Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Tara_ schreef:Dat is echt niet lomp maar gewoon zwaar respectloos. Paard moet echt altijd gewoon opletten met waar jij loopt. Denk je dat dat in een kudde zomaar kan? Dat een paard perongeluk tegen iemand van hogere rang op botst? Nee
Ik zou aan 't werk gaan met grondwerk. Leer 'm maar netjes schuin achter je te blijven lopen op een mooie afstand, dat 'ie met z'n neus niet aan jou kan komen. Ga ook gewoon eens los met 'm in een longeerbak staan bv. Komt 'ie op je aflopen? Maak je groot en zwaai met een touw rond je lijf. Zogauw 'ie dan blijft staan adem je uit en ontspan je weer. Dat 'ie echt leert dat 'ie niet dicht bij je mag komen. Behalve als jij hem benadert.
_Tara_ schreef:Dat is echt niet lomp maar gewoon zwaar respectloos. Paard moet echt altijd gewoon opletten met waar jij loopt. Denk je dat dat in een kudde zomaar kan? Dat een paard perongeluk tegen iemand van hogere rang op botst? Nee
Ik zou aan 't werk gaan met grondwerk. Leer 'm maar netjes schuin achter je te blijven lopen op een mooie afstand, dat 'ie met z'n neus niet aan jou kan komen. Ga ook gewoon eens los met 'm in een longeerbak staan bv. Komt 'ie op je aflopen? Maak je groot en zwaai met een touw rond je lijf. Zogauw 'ie dan blijft staan adem je uit en ontspan je weer. Dat 'ie echt leert dat 'ie niet dicht bij je mag komen. Behalve als jij hem benadert.
(overigens loopt die wel rustig tegen een boom aan, let ie weer is niet op hihi
)
D00R schreef:Volgens mij is het niet perse respectloos. Hij is jong schrijf je, je hebt hem nog niet erg lang en de grote wereld om hem heen zal best ook erg interessant zijn. Als hij niet op jou let, kan het dus inderdaad dat hij je omver loopt, wat niet perse respectloos is, maar wel erg lastig.
D00R schreef:Volgens mij is het niet perse respectloos. Hij is jong schrijf je, je hebt hem nog niet erg lang en de grote wereld om hem heen zal best ook erg interessant zijn. Als hij niet op jou let, kan het dus inderdaad dat hij je omver loopt, wat niet perse respectloos is, maar wel erg lastig.![]()
Ik ga mee met de tips over grondwerk. Leer hem dat als jij met hem aan de slag gaat, hij op jou moet letten. Op welke manier je dat precies doet, maakt volgens mij niet eens zoveel uit (ieder kan zich in een manier vinden en iedereen doet het anders). Zoek een manier die bij jullie past. Als hij weet dat als jij er bent, hij met jou bezig moet zijn en niet alleen met zijn omgeving, is dit probleem zo voorbij.
Maar ga met hem aan het werk vanuit de insteek dat hij niet beter weet en nog veel leren moet en niet dat hij respectloos is. Respectloos impliceert dat hij je expres omver loopt, maar volgens mij is dat niet zo (tenminste, dat is wat ik uit je eerste post haal, wanneer je zegt dat hij echt bijna verbaast is dat jij er ook bent).