er nog goed uit (heb ze bijna 2 jaar) maar het valt me op dat bij mij de hakken schuin aflopen en al na een korte tijd.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:06

Petries zijn in het begin een hel als je ze moet inlopen & inrijden, maar eens ze naar je voet & been komen, zitten ze echt super! In het begin dus even afzien, maar daarna zalig! Het zijn wel hardere laarzen qua schacht dus daar moet je wel voor zijn. Maar ik vind ze super zitten. Ze gaan bij mij ook heel lang mee, ook nooit geen problemen gehad met afbladeren en ik heb ondertussen al 2 paar Petries. Ik raad je wel aan om een laars met rits te nemen, om de reden die Mirrrriii al aanhaalde. Mijn 2de paar is ook met rits en veel handiger! Ik had eerst het Anky-model, zonder rits dus en nu Petrie Olympic, met rits schuin vooraan.

mana1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:50

ik heb de petrie anky en het inlopen viel best mee vond ik. en de laarzen zitten nu echt super fijn kan niet meer zonder.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:07

Petrie heeft heel veel verschillende soorten laarzen. Sommige zijn stug, andere modellen zijn veel soepeler.
De Anky is bijv. vrij stug maar de Olympic is een stuk soepeler. De Petrie Perfect kan inderdaad gaan bladderen, maar volgens mij is dat voornamelijk een kwestie van goed onderhouden en geluk hebben.
Ik heb zelf de Petrie Elite met dressuurboog en ik ben er zeer tevreden mee!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:45

ik heb sinds vandaag me petrie olympics... maar dat schijnt de meest soepele te zijn, maar hiervoor ook petrie's gehad, maar eenmaal goed ingelopen zijn het super laarzen! :D

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:46

In het begin wel ja. Maar als je ze eenmaal hebt ingelopen/ingereden ;) zitten ze heel fijn! Vind ik dan ;)

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:52

mijn overgrootopavader nogwat die heeft petrie opgericht en ik krijg nog allemaal gratis spullen van de baas nu en het is heel fijn zacht leer

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:03

zo heb jij ff mazzel marlllot! :):) ik wilde dat ik al die dingen gratis kreeg. :P

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:09

Ik pas mijn Petrie's inmiddels niet meer (moet nodig weer 10 kg afvallen, dan lukt het wel weer), maar heb ruim 6 jaar plezier gehad van mijn Petrie Perfect laarzen. Geen gebladder oid en ze zien er nog heel netjes uit. Alleen zijn ze inmiddels, doordat ze al een jaar niet gebruikt zijn, keihard geworden. Misschien pas ik ze ooit nog en kan ik ze dan weer soepel lopen.

Hakken schuin afslijten komt door de stand van je eigen voeten, daar kan de laars niet veel aan doen. Je kunt er voor een paar euro bij de schoenmaker anderen onder laten zetten.

Laarzen met rits zijn aan mij niet besteed. Doe mij maar gewoon een lekkere dot talkpoeder in de laarzen. Makkelijk bij het aantrekken en uittrekken en je voeten ruiken ook nog eens redelijk als je zweetvoeten hebt gekregen tijdens het rijden!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:13

Het ligt aan welk type petrie je neemt..de goedkopere versie's zijn stugger leer dan de duurdere, wel kan ik je aanraden om kalfsleer te nemen. De petrie perfect staat erom bekend dat ze afbladeren omdat die een coatinglaag hebben. (volgens mij is er nog 1 type met coatinglaag maar dat weet ik niet zeker)

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:22

Ik heb mijn petries al een aantal jaar, en ben er nog steeds blij mee.
Kon er gelijk mee rijden, heb geen last gehad tijdens het inlopen.
Ze zien er ook nog steeds mooi uit, terwijl ik dr niet zo zuinig mee ben O:) Door de modderlopen, mesten en dat soort dingen
Het ligt er wel aan welk model/type je neemt! :j

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:26

Ik heb ook petries gehad en die zijn mij niet bevallen

Leder is erg stug, kon dr niet op lopen of autorijden en had geen contact met de pony, ze waren wel goed aangemeten.

Mijn zusje heeft ze overgenomen en is er erg blij mee, een vriendin van mij heeft ook petrie met rits waarvan binnen een jaar ongeveer 2x per week gebruik de rits kapot was en de hakjes versleten waren

noempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:40

Ik heb 2 paar Petrie's.
Heb de Anky en de Glasgow!
Vind persoonlijk de Glasgow fijner.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:43

Ladygiroc schreef:
Het ligt aan welk type petrie je neemt..de goedkopere versie's zijn stugger leer dan de duurdere, wel kan ik je aanraden om kalfsleer te nemen. De petrie perfect staat erom bekend dat ze afbladeren omdat die een coatinglaag hebben. (volgens mij is er nog 1 type met coatinglaag maar dat weet ik niet zeker)

Ik heb (Volgensmij?) de petrie perfect, nu ongeveer anderhalf jaar en nog helemaal niet afgebladerd :D .

nellasammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:44

heb zelf de petrie standaard en zitten perfect.
heb zu nu al 2 jaar en blijven net zo mooi.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:53

Mijne zijn nu 5 jaar,
en heb de anky en vind ze prima!

zien er nog uit als nieuw,

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:02

Ik ben aan m'n 2e paar bezit nu. Het eerste paar ziet er nog als nieuw uit en toch tig jaar mee gedaan. Ik heb andere gekocht omdat ik helaas wat dikkere kuiten heb gekregen. Ik heb er geen rits inzitten.

Bij m'n eerste paar heb ik wel moeite gehad met het inlopen. Dat waren hele stugge maar toen hadden ze nog niet zoveel uitvoeringen. (ik heb het dus over ruim 10 jaar geleden) Bij het 2e paar ben ik voor een soepelere versie gegaan. 2x de hond er mee uitgelaten om ze in te lopen en daarna mee op het paard gegaan. Geen enkel probleem mee gehad.

Tip om ze makkelijk aan en uit te krijgen: een panty(knie)kousje over over je gewone sok/broek aan doen. Dit zorgt ervoor dat ze makkelijk aan en uit glijden. ipv de vaak aangeraden plasticzakjes die alleen maar voor enorme zweetvoeten zorgen.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:39

Super tip mini maxi!

dat kan ik wel eens even gaan proberen.
De plastic zakjes werken prima, maar je krijgt er inderdaad zweet voeten van.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:07

De Glasgow is super! :D
die heb ik ook en die is echt niet stug..
alleen in het begin is het een beetje wennen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:08

Bij mij op stal zijn er 2 mensen met petries. De ene heeft na 6 jaar nog steeds pijn in haar Petries, de andere kon na een week normaal met haar laarzen lopen.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:10

Marlllot schreef:
mijn overgrootopavader nogwat die heeft petrie opgericht en ik krijg nog allemaal gratis spullen van de baas nu en het is heel fijn zacht leer

Ehmm...
Jij woont in Friesland en de eigenaren van Petrie zitten in Brummen :Y)
Dus... dat lijkt mij dus niet. ;)