Arabier trapt zomaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Arabier trapt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:20

ik was in de buitenbak met nog een paar andere Manouk (arabier) loslaten, en ze stond gewoon en ik draaide me om en wilde weglopen maar ze gaf me een trap en toen lag ik op de grond :Y) Kan het zijn omdat het te druk was voor zo`n gevoelig paardje?

xx

Anoniem

Re: Arabier trapt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:22

Gebrek aan respect :)
Ook al vergaat de wereld, het hoort niet eens in een paard z'n hoofd op te komen om een mens een trap te verkopen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:22

Ik zou vooral heel snel aan de gang gaan met de opvoeding, en niet teveel excuses zoeken voor zulk gedrag.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:23

Kan me er niet helemaal een voorstelling bij maken. Hoe ging t precies? Jij zette je paard in de bak, maakte m los met halstertouw zonder m om te draaien en naar je toe te halen eerst?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:27

LiVetime schreef:
Kan me er niet helemaal een voorstelling bij maken. Hoe ging t precies? Jij zette je paard in de bak, maakte m los met halstertouw zonder m om te draaien en naar je toe te halen eerst?

we hadden haar al losgelaten en als je haar eventjes aait en de bak door loopt loopt ze heel lief achter je aan, en ik had haar even geaaid omdat ze mee mocht, en ik draaide me om naar het hek en toen lag ik op de grond :Y) ze is buiten ook heel wild en hyper en kan echt niet stil staan. ze oefenen met haar voor wedstrijden, en er is maar 1 iemand die op haar kan en mag rijden.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:31

Dan zou ik maar wat beter opletten als je bij dr bent los in de bak ;) Niet omdraaien bv met de rug naar dr toe.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:32

normaal gesproken slaan paarden met hun achterbenen naar andere paarden of mensen als waarschuwing.
(wel een hele pijnlijke als je hem als mens krijgt!!)

er zit dus dusdanig iets mis in jullie communicatie, dat ze het nu echt genoeg vond en je hiermee heeft gewaarschuwd.
de volgende stap zal zijn dat ze met haar voorbenen je probeert te raken.

in dit geval denk ik dat ze totaal geen respect voor jou heeft, en dat je daar eerst maar flink aan moet werken.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:37

Mister01 schreef:
normaal gesproken slaan paarden met hun achterbenen naar andere paarden of mensen als waarschuwing.
(wel een hele pijnlijke als je hem als mens krijgt!!)

er zit dus dusdanig iets mis in jullie communicatie, dat ze het nu echt genoeg vond en je hiermee heeft gewaarschuwd.
de volgende stap zal zijn dat ze met haar voorbenen je probeert te raken.

in dit geval denk ik dat ze totaal geen respect voor jou heeft, en dat je daar eerst maar flink aan moet werken.

dat is goed, de laatste keer toen we haar loslieten bleef ik bij het hek eerst kijken en toen ging ik de bak in. ze kwam vanzelf naar me toe en deed toen wel gewoon normaal en toen heb ik haar beloont door aaien.

(de trap deed gelukkig niet zeer :(:) )

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:46

je moet sowieso altijd oppassen met verschillende paarden bij elkaar los laten en er dan zelf tussen gaan lopen.
je moet je paard daar wel heel goed voor kennen, wil alles veilig zijn (als ze ook gek aan het doen zijn enzo)
ik ken mijn paard erg goed, en weet: hij is de baas van de kudde.
hij zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat er geen ander paard bij komt als ik met hem aan het kroelen ben, maar dat betekend ook dat ik heel erg goed moet oppassen, want ik kan ook in de weg staan als hij een ander wil corrigeren!!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:51

hmm dat is ook zo, ik ken het paard niet erg goed, dus ik zal voorzichtiger zijn als ze haar losgooien. ik zal niet zomaar naar haar toe lopen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:02

de taal die die paarden met elkaar praten is zooooo subtiel en dus bijna onzichtbaar voor ons, pas als de taal sterker/harder word dan is het zichtbaar ( oren naar achter, achter been optillen, in de richting van het paard bijten enz.) maar het meeste hebben we dus al gemist!!!

en het is dus ook heel goed mogelijk dat het niet direct voor jou bedoelt was, maar dat je in de weg stond van een correctie naar een ander!!!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:03

Mister01 schreef:
de taal die die paarden met elkaar praten is zooooo subtiel en dus bijna onzichtbaar voor ons, pas als de taal sterker/harder word dan is het zichtbaar ( oren naar achter, achter been optillen, in de richting van het paard bijten enz.) maar het meeste hebben we dus al gemist!!!

en het is dus ook heel goed mogelijk dat het niet direct voor jou bedoelt was, maar dat je in de weg stond van een correctie naar een ander!!!

er stonden geen andere paarden maar wel een groepje kinderen van mijn leeftijd (13 & 15)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:35

ohh uit je begin bericht begreep ik met meerdere paarden.
oke dan was het wel op jou gericht!!

pas maar op, in je profiel lees ik dat je nog erg jong ben, je heb er niks aan om ongelukken te krijgen door iemand anders zijn paard!!!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:39

ik zal voorzichtig zijn,

(hoewel ik eergisteren zonder zadel en hoofdstel met halster en 2 touwen buiten heb gereden en er af hobbelde zonder cap 8)7 maar het deed niet zeer)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:42

Nou, dat klinkt nog niet al te voorzichtig. En als het steeds geen zeer doet, betekent dat niet dat het nooit zeer gaat doen.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:48

weet ik maar die fries is best onhandig en we zaten er met z`n 2en op en hij struikelde de bosjes in en maakte een hupsje ofzoiets en toen stuiterde we erzo af! het deed eigenlijk helemaal niet zeer, het was meer grappig

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:50

ik lees het al: kinderen die met paarden aan het spelen zijn.
heel veel paarden pikken dit en kan je alles doen maar er zijn er ook die dat niet doen, en ik denk dat die arabier er zo eentje is!!

bij die van mij hoef je zulke grappen echt niet uit te halen!!!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:51

oke, maar met die arabier speelde ik niet, we waren serieus bezig. alleen met de fries en nog een pony kunnen we naar buiten zo

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:38

AV -> OPG

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 14:40

Nicole288 schreef:
AV -> OPG

jep

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:53

Als het paard vaker trapt, zou het idd aan het respect en/of de opvoeding liggen. Als het meer eenmalig was, zou het ook nog wel aan een gebrek aan respect kunnen liggen, maar dan zou ik me er minder zorgen om maken.

En zelf natuurlijk ook altijd blijven opletten :D

Roos80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:33

Hmm volgende keer goed opletten. Blijkbaar was de trap raak bedoeld, anders had ze echt niet raak getrapt ;)
Als je een paard loslaat hoofd naar je toe halen, zodat ie met zijn hoofd naar jou staat, dan is de kans al een stuk kleiner dat ze trapt. Tegen de tijd dat zij zich heeft omgedraaid en kan trappen, ben jij al weg ;)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:35

Roos80 schreef:
Hmm volgende keer goed opletten. Blijkbaar was de trap raak bedoeld, anders had ze echt niet raak getrapt ;)
Als je een paard loslaat hoofd naar je toe halen, zodat ie met zijn hoofd naar jou staat, dan is de kans al een stuk kleiner dat ze trapt. Tegen de tijd dat zij zich heeft omgedraaid en kan trappen, ben jij al weg ;)

haa,, dat is goed!:)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:10

Ik begrijp dat het niet jou eigen paardje is, waarom loop je dan bij haar in de bak/paddock? Helemaal als jullie met een druk groepje bij haar staan kan ik haar geen ongelijk geven. Tuurlijk mag ze het niet maar mijn arabier zou jullie er ook uitjagen. Die houdt daar ook echt niet van...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:15

was het wel voor jou bedoelt en niet voor een ander paard? staat de arabier bovenaan in rang?